Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Wekkerradio op batterijen

Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
edited June 2014 in Overige discussie
Iets voor elektrotechneuten en niets te maken met PPO.

Voor mijn puberzoon zoek ik een wekkerradio op batterijen. De elektrische wekkerradio's op 220V zoemen altijd zo of geven veel straling waar mijn zoon gevoelig voor is. Er zijn wekkertjes op batterijen, er zijn radiootjes op batterijen maar de combinatie .......? Wel met een batterij back-up maar puur op batterijen ......."
Is er geen vraag naar, wordt hij nergens gemaakt. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om e.e.a. aan elkaar te koppelen. Heeft iemand een oplossing?

Dank voor de reacties,

Douwe.

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    Smart phone ??
  • Eerst dacht ik, Niek dat ik alleen maar een grappige emoticon zou neer zetten omdat ik geen smart phone naast zijn bed wil vanwege de straling. Maar een oude zonder simkaart en internet is misschien nog niet zo'n slecht idee. Ga ik eens mee experimenteren.

Dank,
  • wodanwodan Super Moderator
    edited June 2014
    Inderdaad, oude gsm, je laadt die op en zonder zim in verbruikt die toch niets. Maar veel gsm's werken niet zonder sim... een oude vervallen pre-paid sim kan hierbij misschien helpen.

Een groot stuk zwarte toermalijn kan misschien ook helpen.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    Ik heb hier een mooie gevonden van Sony en dan zelfs met DAB ontvangst. ***KLIK***

Deze werkt niet direct op 230V, maar via een losse adapter. Dan zou je eventueel de adapter, doormiddel van het snoer te verlengen, in een andere hoek van de kamer in het stopcontact kunnen steken.
    En dan zit je ook niet met al die batterijen.

• @ CaddyEd. Dank voor de link maar ik kon niet vinden dat hij autonoom op batterijen werkt. Bovendien een adopter waar hij ook staat verhoogt/verlaagd de spanning en ik wil dat niet in een slaapkamer.

@ Wodan. Prima idee zo'n zwarte Toermalijn. Heb deze al naast de computers beneden liggen. Regelmatig reinigen en opladen buiten in de nacht en ze doen hun werk weer. Vond een oude 'HTC Touch HD' maar daar zit geen functie op dat als alarmgeluid de radio ingesteld kan worden, wel allerhande min of meer exotische deuntjes en mechanische geluiden. Jammer.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    Ik zou gewoon een haan aanschaffen. Geen straling en goedkoop want hij eet je GFT afval en als hij het niet meer doet kan hij de pan in.
    ;))
  • Goed idee maar ............... Ik ben al jaren vegetariër ;(
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    Dan heeft die haan mazzel en ontloopt 'ie de pan. :))
Sign In or Register to comment.