Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Mercedes C220 W202

edited April 2014 in Mercedes
Hallo
Ik heb een mercedes c220 W202 2.2 atmosfeer bouwjaar 1997.
Graag zou ik willen weten of je met deze motor op frituurolie (gefilterd met 1/10 petrolium) kan rijden zonder enige aanpassingen?

Gegroet
Dennis

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    Ben niet zo bekend met Mercedessen. Stuur een PB tje naar Drivertje of man@work. Zij kunnen je vast meer vertellen. Zonder aanpassingen niet aan te bevelen: altijd een warmtewisselaar in stalleren, tankfilter eruit en vervangen door een grof filtertje onder de motorkap voor je warmtewisselaar.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    Hej Dennis,

De auto die je hebt heeft een Lucas inspuitpomp, en die is niet geschikt voor ppo, ook op diesel zijn er veel problemen mee, zie onderstaand stukje uit wikipedia.
    Grtz,
    Ingmar

De OM604 had in tegenstelling tot de OM605 en OM606 een grotere boring (89 mm) en slag (86,6 mm) en daarmee 2155 cm³ slagvolume. Vanwege het hoge toerental dat de motor aankon, haalde deze motor zonder turbo een vermogen van 70 kW (95 pk) bij 5000t/min en een koppel van 150 Nm bij 3100 t/min. Deze motor kwam als eerste in 1993 in de nieuwe C-Klasse W202 (C220 diesel) en had als enige Mercedes-dieselmotor een rotatiepomp van de firma Lucas in plaats van de legendarische en robuuste lijnpompen van Bosch. Deze Lucas-injectiepompen hadden en hebben vaker kwaliteitsproblemen, zodat een meer dan € 2000,= kostende vervanging van de injectiepomp ongeveer elke 100.000 tot 200.000 km nodig is. De OM604 is ook geleverd in de E-klasse W210 van 1995-1998 als E220 diesel.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    Zo, daar heb je wat aan. Gaaf al die kennis op dit forum.
  • Ingmar bedankt voor de informatie! Ookal is het een tegenvaller. Dit verklaard dus ook dat de motor iets of wat sputtert als hij nog koud is? Ook is het niet mogelijk om met een tank te rijden met bijvoorbeeld: 1/3 ppo gemengd met 2/3 mazout? Of zou zelfs dat al teveel zijn?

Gegroet
    Dennis
  • wodanwodan Super Moderator
    In de zomer KAN je dat inderdaad wat bijmengen, het voordeel is extra smering.
    Maar weet dat je sowieso met een niet zo betrouwbare pomp zit.
  • Heeft er iemand enig idee of je deze lucaspomp makkelijk kan vervangen door een bosch? Of zou dat een hoop knutselwerk inhouden?

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    Alles kan natuurlijk, maar uit eerdere vragen op dit forum heb ik me laten vertellen dat het geen eenvoudige klus is. Maar weet je zeker dat je de Lucas pomp nog hebt en dat ie niet al eerder vervangen is ?
    Grtz,
    Ingmar
Sign In or Register to comment.