Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

vloeistof dubbelwandige tank

huckelberry PPO Newbie
edited September 2013 in Overige discussie
weet iemand wat voor soort vloeistof er tussen een dubbelwandige brandstof tank zit?
als ik het op een papiertje doe kan ik het goed in de fik steken.
ik heb het vermoeden dat het plataardige olie is maar ik ben er niet zeker van.

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited July 2013
    Als er iets anders dan lucht tussen de twee tanken zit, heeft er ofwel iemand gemorst, ofwel is de binnenste tank LEK.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2013
    Neen,

De tussenruimte wordt tegenwoordig gevuld met een vloeistof, 2 peilglazen op de tank geven aan dat deze er ook in zit. Zodra de binnentank lek is, verdwijnt de vloeistof in de tank, logischerwijs past dit nl altijd. Echter voor de gebruiker is het duidelijk dat de binnentank lek is, want zijn detectievloeistof is weg.

Is de buitentank lek, verdwijnt de detectievloeistof ook, maar dan op de grond. Tenzij je er met een heftruck in rijdt, maar dan moet je al erg stom zijn te redeneren dat de beide tanks niet lek zijn, met een lepel erdoor....

Tim
  • huckelberry PPO Newbie
    edited July 2013
    idd om die detectie vloeistof is het mij te doen.
    die vloeistof :
    oogt helder.
    voelt dikker aan dan diesel.
    brand goed als ik er een stuk doordrenkt pleepapier mee aansteek.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited July 2013
    Bedankt voor die info Tim, ik heb zulke tanks nog niet gezien, noch ervan gehoord. Weer wat bijgeleerd.
  • huckelberry PPO Newbie
    edited September 2013
    is er toevallig al iemand die weet wat voor vloeistof er tussen de dubbelwandige tank zit?
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2013
    [QUOTE=huckelberry;68256]idd om die detectie vloeistof is het mij te doen.
    die vloeistof :
    oogt helder.
    voelt dikker aan dan diesel.
    brand goed als ik er een stuk doordrenkt pleepapier mee aansteek.

hoe ruikt het als vloeistof?
    ontsteekt het makkelijk?
    hoe ruikt het als het brandt?
  • huckelberry PPO Newbie
    edited September 2013
    punt 1 en 2 lijken verdacht veel op koolzaad olie.
    punt 3 heb ik eigenlijk niet op gelet, dus ik ga dat nog eens testen.
    bedankt voor de tip.
  • iemand die de tank van mij heeft over genomen heeft door wat testjes het sterke vermoeden dat er lijnzaad olie in de tussen ruimte zit
  • udoudo Super Moderator
    Lijnolie is mooi spul: prima te gebruiken om verf ietwat aan te lengen; het spul zit dan wat beter en langer.
Sign In or Register to comment.