Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Opslag biodiesel en plantaardige olie: geen voorschriften

NiekNiek Super Moderator
edited April 2014 in Wetgeving Nederland
Na een langdurig verschil van mening met de lokale milieudienst is er eindelijk duidelijkheid. Biodiesel (100% zonder bijmenging) is volgens de wet geen vloeibare brandstof en valt niet onder de regelgeving van vloeibare brandstoffen. In de praktijk betekent dit, dat er geen regels aan de opslag van biodiesel en plantaardige olie gesteld kunnen worden. De strenge regelgeving met betrekking tot opslag van minerale olie is NIET van toepassing. Uit een tweede conflict is gebleken, dat ook de afvoer van tanks waar biodiesel of plantaardige olie vrijs is en tanks niet door een gecertificeerd bedrijf schoongemaakt hoeven te worden. Mensen die zelf biodiesel of plantaardige olie opslaan kunnen van mij een kopie krijgen. Dit papier kan helpen een conflict met andere lokale milieudiensten te voorkomen.

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    Dat is mooi. Je hebt PB.
  • wodanwodan Super Moderator
    Dat leuk nieuws. Goed dat men ergens indirect beseft dat Biodiesel een vrij veilig product is voor de omgeving.
  • udoudo Super Moderator
    Inderdaad goed nieuws! Maar Belgie is een andere plek dan Nederland: doe uw onderzoek dus ook daar...!

Niek heeft ook van mij PB.

• Joep PPO Newbie
    Alvast bedankt Niek.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    Mooi nieuws! De aanhouders winnen in dit geval.
    Grtz,
    Ingmar
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    Ik heb het document zojuist ingelijst. Morgen hangt ie in de werkplaats.
    B-)
  • Mooi!

Waar kan ik het vinden?

Gr. Eduard.
  • NiekNiek Super Moderator
    eduard, stuur mij een PB met je email adres.
  • udoudo Super Moderator
    edited April 2014
    Op www.cbsvooruwbedrijf.nl/Sites/Files/0000023405_CNSE13NL.xls‎ kunt u een lijstje vinden met GN-nummers voor diverse stoffen. Het is wellicht handig de juiste nummers bij uw stoffen paraat te hebben zodat u hiermee de betreffende inspecteur om de oren kunt slaan...

M.a.w.:
    PPO =
    GPO =
    38260010 ?
    Biodiesel = 
    38260090 ?
    Etc.

Sign In or Register to comment.