Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Actie voeren of als schapen naar de slachtbank ??

NiekNiek Super Moderator
edited September 2013 in Wetgeving Nederland
Wie is er bereid om actie te voeren tegen de voorstellen van Weekers ? Ik denk zelf aan een blokkade van Den Haag, maar ik hoor alleen maar berichten als: het helpt toch niet, het zal wel loslopen, we lossen het zelf wel op.
Voorstellen ??
«1

Comments

• udoudo Super Moderator
    edited April 2013
    Geen oldtimer hier maar eem dagje in de file staan (per ongeluk) kan ik dus incognito doen. :-)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2013
    Niek,

Hoe zou het helpen als een paar gekken in Den Haag gaan staan schreeuwen. Ik heb wel een oplossing. Geen auto meer. Je idealen zoals een groot huis en weelde aan de kant zetten. Het kan allemaal wel zonder.

Dan verdienen ze helemaal niets aan ons en heb je er ook geen zorgen van.

Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2013
    Natuurlijk, en op een bepaalde manier of twee genieten van het leven mag dan ook niet meer?
  • NiekNiek Super Moderator
    edited May 2013
    Ik ga maar op Bali wonen
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited May 2013
    Mooi daar, heerlijk eiland. Ik was in de 70-er jaren een van die 'filthy nacked hippies' ;) En ........ je kunt met de Bemo het hele eiland rond. Wel eerst een prijs afspreken.
    edited May 2013
    [QUOTE=Niek;67619]Ik ga maar op Bali wonenIk wil best met je naar Den Haag om een bakje koffie te doen hoor. Maar de tijden met 50.000 man op het binnenhof zijn voorbij.

Tim
    edited May 2013
    Prima, ik vertrek met het bootje van 7:00 uur vanaf Texel
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2013
    Ik was afgelopen november nog op Bali:)
    edited May 2013
    Maar ff serieus, actie zal geen zin hebben omdat er een schifting binnen de oldtimers is gemaakt.
    Benzine aan de ene kant en LPG+diesel aan de andere kant.

Opties:
    -W115 kopen en een w201 2.0D er in bouwen
    -Mischien is nu de tijd gekomen om eens serieus werk te maken van vrijstelling op wegenbelasting ivm het rijden op APO.
    -Niet zeuren, gewoon aftikken die wegenbelasting, en je voordeel uit de APO halen.
    edited May 2013
    Ben vandaag weer eens met beide benen op de grond gezet. Was met mijn oldtimer VWLT 40 tot 5 km de demonstratieplek in den Haag genaderd. Houdt het motortje ermee op. Om 4 uur smiddags was alles weer gerepareerd (2x aflepen, 1x wegenwacht en 1 maal super marokkaanse garage. Oorzaak: 32 jaar oude tandriem voor aandrijving IP had het begeven. Weer een ervaring rijker. Van Pena vernomen, dat er op de demo iets van 30 oldtimers waren. Het klootjesvolk heeft (inderdaad Tim) geen zin meer in demonstreren. Oorzaak: geeft u het zelf maar aan (geen solidariteit, schapengedrag, geen lef, etc.).
    Ik heb voor mezelf besloten me er niet meer druk over te maken. Beter voor de stress.
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited May 2013
    En ga je nu niet meer naar Bali ?????
    edited May 2013
    Nee, ik ga me nu inspannen voor "TEXEL VRIJSTAAT"
    edited May 2013
    Niek,

Mmm, maar dan heb je al die old timers niet meer nodig. Kun je alles op de fiets af.

Waar kan ik inschrijven?

Tim
  • ZX plantengieter PPO Burner
    edited May 2013
    [QUOTE=Niek;67635]
    Ik heb voor mezelf besloten me er niet meer druk over te maken. Beter voor de stress.

Zeker, als maar 5 mensen van hier (waaronder ikzelf) willen demonstreren schiet het lekker op. Demonstreren sinds het verzet tegen kernwapens en -energie niet meer zo in zwang bij mij. Je moet het hebben van massaliteit en totale boycot. Ik heb me wel aangemeld bij vrijstellingoldtimer.nl. Wellicht voor anderen uit de luie stoel ook wel een idee.
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited May 2013
    Hoe zit het eigenlijk als de minister die het heeft bedacht moet aftreden voordat er besloten is, dan is het toch weer van tafel? Begreep dat hij het moeilijk zal gaan krijgen. Ik heb geen verstand van politiek.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2013
    Het is een Staatsecretaris(Weekers), die van dag inderdaad "onder-vuur" in de kamer komt te liggen....mocht ie aftreden, dan zullen alle dossiers overgenomen worden door zijn opvolger maar ik denk niet dat het huidige voorstel veel verandert, wel zal het invloed hebben op de datum dat de kamer er over debatteert.
    http://www.nu.nl/algemeen/3421349/weekers-verder-vuur-bulgarenfraude.html
    Grtz,
    Ingmar
  • RogerRoger PPO Addict
    edited May 2013
    Leesvoer --> http://www.autoweek.nl/nieuws/23400/geen-andere-mrb-regels-diesel-lpg-oldtimers

