Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

branstof diefstal tegen werken

huckelberry PPO Newbie
edited July 2013 in Overige discussie
dit weekend is mijn tank van mijn mb leeg getrokken.
nu maar hopen dat mijn tank coctail niet werkt in hetgeen waar de dieven het in pleuren.
heeft iemand nog leuke tips om brandstof dieven een flinke hak te zetten?

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2013
    Ja,

Als het vaak gebeurt je vulslang in de koffer afkoppelen en in een andere tank duwen. Daar dan water bij of flink suiker oplossen in de brandstof.

Tim
  • huckelberry PPO Newbie
    edited June 2013
    ik zat ook al aan een 2tank systeem speciaal voor de dieven te denken.
    moet je eigellijk wel een vloeistof in hebben die nog steeds goed op diesel lijkt en die wel gegarandeerd de motor in de soep draait
    ik dacht dat suiker in de diesel al eens een busted was bij myth busters
  • NiekNiek Super Moderator
    edited June 2013
    Een sticker erop: alleen loodvrije benzine
  • udoudo Super Moderator
    edited June 2013
    Was dit een tankdop zonder slot?
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2013
    [QUOTE=huckelberry;67930]......moet je eigellijk wel een vloeistof in hebben die nog steeds goed op diesel lijkt en die wel gegarandeerd de motor in de soep draait
    ik dacht dat suiker in de diesel al eens een busted was bij myth busters

Ik zie in het toilet keer op keer een vloeistof die optisch op diesel lijkt ...... :evil:
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2013
    Zeikerd! :-)
  • huckelberry PPO Newbie
    edited June 2013
    [QUOTE=udo;67937]Was dit een tankdop zonder slot?
    ja tankdop zonder slot.
    helaas worden de tanks/doppen waarop een slot zit ook gewoon open gebroken hier met veel grotere schade dan alleen wat brandstof

ook benzine word volop gejat trouwens zowel 2takt als gewone.

voorlopig de wagen maar wat dichter bij mijn hond parkeren.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2013
    Je hebt dus geen kentekenplaat houder van dit forum?

Op de mijne staat "deze auto rijdt op plantaardige olie. www.ppo.nu"
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2013
    [QUOTE=huckelberry;67943].........voorlopig de wagen maar wat dichter bij mijn hond parkeren. Je kunt ook een hondenmand onder de brandstoftank zetten ;-)
    edited June 2013
    [QUOTE=easy rider;67944]Je hebt dus geen kentekenplaat houder van dit forum?

Op de mijne staat "deze auto rijdt op plantaardige olie. www.ppo.nu"

Misschien een versie van de kentekenplaten voor risicogebieden, of met een lettertang op het klepje met de tekst

[B]"Ten samoch
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited June 2013
    Ingmar. Deze quote van jou draag ik voor als quote van de week!
    edited June 2013
    Hahaha thanks...en als je geen lettertang hebt, dan maak ik er wel een voor je...by the way eigenlijk wel een goed idee voor mijzelf ook...alhoewel dat me in 020 nog niet gebeurt is...wel krassen en wieldoppen weg :-(
    Grtz,
    Ingmar
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2013
    Grrr...hufters!... nu gaat mijn brein wel werken...ben zeer creatief op zulk gebied.

-schakelaar op tankklep.. tazer recht naast het handvat.. BZZZZZZZZZZZZZZZZZ dat doet zeer!
    -zuur bestendige buis achter de tankbuis...accuzuur oid erin. Leuk als je het op de slang erin en zuig methode eruit haalt :P
    -ruitensproeier kopje boven de tankdop bevestigen. kleine lpg tank met lucht in de koffer... electrische klep op deze koppelen op schakelaar...bijv schakelaar op klep op licht sensor in vulpijp. Tussen slang van tank naar ruitensproeier kop een fles met sterke ammoniak erin of andere ver-assing..... penneninkt is ook leuk! of mengsel mss? gekleurde ammoniak zullen ze zich wel herinneren :P
    -geladen revolver met touwtje aan klepje....is mss wa drastisch. wel effectief!
    -zelfde schakelaar of lichtsensor aan flink wa sirenes
    -zakje met seconden lijm op dop...dat openknapt bij beetpakken
    -scherpe naalden in handvat vuldop...liefst met curare of ander gif erop ;)
    -naald op luchtcylinder naast tankdop (mss op orig pen cdv?)... tankdop draait...PAF...priem in hand...en vast! En dan sirene af laten gaan.... degene die aan de auto vast zit = dader :P
    -spuitbus remmenreiniger met onsteker erbij... steekvlam uit auto bij openen tankklep dus..
    ............ moek nog wa idee
  • huckelberry PPO Newbie
    edited June 2013
    zitten wel een paar leuke tussen :lol:

hoe zou je de schakkelaar simpel kunnen bevestigen en aansluiten?
    ik heb een externe tank die een mij vrachtwagen chasis hangt.

