Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

golf 2 1900d ombouwen

stephan PPO Newbie
edited June 2013 in Vraag en aanbod
Hallo,

Ik heb vandaag een golf 2 gekocht met een 1900 golf 3 motor(bj 94 of 95)

ik zou deze graag ombouwen naar een 2 tanker, ik heb al injection line heaters en een elektrotherm inline heater van http://www.fattywagons.com/fwproducts.htm

de inline heater is bedoelt om voor de 2de tank te plaatsen zodat de ppo vloeiend door de brandstofslang gaat, en de injector line heaters natuurlijk op de injectors.

vervolgens wil ik 2x 3/2 magneetventielen kopen en een platen warmtewisselaar en een gewone golf filter gebruiken(na de platen ww gebouwd)

ik ben nog opzoek naar:
ww (30 platen wil het meteen goed doen)
2x 3/2 magneetventielen

het is de bedoeling om elektrich te gaan verwarmetn totdat de ww zijn werk goed kan doen(temp)

heeft er iemand tips voor mijn benoodigde onderdelen(waar ik deze het beste kan kopen)?
en zijn er nog tips voor het inbouwen, ik heb dit namelijk nog nooit gedaan!

alvast bedankt voor de komende reacties!!

Greets Stephan

Comments

• NeoNeo PPO Addict
    edited March 2013
    Als je toch een 2tank systeem wil dan zou ik dat eerst realiseren. 5 minuten warmrijden op diesel en je kan al overschakelen.

Dan kan je aan het eind van de zomer alsnog besluiten om elektrisch in te bouwen.

Als warmtewisselaar kan je een WT eckes nemen oftewel oliekoeler VW. Scheelt weer ruimte, filter wordt lekker warm dus goede doorstroming etc.
  • stephan PPO Newbie
    edited March 2013
    hoi neo,

Zijn dit dan standaard filters van een golf die je er dan op kunt draaien?

en waar kan ik die bestellen incl filter en brandstofslang aansluiting?
    en heb je ook tips voor 2/3weg ventielen?

gr stephan
  • NeoNeo PPO Addict
    edited April 2013
    Ja het is gewoon de VW oliekoeler, met een juiste filterkop erop.
    http://www.monopoel.de/catalog/images/wt-eckes-explo-400.gif
    Een platenwisselaar zal het waarschijnlijk wel een stuk beter doen maar ik weet niet wat zo'n zuinige motor minimaal nodig heeft.

Als je goedkoop wilt kan je via www.ebay.de een compleet 2tank set proberen te scoren.
    Zoek los op 'poel', 'sirai', 'magnetventil',
    Regelmatig leuk spul aangeboden

of http://www.pumpen-peters.de/
    of http://www.monopoel.de/
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2013
    Zo'n Eckes heb ik nog ongebruuikt op de plank liggen, dus als je belangstelling hebt :-)
    Grtz,
    Ingmar
  • stephan PPO Newbie
    edited April 2013
    Hoi,

heeft iemand ook ervaring met peus http://www.s-i-e.nl/ppo/ombouwcomponenten.php

ik heb hier op ppo.nu en via de site gemaild maar al 2 weken geen reactie!
    voor dat ik online betaal is een reactie wel fijn!

maar mijn vraag is nu zijn de 2/3magneetventielen goed, en welke moet ik hebben (opvoerdruk) weet namelijk niet wat mijn auto heeft.

groetjes en alvast bedankt voor de info!
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2013
    Volgens mij doet Peus helemaal geen PPO meer.

Opvoerdruk op een IP moet ergens tussen 0.3 en 0.5 bar liggen.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2013
    Deze PPO magneetkleppen kan ik je aanbevelen: http://dieselumbau.de/index.htm?frame=sg_Magnetventile_32WegeMagnetventile.htm

Ik had ze vijf jaar geleden 2ehands overgenomen van een ander forum lid. En de kleppen doen het nog altijd uitstekend en komen ook weer terug in mijn nieuwe PPO voertuig.

Nieuwe warmtewisselaar is op Ebay te vinden:http://www.ebay.de/itm/B3-12-30-Edelstahl-Plattenwarmetauscher-mit-4x3-4-Anschlusse-Warmetauscher-NEU-/130862121786?pt=L%C3%BCftungs_Klimatechnik&hash=item1e77fd833a
  • stephan PPO Newbie
    edited April 2013
    bedankt voor de reacties!

ik heb de ww besteld, maar welke slangtules zijn het beste? want er is een 3/2wegventiel waarop ze al zitten (scheelt weer)

groeten stephan
    edited April 2013
    [QUOTE=stephan;67303]maar welke slangtules zijn het beste?

