Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Brandstofcontrole door de Douane

NeoNeo PPO Addict
edited August 2013 in De Koffiehoek
Was lekker onderweg in m'n (ppo-loze) 15 jaar oude Caddy, reed al tijdje achter een douane auto. Ineens 'stop douane' bordje.
'We zijn van de Douane'; ja dat had ik gezien, staat er met koeieletters op;)

Ik vroeg netjes aan deze meest verwende werknemers van Nederland of ik foto's mocht maken, zolang ze niet in beeld kwamen was dat geen probleem.

Hij kreeg alleen met geen mogelijkheid het slangetje in de tankbuis.
'beter hier dan thuis bij de vrouw' zei ik :beguiled:

Tijdens het prutsen had ik de gelegenheid om wat vragen te stellen.
Ze nemen sowieso het monster mee zei hij, ook als het niet rood is omdat mensen het ontkleuren.
Het transparante slangetje was op sommige plekken al rood gekleurd dus ze hadden er al wat te pakken gehad. Ik vraag me af of het uberhaupt wel mogelijk is om schone diesel af te tappen als je het door een slangetje met rode diesel resten aftapt...
Rijden op plantaardige olie is verboden 'want over alle accijns moet je belasting betalen'.
Maar hij kon niet tegenspreken dat het toegestaan is om het in Duitsland te tanken en er vervolgens in Nederland mee te rijden.
Aftappen bij het brandstoffilter deed hij niet omdat er dan een probleem was mocht er schade ontstaan aan de auto.
Wel zei hij dat ze mensen kunnen verplichten om mee te gaan naar een garage zodat daar de brandstof kan worden afgetapt.
Ondanks dat rode diesel is afgeschaft controleren ze dus nogsteeds. Dit omdat mensen nog duizenden liters hebben staan.

Hoe dan ook, na 5 minuten proberen hielden ze het voor gezien.

image

image

PS kan de logout time wat omhoog? voordat ik klaar was met typen was ik alles alweer kwijt

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    edited August 2013
    Neo, de douaniers kennen hun eigen instructies niet. Ze mogen niet bewust op jacht gaan naar plantaardige olie. Als ze toevallig stuiten op een wagen met plantaardige olie, dan mogen ze slechts een monster nemen. Transacties aanbieden is niet toegestaan. Ik heb altijd een kopie van de instructie in mijn wagen liggen.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2013
    Vooral dat slangetje waarop nog sporen van andere en blijkbaar rode brandstof TE ZIEN is met
    het blote oog, zou voor mij een reden zijn om het de toegang met dat slangetje tot mij tank te
    ontzeggen. Ze mogen een PROPER nieuw bakje aan de retour van mijn injectiesysteem
    (of zelfs de aanvoer als ik het mag doen) en daar staal afnemen.
    Zo niet rijden we op HUN KOSTEN naar een garage en oen we het daar wel met proper materiaal.
    Wat een bende knoeiers, dat is rijp voor een procedure fout als ze zo handelen anders.
  • udoudo Super Moderator
    edited August 2013
    Douane toegang ontzeggen gaat lastig gezien hun rechten.
    Gewoon hun gang laten gaan en documenteren. (foto's!)
    Dan, als het op een zaakje aankomt of dreigt te komen, dat materiaal tevoorschijn halen en hun onzorgvuldigheid aan het daglicht brengen.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2013
    Je kan ze de toegang tot het nemen van een monster wettelijk gezien niet verbieden maar dat rode slangetje is gewoon een procedure fout en daar kan je ze op pakken. Zaak geseponeerd.

Stelletje sukkels. FTS.
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited August 2013
    kan je die nog eens posten of mailen naar mij niek.

