Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Adoptie Oldtimers

NiekNiek Super Moderator
edited April 2013 in Wetgeving Belgie
De nederlandse regering wil Oldtimers gaan belasten: tot 40 jaar oud moet gewoon motorrijtuigenbelasting betaald worden voor diesel auto's. Ouder dan 40 jaar zou dan 1/4 van het bedrag betaald moeten worden. Ik overweeg om een adoptieouder in Belgies te zoeken, omdat dat zeker heel veel geld gaat schelen. Ik lees op de belastingsite van Vlaanderen, dat oldtimers vanaf 25 jaar vrijgesteld zijn.
Vraag aan onze Belgische vrienden: kan iemand uitleggen hoe de belasting en de verzekering in Belgie/Vlaanderen gereld is.

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited April 2013
    http://koba.minfin.fgov.be/commande/pdf/Folder-tarievenVB-2012.pdf
    http://verkeerweb.be/Tips_N/taks/taks.html
    http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=309

Kortom, in Belgie is het minder duur... maar goedkoop is anders.
    Ik vrees dat het voor oude wagens de moeite niet is,
    plus dat het belastingontduiking is als je Nederlanders bent EN in Nederland woont.
    Belgen die zulks probeerden, zijn allemaal tegen de lamp gelopen en hebben boetes
    gekregen. Als je een vennootschap hebt dat in meerdere landen actief is en de
    chauffeurs zijn of mede vennoot of werknemer, dan lukt het wel.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2013
    Wodan, Dank voor de info.
    Als ik het goed begrijp hoeft er voor auto's ouder dan 25 jaar geen verkeersbelasting betaald te worden. Of er een oldtimerverzekering in Belgie is, weet ik niet. Verder zijn er kosten bij de overdracht.
    Waar ik heen wil: ik zoek een Belg, die formeel mijn auto wil kopen en als eigenaar wil optreden. De wagen moet dan op zijn naam geregistreerd worden en hij moet zorgen voor de betaling van verkeersbelasting en verzekering. Ik leen vervolgens de wagen. Alle kosten inclusief een kleine bonus voor de moeite worden dan door mij vergoed. De Belgische overheid zou hier blij mee moeten zijn. Goede oplossing ??
    Niek
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited April 2013
    Nee dat mag niet. Je mag als nederlander NIET een auto besturen die een buitenlands kenteken heeft, tenzij je hem huurt. Dus je moet ff een huurkontrakt maken (wellicht zakelijk, maar dat weet ik niet zeker). Waarom niet? Anders zouden veel meer mensen dit doen. Het gaat in eerste instantie om de BPM te ontduiken. Bij een oldtimer is dit natuurlijk niet het geval, echter was de BPM een heikelpunt bij het besturen van een auto op buitenlands kenteken. Een buitenlander mag overigens WEL in een nederlandse auto rijden, zij hebben geen BPM, dus ontduiken niets.
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited April 2013
    nu las ik net weer in de telegraaf dat ze ook overwegen de wegenbelasting in de brandstofprijs te doen. Zou voor ons ppo"ers natuurlijk ideaal zijn 1 keer in de 3 maanden bij 2n tanken met accijns de rest zonder.

hoop dat dit gaat gebeuren, want wij zijn zo'n beetje het enige land in europa die er nog wegenbelasting op nahoud, in andere landen zit dat al lang in de brandstofprijs begrepen.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2013
    [QUOTE=wodan;67485]...plus dat het belastingontduiking is als je Nederlanders bent EN in Nederland woont...

Elke Nederlanders is het aan zichzelf verplicht aan belastingontduiking te doen om dat de belastingdienst ook voortdurend van u steelt en dat is al eeuwen het zelfde.

[QUOTE=pieterbell0001;67489]...want wij zijn zo'n beetje het enige land in europa die er nog wegenbelasting op nahoud, in andere landen zit dat al lang in de brandstofprijs begrepen.

En daarbij komt dat de brandstof prijzen in het buitenland bijna het zelfde zijn als in Nederland. Onze regering gebruikt de automobilist al jaren als melkkoe en ik zie daar voorlopig geen einde aan komen.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2013
    Als je langer dan 3 maand in een land X met een buitenlandse nummerplaat wilt rijden uit land Y,
    mag je niet een woonplaats hebben in land X, wel in land Y, of je nu huurt of niet.
    Het enige dat mag inde constructie met een vennootschap met vestigingen in meerdere landen,
    al de rest is vragen om problemen. (En dan nog moet je attest aanvragen in het land van de nummerplaat
    dat dit mag en aantoont).
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2013
    Ik snap het. De enige optie die overblijft is verhuizen naar Belgie.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2013
    kennis van me had een huis in een russische republiek... 2 plekken ingeschreven en ook 2 paspoorten etc... ook al was hij gewoon een Nederlander. Zo had deze een Nederlandse personenwagen voor de deur, en een grote buitenlandse (En daardoor wb vrije ;)) bestelbus. Natuurlijk een zeer grijs gebied. Maar hij heeft zo vele jaren gereden. Heeft nu ivm leeftijd zn huis daar wel verkocht. Twas iig wel creatief en effectief. Maar denk dat de mannen met de rijdende zuurstokken in citroen/appel smaak het niet echt de manier vinden. Zeker als de NL wegen strax vol zouden zijn met Poolse, Tjechse, Litouwse, Letse, Estse, Bulgaarse, Hongaarse, Slowaakse, Roemeense en russische platen....naast mss wa africaanse, arabische en aziatische platen.... ach... enkel die laatste zouden trouwens opvallen! De rest zitten de wegen toch al vol mee. Lol. Tijd voor een Poolse vriendin ;)

Greetz!

Greetz!
    edited April 2013
    [QUOTE=fury;67507]kennis van me had een huis in een russische republiek... 2 plekken ingeschreven en ook 2 paspoorten etc... ook al was hij gewoon een Nederlander...

Nadeel is natuurlijk dan wel dat hij nooit premies heeft afgedragen voor WW, AOW, Enz. Enz. en dat hij bij terugkeer nergens recht op heeft en als hij geen eigen geld heeft hij aangewezen is op de gaarkeuken.

[QUOTE=fury;67507]Tijd voor een Poolse vriendin ;)...

Dat is altijd een goed idee natuurlijk omdat onze Nederlandsche vrouwen te veel zeiken, te verwend zijn, te dik zijn, te oud zijn, te lui zijn, te lelijk zijn.........en ga zo maar door.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited April 2013
    Oh Er, whats gebeurd Sonja uit de gratie? en vrouwen zeuren wereldwijd hoor! Denk je iets goeds te doen, dan komt er altijd, waarom?? want hoe kom je op de gedachten iets goeds te doen, dat ben ik toch niet gewent van jou??
    edited April 2013
    [QUOTE=Drivertje;67516]Oh Er, whats gebeurd Sonja uit de gratie?...

Nee hoor, alles ok.

[QUOTE=Drivertje;67516]en vrouwen zeuren wereldwijd hoor! Denk je iets goeds te doen, dan komt er altijd, waarom??...

Dat zeg ik: wijven moeten niet zeiken.
Sign In or Register to comment.