ps sind de wagen voor het huis staat hebben ze de tractor van de buurman geplunderd :pissed-off:

er woont hier iemand van wie zijn be trekker oplegger in 1,5 jaar al meer dan 6x geplunderd is :at-wits-end: .

word tijd dat ze eens gepakt worden.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2013
    Hoi Fury,

Je zou films moeten maken. Ik zie het helemaal voor me :).

Hoi Berry,

Op mijn Sterren: W124/W126 zit een tankklepslot. Gaat mee met de achteraf ingebouwde CV.
    Is dat een idee om aan te leggen?

Herman
  • huckelberry PPO Newbie
    edited June 2013
    tanksloten worden hier lomp open gebroken met meer schade :crying:
    bovendien heb ik een mooie pe tank waar je met een accuboor of zelfs met een simpel mes wel zo een gaatje voor een aftapslang in boort:???:
    bovendien gun ik het de dieven(is duidelijk steeds hetzelfde gaaijes)niet om vrolijk door te gaan bij de volgende buurman.
    ze moeten dus zelf de sigaar zijn.
    ps dat rotzooi spuitende takdopje lijkt me wel een mooie optie co2 patroon in een huls die onder de tankdop hangt priem die de co2 patroon open gooit op het moment dat ze met een schroevendraaier in de speciaal daarvoor aangeschafte slot tankdop gaan roeren
    leuke keurige meurende in de ogen prikkende ed vloeistof erboven :triumphant:
    eens even naar kijken of dit zonder gevaar voor mijn wagen tank ed practisch te fabrieken is.
    natuurlijk wel al een nv cameraatje met pir sensor op flea bay gescoord zodat ik wel kan genieten van het filmpje :sinister:
    of mischien toch redelijk by the :regels: doen en heterdaadje gaan uitlokken en met alle boze buurtbewoners insluiten en overhandigen aan de politie.
    en dan maar hopen dat er ook werkelijk iets mee word gedaan.
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited June 2013
    Die laatste alinea maar overslaan. Bespaar je de moeite. Zelf actie ondernemen. Van de politie hoef je niets te verwachten. Hier hadden een stelletje dronken lui een heel horeca terras verzet naar het midden van de weg. Politie gebeld. Stonden van honderd meter af gewoon in warm busje te wachten tot ze uit zichzelf weggingen. Toen hebben ze het terras aan kant gezet en zijn weer verder gegaan met hun dienst. Flinke stoere boys, onze knuffel politie.
  • udoudo Super Moderator
    edited June 2013
    Dan toch maar een sjambok aanschaffen?
    Want een vriendelijk verzoek wordt natuurlijk niet gehonoreerd.
    Hoe dit geweld dan gepast en proportioneel te laten zijn?
  • huckelberry PPO Newbie
    edited June 2013
    hier
    http://www.nrcnext.nl/blog/2011/11/18/stappenplan-hoe-mep-je-n-inbreker-uit-je-huis/
    staan in ieder geal wat globale tips in over wat wel en niet mag volgens de wet.
    het geweld moet wat mij betreft idd gepast en proportioneel zijn en ook de juiste persoon treffen.
    hevige emoties en andrenaline kunnen echter al snel de boel laten excaleren.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2013
    Een leuke anekdote van het Duitse W126 forum:
    Was een man die al 6x zijn Ster was afgebroken in de straat voor zijn huis.
    Er toch maar een camera opgezet en bleek het een buurman te zien van een paar huizen verder op.
    Het filmpje aan zijn vrouw laten zien en die heeft alle schade direct betaald.