Zoekt iemand nog een W124 250D uit '86 ? De mijne gaat de deur uit !
  • huckelberry PPO Newbie
    edited May 2013
    ook bij mij flinke opruiming
    in de aanbieding: vw t3 doka, mb 508 openlaadbak 3,5t 3,5m wielbasis, daf 1100 haakarm autolaadkraan met 2 container bakken
    edited May 2013
    Dat krijg je als je niet massaal demonstreert
    Mijn LT40D gaat er ook uit (160000 km op de teller en 32 jaar oud)
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2013
    [QUOTE=Niek;67698]Dat krijg je als je niet massaal demonstreert...

En jij dacht dat dat wat uit zou maken. De beroepsleugenaar in Den haag doet toch waar hij/zij lekker zin in heeft en hebben jij en ik geen enkele invloed meer op. De enige manier om die lui te doen stoppen met dat onnozele geneuzel en ze op de straat te schoppen is te zien of er niet een of ander schandaal boven water te krijgen valt maar ja dan worden ze vervolgens nog met een gouden handdruk op wachtgeld gezet, wat wij dan natuurlijk weer betalen.

Ik ben helemaal schijtziek van die gasten en als ik ze op TV zie dan zet ik hem direct uit omdat ik bang ben dat ik dan het hele bankstel onder kots. Behalve natuurlijk als ze ge
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited May 2013
    Al die aanbiedingen van autos: te laat. Mijn benz staat hier al maanden op vraag en aanbod. Door alle commotie rondom de regeling alleen al Nul komma Nul reacties gehad. Laat staan een bod er op...
  • huckelberry PPO Newbie
    edited May 2013
    heeft iemand ervaring met het omzetten van een kenteken naar langzaam verkeer?
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2013
    Waarom zou je dat willen?
    Omzetten is omkeuren en aanpassen enzo.

Ik wil juist sneller.
    Record staat nu op 183 voor een wagen die volgens de boekjes minder doet; dit zonder mechanische aanpassingen.
  • huckelberry PPO Newbie
    edited May 2013
    ik heb niet zo'n haast met mijn dieseltjes.
    het zijn meer verplaatsbare werktuig/gereedschapkisten, waar ik grote bergen rommel mee verplaats.
    en dit voornamelijk regionaal.
    als ik een beetje haast heb pak ik liever de motor of het autootje (curore) van mijn vrouw.
    edited May 2013
    [QUOTE=udo;67722]Ik wil juist sneller.

Mijn record staat nu op 1:24 met een auto van 2600 euro....

Udo-> 1:05 Opletten!

[video=youtube_share;OIdgAVSiOd0]

Tim
    edited May 2013
    Zou wel moeten, maar er is een PPO meeting
    edited May 2013
    Prioriteiten!!
  • huckelberry PPO Newbie
    edited May 2013
    tjs als ik voor alles waar ik het niet mee eens ben mijn kont in de krib ga gooein en actie voeren dan word dat een full time job.
    en wie gaat die voor mij sponseren?
    bovendien denk ik dat ik voor al die kilometers die ik dan heen en weer moet crossen een eigen zwaar geneitsch gemanipuleerd sojaveldje nodig heb (zoeentje die zichzelf tot ppo olie persen zou wel handig zijn)
    ik heb lang tegen de stroom ingezwommen(heel klein beetje spartel ik nog wel eens tegen).
    maar het groote vechten tegen de bierkaai heb ik toch wel opgegeven.
    mijn echte idealen zijn zowizo onbereikbaar.
    en heb besloten om maar lol te hebben met de mazen waar ik doorheen kan glippen.
    en ondertussen....huisje (hypoteekje) boompje beestje enz

https://www.youtube.com/watch?v=wcQitGcIPHI
    edited May 2013
    Huckelb,

Dit is toch wat anders dan protesteren tegen het "scheefrijden" wat de meesten hier doen (incl myself).

Dit is je voedsel, je toekomst, je gezondheid, je kinderen, biodiversiteit, voedselveiligheid, corporate corruptie, and so on. Het sponsoren van deze lui.

Want juist de houding die je nu laat zien, varen deze lui wel bij.

Je kan je droom leven of in een droom leven. Laat je niet verrassen door de laatste.

