Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Filtertoren aangeboden

riessieriessie PPO Wannabe
edited June 2014 in Vraag en aanbod
Heren,

Vanwege ik niet meer gpo rijd (geen auto meer) ,niet meer filter dus ,en voor de ruimte heb ik een prima werkende filter voor wie hem wil hebben voor een leuke prijs.

Werking:

4 buizen aan elkaar gekoppeld van boven naar beneden om en om zodat je eigenlijk een 8 meter lang buis hebt om te bezinken 
inhoud ongeveer 220 liter die er constant in blijft zitten.
Als je er dus 1 liter in gooit komt die liter er na 220 liter weer uit 
elke buis voorzien van trechter en kraan om bezinksel af te tappen
Een rek voor aan de muur voor een 20 liter kan om te vullen , en na het filter 2 kannen om in op te vangen .
filteren stopt als de kannen vol zijn en vult ze niet tot aan de rand af zodat het nog schenkbaar zijn! 
het hele proces werkt op communicerende vaten en zwaartekracht.
Makkelijk koppelen met gardena aansluitingen
De tekening laat ongeveer de werking zien ,deze was als concept.
op de foto's staat nog een stalen vat ,deze heb ik niet meer .Dit was een uitbreiding toen ik nog veel filterde.
In deze opstelling kan er 200 liter per maand gefilterd worden en is er dus 1 maand bezinktijd voor de olie.

Als ik misschien te kort af ben komt het dat ik een heel verhaal dat ik geschreven heb per ongelijk gewist heb 
Dus bel gerust voor vragen 06 17041231

groet Richard

Comments

• CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    Hé Richard,

Jammer dat je bent gestopt, jou olie was de beste.

Ik heb het zelfde systeem ongeveer ook gebruikt op mijn filtertoren, werkt echt top.
    Succes met de verkoop!

Grtz, Ed
  • NiekNiek Super Moderator
    Jammer Riessie. Er blijven nog maar weinig die hards over.
  • wodanwodan Super Moderator
    Niek said:

Jammer Riessie. Er blijven nog maar weinig die hards over.

Klopt, iedereen begint met de fiets of te voet te gaan zeker?
  • riessieriessie PPO Wannabe
    Hoi,

Helaas ,was een leuke hobby en wie weet komt het er ooit nog van.
    Ik heb mijn mercedes weg moeten doen helaas ,moest zowat 1670 euro per jaar betalen om hem alleen al voor de deur te zetten en daar rijd ik veel te weinig voor.

groet

Ging niet helemaal goed  oeps ,

wat ik er bi wilde zeggen is,

Er zitten 3 kaarsfilterhuizen bij ,een stuk of 10 kaarsfilterpatronen , een hand vol T-stukken, kranen klemmen ,koppelingen, enz ,30 liter olie ,een paar kannen.En een hoop informatie :)
    Alle leidingen zijn van doorzichtig olievast 20 mm rubber

mooie site is het geworden trouwens
  • hoi Albert hier,heb je de toren nog?
  • Is de installatie nog verkrijgbaar?
Sign In or Register to comment.