Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

belg wordt nederlander

belgbelg PPO Burner
edited April 2013 in De Koffiehoek
onlangs heb ik m'n eigen stukje nederland gekocht en dat heeft als gevolg dat ik een halve nederlander word (grensarbeider). hierdoor zou ik dus ook op een nederlands kenteken moeten gaan rijden, welnu ik rijd met een volvo V70 & de citroen jumper (deze is geen probleem) beiden in belgie ingeschreven als lichte vracht wat in nederland een grijs kenteken noemt. aangezien de wegentax in nederland gigantisch is wil ik deze in nederland dan ook als grijs kenteken... maar is dit mogelijk zonder een verhoogd dak? met de informatie die ik tot nu toe gevonden heb vrees ik voor een verhoogd dak.. weet hier iemand meer over?

Comments

• NeoNeo PPO Addict
    edited April 2013
    Sterkte:)

Als je halve Belg blijft en een woonadres in Belgie hebt mag je toch met die auto blijven rijden? Dat scheelt een hoop geld...
  • belgbelg PPO Burner
    edited April 2013
    idd, dat klopt maar mijn adres zal ook nederelands worden..
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2013
    Wij Nederlanders willen juist graag Belg worden vanwege het gunstige belasting klimaat. Ik zeg gewoon op Belgisch kenteken houden die auto's als het kan. Heb je geen familie in Belgie die de auto's op naam kunne zetten?
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2013
    [QUOTE=easy rider;67421]Wij Nederlanders willen juist graag Belg worden vanwege het gunstige belasting klimaat. Ik zeg gewoon op Belgisch kenteken houden die auto's als het kan. Heb je geen familie in Belgie die de auto's op naam kunne zetten?
    Da mag niet als je Nederlands ingezetene bent, dan mag je niet met belgisch kenteken rondrijden he.....een optie zou zijn als je de auto huurt van een belgisch verhuurbedrijf:-) datmkan natuurlijk weer familie zijn he:-). Maar pas op...roven is alleen aan de overheid voorbehouden in NL.
    Grtz,
    ingmar
    edited April 2013
    En hoe zit het dan met die Polen? Die worden op voorhand al niet eens meer aangehouden door de zwaantjes omdat er toch niets te halen valt.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2013
    Die komen alleen om te werken, worst en bier te halen bij de lidl, dronken te worden...en oja ook nog hier op donderdagavond het grofvuil af te struinen..en ja, ach nee dat mag niet, nou voorruit ....waarschijnlijk wieldoppen te stelen van een mercedes...de hermandad en haar hulpjes zijn daarentegen op dezelfde avond te druk bezig met gele briefjes onder ruitenwissers van dezelfde mercedes te stoppen omdat de parkeerschijf in alle haast vergeten was��

Die polen krijgen die briefjes ook, maar ja de cjib stuurt ze wsl wel naar polen, maar hoort er niets meer van. Soit....even mijn ongenoegen gespuid...nu weer koffie.

Grtz,
    Ingmar
    edited April 2013
    Goed idee, ff een bakkie doen ja.

Die Polen mogen wel hier blijven vind ik.....die wijfies bedoel ik dan, zo strak dat ze een salto in een Tl-buis kunnen maken en plat gaan voor een pakje sigaretten, geweldig :mrgreen:

Maar goed back ontopic.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2013
    Belg,
    korting op wegenbelasting krijg je alleen als je een bedrijf hebt enhet dus een bedrijfswagen is. kijk op rdw.nl en belastingdienst.nl Als je die korting niet krijgt betaal je een dikke 120 euro per maand voor je V70.
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited April 2013
    ja .... dus inschrijven in de kamer van koophandel , en daarna een hoop gezeik met de belastingdienst en miljeu dienst en dergelijke
    iedere 3 maanden belasting aangifte doen, wat een kolere land leven we eigenlijk.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2013
    Hey Belg,

je wordt dus ook Nederlander (niet dat ik zo trots ben om Nederlander zijn:p )..Welkom!,,.lijkt wel een invasie der Belgen hier de laatste tijd ;)
    Hoewel we hier natuurlijk eigen reserve Belgen...Noem mezelf met nadruk een zeeuwsVLAMING ;)

Dan wordt je nu dus ook wel slachtoffer van het Nederlandse belastingstelsel,,met name de graai cultuur der auto's.

Ten eerste: grijskenteken

Dit is enkel voor bedrijven...of je moet boven de 3.5ton gaan rijden. Dan maakt men geen onderscheid.
    Als particulier wordt het dan grijskenteken particulier...en daar wordt je zeker nie vrolijk van. Prijzen zijn te vinden op de site van de belastingdienst.

Mocht je wel een bedrijf hebben..dan het volgende: Je auto moet idd aan de eisen voldoen voor grijskenteken. Je bus zal hier wel aan voldoen of mischien een minimale aanpassing nodig hebben..maar ik verwacht geen grote dingen. De V70 is een ander verhaal.
    Hier moet: een vlakke laadvloer inzitten met een schot van minstens ca 30cm achter de bestuurder. Je mag als bestuurder niet meer als een bepaalde ruimte hebben. Het dak moet verhoogd zijn..minstens bepaalde hoogte tov de deur En minimale laadhoogte binnen in. Dak moet over de breedte zijn van de auto en de laadvloer een minimale lengte. (Er moet een bepaald formaat blok inpassen). Exacte dimensies heb ik ooit wel geweten..maar er is een boekje aan te vragen bij de belastingdienst over deze. Wie weet in de afgelopen jaren ook alweer wijzigingen. Ook mag enkel het raam van de rechter deur achterin open zijn(en de achterruit zelf uiteraard ook)..de rest moet dicht zijn. Vroeger mocht je nog glas dichtplakken of lakken..maar mag nu ook blijkbaar niet meer. Dus vervangen door alu, metaal of ondoorzichtig plastic. Dus al met al wel wat werk eraan :(

Suc6! Greetz!
  • belgbelg PPO Burner
    edited April 2013
    [QUOTE=fury;67440]Hey Belg,

je wordt dus ook Nederlander (niet dat ik zo trots ben om Nederlander zijn:p )..Welkom!,,.lijkt wel een invasie der Belgen hier de laatste tijd ;)
    Hoewel we hier natuurlijk eigen reserve Belgen...Noem mezelf met nadruk een zeeuwsVLAMING ;)

Dan wordt je nu dus ook wel slachtoffer van het Nederlandse belastingstelsel,,met name de graai cultuur der auto's.

Suc6! Greetz!

op de graai cultuur leek het wel toen ik naar de belastingsdient in goes ging om m'n sofinummer en vroeg of ik moest betalen voor dit nummer. het nummer was blijkbaar gratis maar ik ging lekker belastingen betalen en dit vonden ze leuk zei ze met een lachje op d'r gezicht..
  • belgbelg PPO Burner
    edited April 2013
    de vlakke laadvloer en tussenschot heb ik, maar een dak erop en ramen dicht is er over dan wordt het een corbiar...het beste zal mss zijn zoals easy zegt de auto belgisch houden op iemand anders zijn naam dan behoud ik m'n 100 euro wegentax per jaar in plaats van 1500euro..
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2013
    Inderdaad, op naam van je ma of zo, met jou als mede gebruikelijke bestuurde (belangrijk voor de verzekering) en klaar.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2013
    ja idd... en als ooit de NL douane gaat zeuren.... dat je niet wist dat je als NL eigenlijk geen BE auto mag rijden.... ach dan zul je wrs een waarschuwing krijgen..en ben je wrs al tijd verder... als je het ooit al overkomt.

greetz!
Sign In or Register to comment.