Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

biodiesel voor 19 eurocent.

BOBOGO PPO Newbie
edited November 2009 in Overige discussie
Dit kreeg ik vannacht op mijn werk onder mijn neus gedrukt:

Duitse uitvinder vult dieseltank met kadavers van 20 katten.
Christian Koch, een 55-jarige Duitse uitvinder heeft naar eigen zeggen het recept gevonden om van de hoge brandstofprijzen af te raken. Oude banden, onkruid en... 20 dode katten, meer heeft hij niet nodig om een dieseltank te vullen.

Om de koolwaterstof eruit te filteren, wordt de vreemde mix van fauna en flora eerst opgewarmd tot 300 graden Celcius. Daarna zorgt een catalysator ervoor dat het goedje omgetoverd wordt tot bio-diesel van hoge kwaliteit die amper 0,19 euro per liter kost.

2,5 liter per kat
Volgens Koch kan het kadaver van een volwassen kat 2,5 liter brandstof opleveren. Een eenvoudige berekening leert ons dan dat er twintig stoffelijke overschotten van katten nodig zijn om een hele tank te vullen.

"Ik tank met mijn eigen diesel-brouwsel en heb nu al zonder problemen 170.000 kilometer afgelegd", vertelt Koch. Tegenkanting komt er uiteraard van diervriendelijke milieus. "Dit is minstens even erg als dierenexperimenten", laat de Dresdense dierenbescherming bij monde van Annelise Krauss weten.

De link: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_123689.html

Is er misschien iemand die hier wat mee kan, ben zeer benieuwd.

Comments

• Henk THenk T PPO Burner
    edited September 2005
    Zou wel ff willen weten waar deze idioot :x leeft en rijd.
    Reken sommetje leert mij dat hij bij een verbruik van 1:15 al 4533 katten heeft moeten verzamelen.
    Ook bij mij in het dorp zijn er de laatste tijd al enige katten van de aardbodem verdwenen, waaronder een van mij.

geen goed woord voor over!!!!!

Henk
  • ChickenBoy PPO Newbie
    edited September 2005
    :lol:
    Ik zeg: broodje aap.

(Een kat bestaat voor het overgrote deel, net als de mens, uit water. Daar rijdt geen verbrandingsmotor op.)
  • vetfrituur PPO Burner
    edited September 2005
    elke biomassa kan omgezet worden in brandstof.... Wat zou de viscositeit zijn van een kat eigenlijk ? :P
  • RolandRoland PPO Burner
    edited September 2005
    Ik heb vernomen dat die man wel problemen heeft met de roet-kat.
    Blijft toch een kwalijk geurtje hebben.
    :lol:
  • vetfrituur PPO Burner
    edited September 2005
    Binnenkort staan de mensen in de rij om de roadkill te verzamelen :) Burenruzies zullen via de benzinetank geregeld worden ...
  • Bart PPO Burner
    edited September 2005
    HAHA wat een onzin. wel lachen :-)

Geraffineerde katten dus. Volgens mij kun je beter koudpersen :lol:
  • Peus PPO Addict
    edited September 2005
    BOBOGO said:

...Om de koolwaterstof eruit te filteren, wordt de vreemde mix van fauna en flora eerst opgewarmd tot 300 graden Celcius. Daarna zorgt een catalysator ervoor dat het goedje omgetoverd wordt tot bio-diesel van hoge kwaliteit die amper 0,19 euro per liter kost.
    2,5 liter per kat. Volgens Koch kan het kadaver van een volwassen kat 2,5 liter brandstof opleveren. Een eenvoudige berekening leert ons dan dat er twintig stoffelijke overschotten van katten nodig zijn om een hele tank te vullen.....