Tim
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2013
    [QUOTE=Tim;67779]...Je kan je droom leven of in een droom leven. Laat je niet verrassen door de laatste...

Genomineerd voor quote van de week lijkt mij.
    edited September 2013
    De ene ambtenaar zegt dat de andere ambtenaar het niet goed doet: http://www.amklassiek.nl/raad-state-kraakt-voorgestelde-oldtimerregeling/2013/09/18/
    Stichting Vrijstelling oldtimers wil een rechtszaak starten tegen de staat. Wie daar belang bij heeft, wordt gevraagd een bijdrage te leveren. Als de rechtszaak niet doorgaat vanwege gebrek aan fondsen, krijg je je geld terug.
    DOE ALLEN MEE.

BTW, wat doen jullie met je oldtimer ?? slopen, naar buitenland verkopen, ombouwen naar bestelwagen, schorsen tot hij 40 jaar is ??
  • Ook al heb je geen belang bij de oldtimer regeling zou elke Nederlander met gezond verstand zich moeten verzetten tegen de gevestigde orde waar het maar kan.

Mijn toezegging is al bij Wouter binnen op de dag dat hij dat aankondigde van plan te worden. De brandweerbus gaat waarschijnlijk een camper worden..althans de komende 8 jaar :-(
    Grtz,
    Ingmar
  • Kan even mijn bericht niet meer editen maar hier het volgende.

Stichting Vrijstelling oldtimers vraagt haar leden, naar verluid 31845, een bijdrage van 50 Euro in de tegemoetkoming van de proces kosten. Stel dat 10% van de leden dat doet dan vang je 159225 Euro, als de helft van de leden gehoor geeft pak je 0,8 miljoen.

Eerlijk is wel dat ze je vragen het bedrag van je rekening af te mogen schrijven waarbij je dan natuurlijk altijd het recht hebt het terug te boeken. Voorgaande betekend dan wel dat de stichting een enorm risico loopt als men tijdens het proces merkt dat de zaak niet gewonnen kan worden men zijn geld terug vordert en de stichting met lege handen staat en de proces kosten zelf kan betalen.

Zomaar even een balletje opgooien hoor.

• udoudo Super Moderator
    Ach, dan doneer ik toch een beetje? (heb geen oldtimer...)
    Het "terugvorderen" van het bedrag is niet mogelijk m.i., het is namelijk een eenmalige incasso en geen doorlopende….dus dat recht heb je niet :-)
    Grtz,
    Ingmar
  • Blijkt idd zo te zijn dat een 1 malige incasso niet gestorneerd kan worden.
  • ik vind het wel erg vaag dat er nergens een tussenstand te vinden is?
    Denk dat het ten dele te maken heeft met je niet in je kaarten willen laten kijken.....zal dus afwachtten zijn tot 20 januari.

Grtz,
    Ingmar
    Ook ik heb ze voor 50euri gemachtigd
    Heel goed, wie volgt ??
  • Heb meteen de 50 euro toegezegd. Niet geschoten, altijd mis. De aandacht voor mijn/ons zwaar ongenoegen en het bewijs van ongelijk van sukkel Weekers met een gedegen rapport is me dit al waard. Steeds meer, maar nog steeds te weinig, mensen krijgen ook door dat Den Haag ons continu belazert.
    Ik ben pas bij Mercedes-only in Hapert geweest. hij heeft er heel veel ingekocht a200-300euri per stuk.
    Hij heeft de mensen geadviseerd om je oldtimer te houden tot het duidelijk is of er een rechtszaak komt.

Ik ben wel benieuwd waar men bij een rechtszaak op gaat inzetten.
    Herstel van de oude regeling of een uitsterfbeleid waarbij huidige eigenaren ontzien worden.
    Ik verwacht dat het bedrag om de rechtszaak te voeren ruimschoots gehaald wordt.

2-300 Euri per stuk…dat is lekker inkopen dan, aan onderdelen leveren ze een veelvoud op naar het buitenland :-)

Yep en zaten hele nette exemplaren bij, zowel benzine, lpg en diesels.
    Heeft er 60 ingekocht ongeveer.....
    Hij raadde me een W115 af, omdat de onderdelen daar schaars en dus duur voor zijn.

lees net dat ze op 2 januari dik 4000 donateurs hadden, maar dat is nog niet genoeg staat er bij.
  • Ja advocaten zijn duur he. Wat was het ook al weer? 300 Eurie per uur? :-&
  • Ze zijn er bijna......maar nog niet helemaal. Vandaag zou bekend worden of ze genoeg centjes binnen hebben.

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieuws/172-we-zijn-er-bijna
Sign In or Register to comment.