Herman
    edited June 2013
    [QUOTE=hautessa;67986]Die laatste alinea maar overslaan. Bespaar je de moeite. Zelf actie ondernemen. Van de politie hoef je niets te verwachten. Hier hadden een stelletje dronken lui een heel horeca terras verzet naar het midden van de weg. Politie gebeld. Stonden van honderd meter af gewoon in warm busje te wachten tot ze uit zichzelf weggingen. Toen hebben ze het terras aan kant gezet en zijn weer verder gegaan met hun dienst. Flinke stoere boys, onze knuffel politie.
    Gokje...tot de tanden bewapend met laserguns zeker:-)
    Grtz,
    Ingmar
  • huckelberry PPO Newbie
    edited June 2013
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2013
    Stroom geven dmv een condensator gaat prima.
    FF kijken hoeveel power je bij de verdelerkap hebt, ern daar de condensator op aanpassen
  • udoudo Super Moderator
    edited June 2013
    "If I had a few hours with some plumbing fittings and hose clamps, I could make a little Y-insert that would allow the fuel you pump in, assisted by gravity, to drain through a screen into the real tank. But their siphon hose would be diverted by the screen into a reservoir of diluted varnish, coca-cola, or something else that won't be very good for their engine."

Deze klinkt relatief eenvoudig doenbaar...
    Ook leuk voor een douane-check?
  • huckelberry PPO Newbie
    edited June 2013
    ik zit hier stijf van de adrenaline op de bank:at-wits-end:
    had bijna een mes in mijn pens omdat ik de dief op heterdaad betrapte.
    na een worsteling het mes kunnen afpakken.
    dader ovehandigd aan de politie.
  • udoudo Super Moderator
    edited June 2013
    [QUOTE=huckelberry;68069]ik zit hier stijf van de adrenaline op de bank:at-wits-end:
    had bijna een mes in mijn pens omdat ik de dief op heterdaad betrapte.
    na een worsteling het mes kunnen afpakken.
    dader ovehandigd aan de politie.
    VETTT!!!!1!!!
    Het probleem is niet volledig opgelost maar het geeft een goed gevoel hoop ik voor je.

Tip: koop een sjambok.
    Legaal wapen. En als de dief een mes trekt is het vast proportioneel.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2013
    Ach,

Een uur later was ie weer vrij. Ik zou m'n tank (nu ook de auto) goed in de gaten houden.

Welkom in Nederland.

Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited June 2013
    [QUOTE=Tim;68075]Een uur later was ie weer vrij. Ik zou m'n tank (nu ook de auto) goed in de gaten houden.

Welkom in Nederland.
    Juist in dat geval:
    Aanspreken als je hem betrapt.
    Dan sommeren het getrokken mes te laten vallen.
    Bij weigering met de sjambok er op af.
    Dan, als hij buiten gevecht is gesteld, eerst bijkomen.
    Daarna pas via 0900-8844 de politie bellen. (112 is voor echte spoed)

Adviezen voor alternatieve scenario's zijn via alternatieve kanalen verkrijgbaar.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2013
    Ik zou het anders aanpakken.

Ik zou eerst eens kijken wie ik voor mij heb om te kunnen zien of ik zelf niet in de minderheid ben. Voor het zelfde geld heb je 1 of andere kleerkast voor je staan die je gelijk KO mept.

Heb je even het idee dat je het kan winnen dan gelijk met de honkbal knuppel d'r op en proberen ongezien zo veel mogelijk schade aanbrengen en vooral niet de zwaantjes bellen, das alleen maar in je nadeel.
  • udoudo Super Moderator
    edited June 2013
    Dat alternatieve scenario is beschadigen en ergens in de goot leggen zonder dat er enig verband met jouw persoon ontstaat.
    Kan lastig zijn.
  • huckelberry PPO Newbie
    edited June 2013
    in theorie kan je veel senario's verzinnen.
    in de praktijk loopt het soms net ff anders.
    en als je zo plots heel dicht bij je eigen dood staat reageer je best wel raar.
    ik ben blij dat het tuig gepakt is en zou het waarschijnlijk zo weer doen als het nodig is.
    maar emotioneel krijg je toch een rare knauw.