Hoi,
    Ik heb pas een gesprek gehad met een leverancier voor PPO onderdelen, die vertelde mij dat toen met die varkenspest en later met de koeienziekte heel veel dierlijk vet is omgezet naar brandbare olie. Daar hebben energiebedrijven nogal wat energie uit gehaald voor stadsverwarming en elektriciteit. Dus zo gek is het verhaal niet. :shock:
    Maar er zijn daarna wel veel componenten vervangen, omdat dierlijke olieen erg agressief zijn t.o.v. sommige metalen. Oppassen dus met dierlijke olieen :!:
    Mvg.
  • MBLe PPO Burner
    edited September 2005
    Op zich wel een aardig idee. Maar dan vul ik natuurlijk een deel in:
    1. Je loopt alle dierenasiels af en haalt daar de katten op, al dan niet dood.
    2. Je voert (of injecteert) de katten met ongeveer 2,5ltr zonnebloemolie.
    3. Je stookt de katten op, verbrandingswaarde gelijk met 2,5ltr zonnebloemolie. :lol:

Dit is natuurlijk wel een LEGALE manier om op zonnebloemolie te rijden, want je hebt de olie natuurlijk bedoelt als voedsel voor de kat.
    :twisted:

Om kort te gaan: Duidelijk voorbeeld van kattekwaad! :wink:
  • vetfrituur PPO Burner
    edited September 2005

Dit is natuurlijk wel een LEGALE manier om op zonnebloemolie te rijden, want je hebt de olie natuurlijk bedoelt als voedsel voor de kat.

Dit is echt wel lol ;-)

Ocharme die beestjes eigenlijk .... ik vind het beter om kadavers zo te verwerken en zo nog een nuttige besteding te vinden van al dat rottend vlees.
    maar het zoeken naar levende katten en ze het hoekje omhelpen om wat goedkoper te rijden gaat mij toch echt te ver. Ik hoop dat die jongen in Duitsland GAIA niet tegenkomt.

Een prachtige bumpersticker zou wel zijn:

"The pussywagon" - echt geen plagiaat hoor Bill. ;-)
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited September 2005
    BOBOGO said:

...Om de koolwaterstof eruit te filteren, wordt de vreemde mix van fauna en flora eerst opgewarmd tot 300 graden Celcius. Daarna zorgt een catalysator ervoor dat het goedje omgetoverd wordt tot bio-diesel van hoge kwaliteit die amper 0,19 euro per liter kost.
    2,5 liter per kat. Volgens Koch kan het kadaver van een volwassen kat 2,5 liter brandstof opleveren. Een eenvoudige berekening leert ons dan dat er twintig stoffelijke overschotten van katten nodig zijn om een hele tank te vullen.....

-Het is theoretisch zo mogelijk, maar niet met die opbrengsten, zit idd teveel water in. Ben ff kwijt hoe dat proces heet, TNO in Apeldoorn heeft een proefopstelling om zo biodiesel te maken, onder hoge druk en temperatuur.-
    Peus said:

Hoi, Ik heb pas een gesprek gehad met een leverancier voor PPO onderdelen, die vertelde mij dat toen met die varkenspest en later met de koeienziekte heel veel dierlijk vet is omgezet naar brandbare olie. Daar hebben energiebedrijven nogal wat energie uit gehaald voor stadsverwarming en elektriciteit. Dus zo gek is het verhaal niet. :shock:

-Klopt deels (eerst bse, toen varkenspest), kadavers zijn na opgeslagen te zijn verwerkt bij Rendac in Friesland. Hoet feitelijke proces werkt weet ik ook nog niet, maar resultaat was een soort granulaat van vetten en eiwitten, die voor een goed deel zijn verstookt in de kolencentrale op de maasvlakte. Omvorming naar verstookbare olieën heeft naar mijn weten niet plaats gevonden.

Dat granulaat werd eertijds gebruikt als component in veevoeders. Als gevolg van de BSE- problematiek, werd het hergebruik van dit zogenoemde diermeel in veevoer verboden. De kwalijke factor was de mogelijke aanwezigheid van prionen in het eiwit-component.

Door de kadavers volgens de klassieke methode te verwerken, werd een enorme reductie van de massa, en dus risico's bereikt. Dit zat hem in de reductie van het watercomponent. Zodoende bleef er een veilige en relatief makkkelijk verstookbare restcomponent over-
    Peus said:

Maar er zijn daarna wel veel componenten vervangen, omdat dierlijke olieen erg agressief zijn t.o.v. sommige metalen. Oppassen dus met dierlijke olieen :!:

- Dat is mij niet bekend, ik zou er ook geen goede onderbouwing voor hebben waarom dat zo is. Heb zo zoetjes aan toch wel meer dan enige praktijk ervaring.