Ik heb altijd een kopie van de instructie in mijn wagen liggen.
    edited August 2013
    Het document staat onder betaalde toegang. Dus als je Menno een tientje per jaar stuurt, is hij online te lezen.
    Speciaal voor Pieterbell: ik heb een printje gemaakt, kun je die bij het eerstvolgende bezoek aan 2N meenemen.
    edited August 2013
    Leg voor mij dan ook maar een koopietje klaar als je wil
    edited August 2013
    Kopietje maak ik voor je, maar je kunt hem ook zelf neerladen: http://www.ppo.nu/showthread.php/3815-Instructie-voor-de-heren-douaniers . Die staat dus in het prive gedeelte voor betalende leden (tientje per jaar)
    edited August 2013
    Ok, neergedaald en afgedrukt. Thanks.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2013
    Neo,

Waar waren deze maan jouw tijd en ons belastinggeld aan het verkwisten?
  • Gerard4t PPO Newbie
    Hoe kan het toch dat in Nederland, waar iedereen gelijke rechten heeft, een mens toch iets over een ander te zeggen heeft? Dit is toch in directe tegenspraak met gelijkheid en vrijheid?
    Maar er moet toch orde gehandhaafd worden, zullen sommigen zeggen. Welnu, ik heb zo het idee dat juist beperkingen van vrijheid de minder kant van de mens naar boven laat komen.
    De mens is een groepswezen (ik denk zelfs groepsdier, maar dat neemt niet iedereen in dank af, hoewel we lichamelijk 100% zoogdier zijn) en alleen al daarom zal men het welzijn van de groep een belangrijke plaats geven, als er maar niet onderdrukt wordt. Sociale controle door de groep (die nooit onoverzichtelijk groot mag zijn) is ook in het groepswezen meegegeven. We kunne. met gemak zonder overheid zelf onze boontjes doppen, waarschijnlijk zelfs een stuk goedkoper en beter.
  • Ook zelf de boontjes zoeken dan he?
  • Gerard4t PPO Newbie
    Zelf, kan, maar samenwerken, dat past bij de mens. Egoïsme is het gevolg van onderdrukking.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    Gerard je slaat veel wartaal uit, maar dat weet je zelf ook wel denk ik zo.
  • Gerard4t PPO Newbie
    Als jij het niet begrijpt betekent dat nog niet dat het wartaal "is". Maar ik denk eerder dat je een andere overtuiging hebt dan ik. Geeft niet hoor, we leven in een vrij land is mij eens verteld.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    Nee hoor Gerard, echter egoisme en onderdrukking hebben gewoon niets met elkaar te maken.
    En zo haal je wat meer dingen door elkaar heen in een aantal van je posts.
    Qua samenwerken en geen behoefte aan overheid ben ik het wel met je eens hoor.
    Samenwerken, daar ligt de sleutel. Een overheid wordt je opgedrongen en daar kom je nooit meer vanaf. In die tussentijd moeten wij zoveel mogelijk samenwerken om ons hoofd boven water te houden waarbij we niet meewerken om de overheid in het zadel te houden, laat andere onnozelen dat maar doen.
  • filterboy PPO Newbie
    Graag zou ik ook een exemplaar douaneinstructie ontvangen,
    voor wat betreft rode diesel het volgende :als ex transportondernemer hebben wij veel van de rode kleurstof met tankauto's vervoerd die dan weer aan de gewone diesel op de raffinaderijen werd toegevoegd.spul wordt oa geproduceerd door chemisch bedrijf vlak bij Manchester united stadion maar dit terzijde.
    Heb regelmatig met de producenten gesproken,zij hebben mij verteld dat zodra er eenmaal spoortje rode diesel in de tank is geweest dat altijd weer te zien en te bewijzen is.
    het ontkleuren heeft ook geen zin want behalve de kleurstof rood worden er ook nog zogeheten markers toegevoegd m.a.w. ook al maak je de rode diesel blank dan nog is te achterhalen dat het oorspronkelijk rode diesel is .
    Laat nooit iemand van bv douane een slangetje in de tank stoppen als er in of aan dat slangetje kleurstof of markers zitten is jouw brandstof en tank daarmee besmet!!!!!
    Verder is het toch zo dat er aan de normale diesel die wij aan de reguliere tank kopen ook al een percentage van 7-10% PPO is toegevoegd ? 
    OK filterboy. PPO en biodiesel zijn geheel verschillende stoffen. Lees op dit forum of bij www.2n-biofuels.nl wat het verschil is. In Nederland zijn de oilebedrijvern verplicht 5 % biodiesel (geen PPO) bij te mengen. Maar zij kunnen dat ook afkopen. Dikke kans, dat er dus helemaal geen biodiesel in de minerale diesel zit.
    Stuu mij een PB met je mailadrese, dan krijg je van mij de douaneinstruktie.
Sign In or Register to comment.