Die al strak in de brandstof slang zitten, wanneer de slangenklem nog niet is aangedraaid. Dus voor een 8mm inwendig slang, neem je een tule van 8-9mm.
  • stephan PPO Newbie
    edited April 2013
    En welke is dan aan te raden voor een golf? 8mm
  • udoudo Super Moderator
    edited April 2013
    Kijk even wat er nu aanwezig is t.b.v. brandstofslang. Wellicht 8mm...
    edited April 2013
    Bij mijn nog huidige 1.9 TDI met verdelerpomp, zit er standaard 8mm op, van filter naar pomp.

De PPO leiding van achter bij de tank tot voor aan de WW heb ik 10mm gehouden. Dit is ook voldoende voor de flow door de leiding. Groter is altijd beter, maar je moet het ook kwijt kunnen.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited April 2013
    Sirai L340 kleppen zijn ook goed ondanks dat het uit Italie komt:friendly_wink:. Die worden ook gebruikt in medische apparatuur.

Leiding van ppo tank 10mm aanhouden. Dan heb je geen extra opvoerpomp nodig.

Plastic slangpilaren zijn prima. Sluit goed af en buigt evt wat mee bij het installeren. Ik heb liever een kapotten slangpilaar dan teveel druk of schade aan magneetventiel. Het is maar wat je voorkeur is. Bij wildkamp kan je die dingen kopen en ook verloopstukjes 8-10 mm etc etc.
  • stephan PPO Newbie
    edited April 2013
    bedankt voor de info allemaal!

deze week komen de magneetventielen en ww binnen!

binnekort maar eens slangen gaan kopen

gr stephan
  • stephan PPO Newbie
    edited April 2013
    Hallo allen,

ventielen en ww binnen!

waarmee maken jullie de slangtules ppo/diesel dicht? van die witte verwarming tape of iets anders

en deze zijn bij de gamma ofzo te koop?

gr stephan
  • udoudo Super Moderator
    edited April 2013
    Loctite, gewindedicht, etc?
    De kenners weten de exactere namen.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2013
    loctite tape of loctite smeesel. Geen teflon tape (gastape): het spul lost op
    edited April 2013
    loctite 577. Niet goedkoop maar wel het beste om koppelingen dicht te krijgen en bestand tegen PPO. Tevens kan je een haakse koppeling er mee op zijn plek draaien en de loctite hard dan uit en de koppeling blijft staan.
  • stephan PPO Newbie
    edited April 2013
    Betse allemaal,

ik heb alle onderdelen behalve slantules en brandstof slang.

nu heb ik mijn golfje ter inspectie aangeboden bij een garage, die vertelde mij verkopen die handel!!!

hij lekt namelijk bij 2 keerringen en de stuurbekrachtigings pomp en waarschijnlijk ook de versnellingsbak(niet zeker te zeggen)het leek erop dat hobby bob ermee aan de gang was geweest.

dus een beetje een miskoop, maar hij heeft ook niet gezegd wat het kostte om hem te maken(paar honderd euro wil ik er wel aan uitgeven om heb te maken)

Maar nu het volgende, ik rijd al een paar weken rond op een mix van 70diesel en 30gefilterde frituurolie(zo helder als zonnebloem olie)

kan dit kwaad of is het verstandig om een extra brandstof filtertje mee te nemen?(zonder ombouw)

gr stephan
    edited April 2013
    Altijd een extra brandstoffilter aan boord !!!
  • NeoNeo PPO Addict
    edited April 2013
    De ppo zal oude aangekoekte dieselrestjes etc in je tank losweken en dat naar de motor voeren. Extra filter is dus sterk aan te raden. In het begin goed in de gaten houden, dat is bij een doorzichtige met makkelijkst.
    edited April 2013
    [QUOTE=Niek;67511]Altijd een extra brandstoffilter aan boord !!!
    Hier spreekt een ervaren stoker....ik ben het roerend eens! Wat Neo aangeeft klopt als een bus, tegenwoordig verwissel ik elke 10.000 km, bij taxiteile berlin kostenmde filters geen drol....bij de collectieve nederlandse autoonderdelenmmaffia zijn ze minstens drie keer zo duur.
    Grtz,
    Ingmar
    edited April 2013
    [QUOTE=Neo;67551]...Extra filter is dus sterk aan te raden. In het begin goed in de gaten houden, dat is bij een doorzichtige met makkelijkst.