Zowel op het gebied van pure dierlijke olieën (component), als wel met de getransestherificeerde varianten daar van.

Heb mij vandaag weer eens in de aparte positie bevonden, om een dikke 250 Km te rijden op muskusos- methylester uit eigen keuken...

Rijdt super!

Groet, Cp
    Mvg

Peus, ziet dat quoten nog ni...Cp. ff voor je goed gezet, mvg.Peus
  • edited September 2005
    Deens bedrijf puurt biodiesel uit dode koeien
    13/08/2005

Het Deense bedrijf Daka Bio-industries wil een fabriek bouwen, die
    dierlijk vet omzet in biodiesel. Gedacht wordt aan een capaciteit van 50.000
    ton per jaar. Het gaat om vet dat afkomstig is uit slachtafval dat volgens
    de Europese regelgeving niet geschikt is voor menselijke of dierlijke
    consumptie, maar ook weer niet zo gevaarlijk is dat het meteen moet worden
    verbrand. Dat schrijft het weekblad C2W.

In zijn vestiging in Løsning experimenteert Daka al een tijdje met een
    pilootinstallatie. Een speciaal ontwikkelde heterogene katalysator,
    gebaseerd op een metaal-aminozuurcomplex, zet de geraffineerde vetten bij
    125 graden Celsius om in methylesters. Die kunnen dienen als basis voor
    biodiesel, maar er worden ook proeven gedaan met hydrogenering tot
    alcoholen, in een superkritisch oplosmiddel.

De fabriek op commerciële schaal is begroot op 17 miljoen euro.
    Volgend voorjaar moet hij klaar zijn.
  • pieter PPO Master
    edited September 2005
    (uit onafhankelijk weekblad voor de landbouw BOERDERIJ )

Een Deens bedrijf gaat dierlijk vet omzetten inbiodiesel.
    Het gaat om slachtafval ongeschikt voor consumptie.
    Rendac laat weten dat het ook serieus overweegt om biodiesel uit dierlijk vet te gaan maken.Voorwaarde is echter een accijnsvrijstelling voor biodiesel,
  • Ernst Jan PPO Newbie
    edited September 2005
    Voor alle mensen die nog in de veronderstelling zijn dat hij echt op dode katten rijd,: dit is NIET WAAR:

bron: http://news.yahoo.com/s/nm/20050914/od_nm/germany_cats_dc;_ylt=AtgYp5oX2stJ5qbcSaE5b0heW7oF;_ylu=X3oDMTBiMW04NW9mBHNlYwMlJVRPUCUl

BERLIN (Reuters) - A German inventor said he has developed
    a method to produce crude oil products from waste that he
    believes can be an answer to the soaring costs of fuel, but denied a German newspaper story implying he also used dead cats.

Christian Koch, an inventor and patent holder of the "KDV 500" that
    he said produces high quality fuel, said he can transform waste
    products such as paper, rubbish and plastic materials into fuel.

But Koch, 55, said there was no truth to stories published in Bild newspaper Tuesday and Wednesday that suggested he used
    dead cats as part of the mix for his organic diesel fuel.

"I use paper, plastics, textiles and rubbish," Koch told Reuters.

"It's an alternative fuel that is friendly for the environment. But it's complete nonsense to suggest dead cats. I've never used cats
    and would never think of that. At most the odd toad may have
    jumped in."

Bild Tuesday wrote a headline: "German inventor can turn cats
    into fuel -- for a tank he needs 20 cats." The paper on Wednesday followed up with a story entitled: "Can you really make fuel
    out of cats?"

A spokesman for Bild told Reuters the story was meant to
    show that cat remains could "in theory" be used to make
    fuel with Koch's patented method.

The author of the story said Koch had never told him directly
    that he had used dead cats as the story implied.

The website of Koch's firm, "Alphakat GmbH," says his
    patented "KDV 500" machine can produce what he calls
    the "bio-diesel" fuel at about 23 euro cents (30 cents) a liter,
    which is about one-fifth the price at petrol stations now.

