Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

mb 508

huckelberry PPO Newbie
edited April 2013 in Mercedes
zijn er hier mensen die ervaring hebben met een mb 508 op oude olie?

Comments

• penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2013
    Hoi Berry,

Welkom.
    Wat noem jij 'oude olie'?

Herman
  • huckelberry PPO Newbie
    edited April 2013
    ik ben nog redelijk nieuw in alle termen en gebruiken,mijn excuus daarvoor.
    ik doel op oude plantaardige frituur olien die dan op gepaste wijze gefilterd worden.
  • udoudo Super Moderator
    edited April 2013
    In dat geval noem je het GPO. (gebruikte/gefilterde plantaardige olie)
  • huckelberry PPO Newbie
    edited April 2013
    ik ben er inmiddels achter dat mijn vers aangeschafte 508 goed op gpo moet kunnnen lopen.
    hij loopt zelfs op ngpo waarschijnlijk :question:
    want toen ik er een tijdje mee had gereden op gewone diesel begon hij soms na een poosje in te houden.
    na een zoektocht kwam ik een bergje oud frituur gruis in mijn grof filter tegen, er zaten nog net geen hele frieten in:-)
    grof filter schoon geblazen en hij rijd weer prima.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited April 2013
    Welkom Huckelberry op het forum. Welke mercedes loopt eigenlijk niet op gpo :-) Vraagje heb je de benz nog een beetje aangepast of rijd je er "koud" op? De meeste mensen passen de auto toch wel aan hoor, dat scheelt veel bijmengen van dino(diesel) en het is beter voor het torretje(motor) rijd gewoon wat soepeler, kijk even rond op het forum, er is veel informatie te vinden.
    groet Drivertje
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2013
    Rijden op gebruikte plantaardige olie is natuurlijk goed te doen mits je het eerst goed laat bezinken en dat in diverse stappen goed filteren.
  • huckelberry PPO Newbie
    edited April 2013
    als ik mijn grof filtertje bek:-(ijk dan is dat bij de voorgaande eigenaar dus duidelijk niet gebeurd.
    wat voor problemen,naast volzittende filters,kan dit mij geven?
    en hoe kan ik problemen in de toekomst voorkomen.

ps ik heb er zelf nu 100% dino in gegooid(ik ben van plan later eerst 50/50 oid te gaan rijden)
    en het groffilter een paar x leeg geblazen.

en ik wil de andere fiters nog vervangen en een extra inline filter ertussen plaatsen
    er zit al een extra brandstof opvoerpompje tussen dus doorstroom zou niet al te veel probleem moeten geven.

en als de troep problemen blijft geven tank eronder vandaan en reinigen(maar dat hoop ik eigenlijk niet)
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2013
    Of je tank was vuil van de neerslag van diesel of de vorige eigenaar heeft er ongefilterde olie ingegooid of er zit teveel palmolie in de brandstof.
    Beste: tank reinigen. eenna beste: afneembaar voorfilter voor de grove zooi en twee tot drie keer je hoofdfilter vervangen. En geen palmolie (stolt bij 20 graden boven nul.
Sign In or Register to comment.