Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

rijden op koolzaad+peteroleum zonder verdere aanpassingen

huckelberry PPO Newbie
edited May 2013 in Olieen
is het mogenlijk om zonder verdere aanpassingen aan de motor te rijden op een mix van koolzaad olie gemengd met peteroleum?
motor die ik hiervoor zou willen gebruiken is een mercedes om314

Comments

• pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited May 2013
    volgens mij doet ie het ook alleen op koolzaad s'omers dan..... in de winter moet je wel bijmengen.
  • huckelberry PPO Newbie
    edited May 2013
    ok laat ik de vraag dan anders stellen
    ik heb hier zo'n 500 liter peteroleum liggen.
    ik heb wel een buitenboordmotor liggen die op peteroleum werkt maar zo vaak ga ik daar ook niet mee weg.
    is er een een veilige manier om de peteroleum op te mengen met een of andere makkelijk verkrijgbare plantaardige olie zodat ik het spul weg kan stoken in mijn om 314 of in een vw 1.6d
    en is er in midden zeeland ergens een plaatsje waar ik makkelijk zuivere plantaardige olie kan bemachtigen?
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2013
    10-20% OvbP kan meestal wel.
    's Zomers kan het wat minder, dus meer puur KZO.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited May 2013
    Nooit meer dan 30 % OvBP, omdat anders je smering in gevaar komt. Midden Zeeland: ER
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2013
    [QUOTE=huckelberry;67646]..en is er in midden zeeland ergens een plaatsje waar ik makkelijk zuivere plantaardige olie kan bemachtigen?

Yep...Bij mij. Heb nu olie met 20% B100.
  • Samuraidriver PPO Newbie
    edited May 2013
    Het bijmengen van die petroleum kan volgens mij heb viscositeitsprobleem van de ppo bij koude temperaturen oplossen. Als het echt hard vriest kan men toch ook petroleum bij diesel toevoegen...
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2013
    Tuurlijk, het mag alleen niet. Petroleum is geen geregistreerde brandstof voor motorvoertuigen net als rode diesel vroeger.
Sign In or Register to comment.