Zo 1 dus:

image

Bij mij verkrijgbaar.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2013
    Het begint er nu wel erg dik bovenop te liggen heur.......

T
    edited April 2013
    Ja? wat is het probleem?
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2013
    Heb er ook eentje van easy..prima ding hoor :) Heeft zn nut zeker al bewezen.

Greetz!
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2013
    Bij zit er ook 1 in. Naar volle tevredenheid trouwens.
    edited May 2013
    [QUOTE=easy rider;67300]Volgens mij doet Peus helemaal geen PPO meer.

Klopt, Kreeg deze week deze reactie:

Geachte Ingmar,

Hierbij deel ik mee dat we reeds geruime tijd zijn gestopt met de verkoop van PPO onderdelen.

Vriendelijke groet,
    SIE,
    ing. M. W. (Marius) Smits

-----------------------------------------------------------------------------------------

SIE Smits Installatie Engineering

Kosterdijk 25
    3466 LD Waarder
    tel: 0348 50 10 55
    fax: 0348 50 10 66
    KvK nr: 2905 0587
    e-mail: [email]algemeen@s-i-e.nl[/email]

ALGEMEEN VOORBEHOUD
    De inhoud van dit emailbericht bereikt u via internet en is uitsluitend
    bestemd voor de geadresseerde(n). De kans is aanwezig dat onbevoegden
    hiervan kennis hebben genomen of de verzonden informatie hebben
    gemanipuleerd. Voordat enige handeling wordt ondernomen of wordt nagelaten
    op basis van de bovenvermelde informatie moet de inhoud van het bericht te allen
    tijde geverifieerd worden. Het email verkeer via internet garandeert geen vertrouwelijkheid.
    Vertrouwelijke informatie dient niet via internet aan SIE verzonden te
    worden. SIE is niet aansprakelijk te stellen voor eventuele gevolgen
    voortvloeiend uit het gebruik van externe email via internet.

Bij het verzenden van bijlagen dient rekening te worden gehouden met een maximale
    bestandsgrootte van 60 Mb.
    ------------------------------------------------------------------------------------------
  • NeoNeo PPO Addict
    edited May 2013
    Ik heb zo'n vermoeden dat ppo onderdelen geen booming business zijn:)
    edited May 2013
    De spoeling lijkt idd wat dun te worden ja. Merk ik ook hier. Vanwege die zinloze wijziging van de regels voor oldtimers doen veel mensen hun diesel die milieuvriendelijk op PPO rijdt weg en kopen een klein goedkoop autootje op vervuilende benzine.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2013
    Easy,

Of kleine diesel, ik loop nu 1:23 en heb al 1:26 gehaald. Zonder technologie.

Nu nog effe ombouwen.

Tim
  • NeoNeo PPO Addict
    edited June 2013
    De wegenbelasting is de afgelopen jaren zoveel gestegen dat het omslagpunt om diesel te rijden eigenlijk steeds hoger is komen te liggen.

Ik heb zitten rekenen en als je genoegen neemt met een kleine auto dan rij je op lpgg3 toch het meest voordelig. Bij wat zwaardere auto's is het om het even maar wint de diesel misschien door meer voorspelbaar onderhoud, restwaarde etc.
    edited June 2013
    [QUOTE=Tim;67851]... ik loop nu 1:23 en heb al 1:26 gehaald. Zonder technologie...

Dat is zeer netjes Tim. Ik heb een hekel aan kleine auto's om 2 redenen. 1/ Veiligheid, ik heb liever flink wat staal om mij heen als iemand op mij in rijdt, 2/ vanwege de vele kilometers die ik maak, rijdt een grote bak nou eenmaal relaxter.

Het laagste verbruik wat ik haal is 1:16 maar het gemiddelde ligt op 1:13 wat niet verkeerd is voor een 1600 kilo wegende auto.
    edited June 2013
    extra brandstoffilter mee: standaard voor PPO rijders, zeker voor een oude bak. 50/50 gaat ook bij deze temperaturen. Aandeel PPO stapsgewijs opvoeren en kijken hoe hij start. Je kunt ook mengen met biodiesel.
Sign In or Register to comment.