Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

slotcylinder mercedes TN 307d verwijderen..

NeoNeo PPO Addict
edited April 2013 in De Koffiehoek
Weet iemand hoe ik de cilinder eruit krijg?.....
Voordat ik de boel verniel :)

http://www.phileo.nl/307dslot.jpg

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2013
    Nog nooit bij de hand gehad, maar ik denk dat je de vraag beter even op het mercedesform kunt stellen. Zit,ie vast ?
    Voor een w124 staat dat er iets van 3 schroefjes vanaf de stekerzijde met de sleutelmin stand een of twee...

Grtz,
    Ingmar
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2013
    Hoi Ingmar,

De 3 schroefjes is inderdaad voor de achterkant.

Voor de voorkant (slot) heeft MB 1 of 2 gaatjes. Afhankelijk daarvan is het schroefdraad of bajonet.
    Volgens mij zie ik 1 gaatje hier aan de onderkant. Daar moet een puntig staafje in (max 2mm - spaak of zo).
    Deze ontgrendelt het slot.
    Hiervoor moet de sleutel wel in standje 1 gezet.

Hoop dat dit helpt omdat mijn slot er toch weer anders uit ziet.

Herman
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2013
    Ik heb een FSB sleutel...tja dat is weer anders, maar ik zag dat Neo al een draadje op het MB-forum geopend had :-) http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?f=46&t=60152
    Grtz,
    Ingmar
  • NeoNeo PPO Addict
    edited April 2013
    Bedankt voor de tips, ook om op het Mercedes forum te gaan.

Het is inmiddels gelukt. Het ging om 1 staafje erin te steken rechts van het slot en dan een beetje draaien.

Nu nog het stuur zien los te krijgen ;( iemand anders is er duidelijk al op 'los' gegaan in het verleden waardoor de gaten voor de trekker niet meer bruikbaar zijn....
    Heb nu maar de plastic kap gesloopt om erbij te kunnen.
Sign In or Register to comment.