en om nou een slaven zweep te halen speciaal voor dat tuig....
    elk huis elk stukje natuur ligt vol met potentieele wapens.
    en ik stap ook niet met lege handen op een bewapende dief af.
    nu maar hopen op een fikse veroordeling poging tot doodslag/moord zal redelijke kans hebben
    geen idee wat de termijn daarvoor is hopenlijk iets langer dan morgen.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited June 2013
    al een aan een camera gedacht? zijn erg kleintjes te koop hoor. hier zijn er al mensen geweest die dachten met een volle tank weg te rijden, maar was gewoon een gat in de onderkant geslagen, en met emmertjes opgevangen blijkbaar.
  • huckelberry PPO Newbie
    edited June 2013
    ja aan zoiets had ik zeker gedacht, en op zo'n manier is hij ook opgepakt.
  • huckelberry PPO Newbie
    edited June 2013
    rijden op ppo heeft toch flink zijn voordelen.
    ik had een flink percentage kzo in de tank zitten.
    de dief heeft verklaar geen diefstal te hebben gepleegd.
    en dat de jerrycan in zijn wagen niet de mijne zou zijn.
    das nu lekker simpel op te lossen :victory:
    oh ja hij krijgt ook nog een milieu delict aan de broek voor milieu verontreiniging
    hij had namelijk flink geknoeid.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited June 2013
    haha die is goed, en meneer waar heeft u dan getankt, texaco heeft dit goedje niet hoor !
    edited June 2013
    Sow....heftig. Echt wel gaaf dat ie iig gepakt is. En dat je zelf geen schade hebt ervan...of te erge schade aan hem hebt toegebracht. Kzou schrik hebben dak em met zn eigen mes zou neersteken in de emotie...en dan ligt ie daar leeg te bloeden met 10 gaten in zn lijf...oops. Dan zou toch ff alle frustratie van de afgelopen jaren wel naar boven komen vrees ik. Zo'n zak!\

Weet je of het iemand uit de buurt was? En wat voor soort persoon? Lagere sociale NL klasse, oost europees, noord afrikaans of totaal wa anders? hoe dan ook iemand met schijt aan alles...khoop dat je em toch goed pijn hebt kunnen doen..en dat de boetes voor milieu in de duizenden gaan lopen voor em! En dat ze em idd wel pakken voor poging tot doodslag en zware mishandeling, vandalisme, diefstal en het toedoen van milieu schade....en liefst nog kunnen relateren aan andere diefstallen uit de regio. Leegtrekken zo eentje... da ie over 10jaar nog spijt heeft tijdens ze dan nog 30jaar durende inkomensbeslag!

Zo...ff gal gespuwt!

Ben voor ouderwetse straffen! Schandpaal, vierendelen, handafhakken, zweep en andere lijfstraffen. Als ook dat er makkelijk 3 man op 1 cel kan! Geen hotel meer voor zulke! Mischien dat zoiets motiveert om niet meer zulke ongein te flikken.

Greetz!

Greetz!
  • huckelberry PPO Newbie
    edited July 2013
    helaas voor degen die nog een kruistocht, jihad of andere zondebok oorlog uit wilt voeren.
    dief was een aan lager wal geraakte ex dorpsgenoot.
    vervelende jeugd gehad, aan de drugs geraakt en in het criminele circuit terecht gekomen.
    daar word hij als domme onderbetaalde loopjongen misbruikt.
    zullen best wat gevolgen voor hem aan vast zitten.
    en dat vind ik ook prima.
    ik ben bang dat hij er weinig van gaat leren.
    toch wil ik nog een poging ondernemen en met hem een confrontatie gesprek aan te gaan.
    dat kan voor mijzelf ook helpen om de boel weer een beetje op een rijtje te krijgen.
    vechten voor je leven gaat je helaas niet in de koude kleren zitten.
    edited July 2013
    Dus idd die lagere sociale klasse...in dit geval met drugproblemen. ken er nog zo eentje..en nee idd..die leren het nie.
    Ken er eentje...die zelfs opgepakt is voor het leegtrekken van een politiewagen. Zo ene zit lachend te verstellen da em ergens zonder brandstof valt... dichtsbijzijnde parking van een bedrijf op loopt.. met een priem de kunstoftank lekprikt omdat em nix anders bij had..en zo wa benzine eruit kan halen... leuk als je dan uit je werk komt. kunstof tank met gat dicht je nu nie zo makkelijk.
    Vind het echt niet erg als zo iemand eens de verkeerde tegenkomt. Want met het huidige Nl milieu met mini straffen voor zulke,,,,,, doen ze het de dag van vrijlating weer :( Werkstrafje doen...en das al :(
    Haha..sorry.. frustratie alom.

Ben benieuwd of je er een gesprek mee gaat hebben..en of em spijt heeft...of juist schijt. Schadevergoeding zou iig wel fijn zijn.... hoewel je van een kale kip weinig veren kunt plukken. Hoewel ik liever een kippepoot heb als een stapel veren..., en die zitten er nog wel aan een kale kip :P

Greetz!
Sign In or Register to comment.