Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Stoppen op de snelweg na stopteken door RWS

udoudo Super Moderator
edited September 2014 in Overige discussie
Stokers en andere rijders,

Wat verwachten we van Rijkswaterstaat als één van haar medewerkers op een parallelbaan van de A27 een stopteken geeft?
Ter plaatse geldt een maximum van 100 KM/h.
E.e.a. is bij verkeersknooppunt Lunetten en de bocht terug naar de A12 is afgezet met pylonnen.
Kan RWS er mee wegkomen als één persoon een stopteken geeft zonder verdere (eerdere!) indicatie van wat er gaande is verderop?
(men wilde een wat groter model takelwagen laten keren en wegrijden; drie keer door het klaverblad heen had ook gekund en had het stoppen van het verkeer vermeden; de auto voor de mijne stopt als eerste, ik moest dus ook wel stoppen en de derde auto stopt niet tijdig en rijdt de Fox aan (gelukkig niet ernstig, is al gerepareerd); vanwege het principe wil ik weten of dit allemaal kan maar RWS geeft nog steeds geen fatsoenlijk antwoord)

Iemand?

Udo

Comments

• Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van
    Infrastructuur en Milieu. Zij beheren en ontwikkelen de rijkswegen en zijn derhalve gemachtigd je staande te houden in geval van calamiteiten.
  • udoudo Super Moderator
    Het gaat niet om de machtiging maar de manier waarop en de gevolgen daarvan.
    Als in een woonwijk wara je 50 mag mensen al een stopteken over het hofod zien en de agent voorbijrijden, wat mag ik dan verwachten op een snelweg waar men 100 mag zonder vooraankondiging?
    In mijn geval ging het bij de 3e auto al verkeerd. Boem.
    Daarbij komt dan dat RWS zich achterlijk gedraagt en eerst de melding met vragen hierover onjuist opneemt, dan niet reageert nam ijn correctie hierop en bij reklamatie weer niet reageert; dit alles op een eenvoudige stelling  die in hun normale werkproces zit.
    Als het normaal is dat één mannetje zomaar een klauw kan opsteken zonder verdere aansprakelijkheid voor RWS, waarom rijden we dan die achterlijke snelheden? (o.a. 100 op een vijfstrooks weg en 120 op de parallelbaan  van de A15 bij Gorinchem)
    Hoe krijg ik RWS zo ver zich formeel uit te spreken hierover? Kennelijk zijn ze of te stom of is er niets beschreven waardoor ze in hun recht staan.
  • Rijkswaterstaat is een overheidsinstantie dus zijn er protocollen voor dergelijke zaken welke door de burger op te vragen zijn. Als ze niet of niet tijdig op je verzoek tot inzage ingaan kan je een beroep doen op de WOP regeling.

Alleen zo kom je er achter wat de regelgeving is en of met in strijd gehandeld heeft met deze wetgeving en zo ja dan kan je een kort geding aanspannen maar pas op: Het gaat hier over een overheidsinstelling en die hebben een veel lange adem en fondsen dan jij.

Pittig detail. Jij houd die gasten d.m.v. het betalen van belasting in de lucht.
  • udoudo Super Moderator
    Ik heb een WOB gestart en ze ruim de tijd gegeven.
    Er kwam geen volledig antwoord.
    Ik heb ze 1.5 week geleden in gebreke gesteld.
    Na mijn vakantie eens kijken of ze de vraag nu wel volledige beantwoord hebben.
    De dwangsom krijg ik niet zo vlot ben ik bang.
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2015
    Nog meer tijd verstreken met nog meer verwarring.
    RWS, althans de delen waarmee ik te maken had, is een grote chaos.
    Men weet niet wat er gaande is, wat er gebeurd is, wie wat doet, etc.
    Er viel weinig te achterhalen. Daardoor ier er dan ook geen duidelijk antwoord gekomen.
    Wat nu als mjijn letselschade advocaat voor deze situatie had gestaan?
  • wodanwodan Super Moderator
    Dan is naar de juiste media stappen het enige wat je kan doen vrees ik.
Sign In or Register to comment.