"I drive my normal diesel-powered car with this mixture," Koch
    is quoted saying in Bild, next to a large picture of a kitten.
    "I have gone 170,000 km (106,000 miles) without a problem."
  • Multivan GenerationMultivan Generation PPO Addict
    edited September 2005

But Koch, 55, said there was no truth to stories published in Bild newspaper Tuesday and Wednesday that suggested he used

Best jammer..
    Had hem wel eens een kat in zijn tank willen zien proppen..

Geen kwaad woord over katten hoor, maar ik ben er allergisch tegen..
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited September 2005
    Het is dus maar welke beleving je er bij hebt, theoretisch is het geen probleem.

Het doet me denken aan de film 'Soilent Green' of zoiets. De wereld bevolking was zo uitgedijt, dat er niet genoeg dierlijke eiwiten voorhanden waren om de bevolking te voeden.

Er kwam wel een synthetisch alternatief beschikbaar, soilent green.

Achteraf bleek dit gemaakt te worden van overledenen, die door een zeer geraffineerd aangeboden proces, zich aan euthenasie hadden overgegeven...

Groet, Cp
  • pieter PPO Master
    edited September 2005
    [quote=Multivan Generation]

Best jammer..
    Had hem wel eens een kat in zijn tank willen zien proppen..

Geen kwaad woord over katten hoor, maar ik ben er allergisch tegen..

Zou dat het stankprobleem van Van der Stroom zijn met zijn chinese WVO :roll:
  • edited September 2005
    Zo, ik hoorde ook dingen over katten. Het alom bekende "omkatten" en de werking van een "kat-alysator". Rijden op dat kattenspul kan wel erg stinken. Zo erg zelfs dat je wel eens in "kat-zwijm" kunt vallen. Wat zal oom agent daar eigenlijk van zeggen? Kun je die dooie kadavers gewoon halen bij de Shell? Kun je daar gewoon "poeslief" vragen om: 10 kattenkadavers graag(=25 liter). Kan ik weer een eindje "knorren" Ghehehe. Als iemand weet waar ze te koop zijn, en hoe je aan zo'n machine komt die er weer olie van maakt, zeg het me dan. Bij mij in de buurt lopen genoeg van die krengen om 3 jaar op te kunnen rijden! ;-)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    Ha,

Leuk topic pjotter, ik heb nog bij de Rendac gewerkt in die periode. De stoomketels zijn in die tijd ook omgebouwd op dierlijk vet en er staat een geweldige Allison te knallen, voor stroom en stoom.....

Vet uit kadavers halen is best eenvoudig, alleen heb je nogal wat energie nodig. Ik schat zo dat er ook maar 15-20% vet uit komt, de rest is idd water en droge stof.

Ik haat katten.

Groet,
    Odie
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2009
    [QUOTE=Tim;52592]Ha,

Ik haat katten.

Groet,
    Odie

opgelost is netjes dus .:D

tja zo ieder zn mening/ervaring over dieren.

ik vindt ALLE PAARDEN in de SALAMIE.
    maar das weer een ander verhaal
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    Whahahahahaha
  • kristof PPO Burner
    edited November 2009
    Raar bericht over die katten. Gisteren, of eergisteren zag ik op het nieuws ( vtm nieuws hier in belgie ) over een firma die een racewagen ( dacht een audi ) op dierlijk vet liet rijden. Ik heb het interview maar snel gezien, maar de persoon vertelde dat ze een dode koe verwerkte tot brandstof, deze brandstof dan moeten opwarmen tot 80°C om dan de wagen erop te laten rijden. Ze gebruikte de "recyclage" al om elektriciteit op te wekken, en met deze "stunt" wilde ze dus kijken ofdat er ook een wagen op reed. Vind het filmpje niet direct terug. Maar ga nog even zoeken.

=> wordt al behandeld hier
    http://www.ppo.nu/forum/f54/auto-rijdt-etmaal-op-dierlijk-afval-2972/
  • kristof PPO Burner
    edited November 2009
    Hallo Wodan, ja, had het ook iets na mijn post gevonden hier op het forum. Zelfde Link staat ook hierboven bij.
Sign In or Register to comment.