Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

staatssecretaris Wilma Mansveld

ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
edited September 2013 in Politiek
De Telegraaf berichtte woensdag dat staatssecretaris Wilma Mansveld (PvdA, Milieu) overweegt om biobrandstoffen te promoten de accijns op normale benzine en diesel te verhogen.

staatssecretaris Wilma Mansveld (Milieu), die het een interessant idee vindt om de accijns op gewone brandstoffen te verhogen om zo de accijns op milieuvriendelijker biobrandstof te kunnen verlagen.
Kan iemand die dame mailen en uitleggen dankzij wie of wat een vetophaler nu in 2 jaar tijd, een prijs voor "afval olie" kan bieden van 75 cent ipv voorheen 30 cent de kilo?

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    edited September 2013
    Eric,
    Het idee is goed. Nu is het al zo, dat voor bijmengen van biodiesel uit gebruikte olie/vet er een dubbeltelling is: 2,5 % bijmengen van die biodiesel voldoet aan de norm van 5 % bijmengen. Die biodiesel is dus 100 % meer waard. deze regeling geldt al zeker twee jaar. Toen was er ook een vetoorlog en zijn de prijzen gestegen van 25 naar 50 cent voor gebruikte olie/vet. Die 75 cent is echt teveel. De markt ligt nu rond 50-55 cent en is licht dalend.

Hier het stukje uit de telegraaf:

Accijns op brandstof niet nog hoger'
    DEN HAAG -

Het kabinet gaat de accijns op brandstoffen als benzine en diesel niet verhogen. Staatssecretaris Frans Weekers (Financi
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2013
    Briefje naar den Haag en vragen om overleg met die miep?
    E.e.a. kan dan uitgelegd worden.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited September 2013
    Udo, als je gelooft dat de heren beleidsmakers het goed met je voor hebben, moet je dat doen.
    Het tegendeel wordt echter dagdagelijks aangetoond, dus hoe na
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2013
    [QUOTE=Niek;68474]...Hier het stukje uit de telegraaf:

Accijns op brandstof niet nog hoger'
    DEN HAAG -

Het kabinet gaat de accijns op brandstoffen als benzine en diesel niet verhogen. Staatssecretaris Frans Weekers (Financi
  • NiekNiek Super Moderator
    edited September 2013
    ER,
    Je vakantie begint al vruchten af te werpen: je reactie geeft een aardige analyse
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2013
    ER, is de aangehaalde verhoging niet toevallig de inflatiecorrectie? (zonee: dan heb je gelijk)
    edited September 2013
    [QUOTE=Niek;68482]ER, Je vakantie begint al vruchten af te werpen: je reactie geeft een aardige analyse

Ik neem volgende week nog een weekje vrij, wellicht dat ik dan nog scherper wordt. :mrgreen:

[QUOTE=udo;68483]ER, is de aangehaalde verhoging niet toevallig de inflatiecorrectie? (zonee: dan heb je gelijk)

inflatiecorrectie is prijscompensatie, dit is gewoon weer een gevalletje van zakken vullen ten koste van de belastingbetaler zodat de schatkist aangevuld kan worden op het tekort wat ontstaan is welke veroorzaakt is geworden door de banken die de crisis hebben veroorzaakt.
    edited September 2013
    Er op verlof is inderdaad voor alles goed, maar ik mis hem dan wel, maar bij zijn terugkomst, maakt zijn posts het gemis weer goed! WB ER!.
    edited September 2013
    Ik heb helemaal geen Facebook nodig want ik heb echte vrienden lees ik net. Wanneer gaan we weer een biertje drinken? :lol:
    edited September 2013
    Hoe sneller hoe liever, want het weer wordt weer minder... :(
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2013
    Can't blame the woman....

[ATTACH=CONFIG]269[/ATTACH]
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2013
    [QUOTE=Niek;68474] ....
    Leuke vent die Weekers. Vroeger heette dat gewoon een piraat

Piraat?..... we praten hier over dezelfde man die de volledige oldtimer sector in NL de nek om heeft gedraait, een man die koste wat kost gelijk wil hebben en zijn zin doordramt..een man waar niet mee te praten is? ... Denk dat piraat veels te netjes is voor die man..

Wat denk je van Psychopaat? Ook met P en klopt meer met de waarheid. Denk dat deze man ook zeker te lijden heeft van NPS (Narcistisch Personaliteits Syndroom) als ook andere storingen.
    Zelfs een bank zou nog overwegen hem zonder bonus de deur uit te schoppen! Wat toch uniek zou zijn!

Nee heb weinig goede woorden voor een mens dat zo enorm veel kapot gemaakt heeft in dit land!

Ik ga ook maar werken in de politiek. Krijg goed betaald, vooruitzicht op luizenbaantje na mn termijn, enorm slecht functioneren is geen probleem! Schuld geven aan een ander en de rest houdt je de hoofd wel boven het hoofd. Wil dat er ook wel naast doen hoor... hoewel ik er wrs nie supergoed geschikt voor zou zijn. Ze zouden me wrs afkeuren ervoor. Ben te eerlijk en te integer ervoor.

Maar goed.. blijft positief dat er toch nog mensen zijn daar in Den Haag die nog positief denken over bio brandstoffen..en nie alleen denken aan de easy money van de aardolie sector.

In principe zou onze fuel consumption binnen de mate moeten blijven als wat we op deze aardkloot naast onze voedselvoorziening nu op dit moment kunnen cree
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2013
    [QUOTE=easy rider;68500]Ik heb helemaal geen Facebook nodig want ik heb echte vrienden lees ik net. Wanneer gaan we weer een biertje drinken? :lol:
    Ik heb komende week nogal wat tijd maar daarna is het weer werken geblazen...
    Ik heb nog wat Leffe staan als je snel bent ;-)
Sign In or Register to comment.