Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

De VW pompverstuiver motor

CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
edited April 2013 in De Koffiehoek
Aan de PPO pompverstuiver rijders onder ons:

Wat zijn tot nu toe de ervaringen?
Blijft de TDI PD nog altijd fijn rijden op ons glibberige goedje?
Zijn er dingen om rekening mee te houden?

Ik hoor het graag. Ben aan het kijken naar een nieuwere Caddy.

Grtz, Ed

Comments

• penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2013
    Hoi Ed,

Met mijn AVF ben ik nog niet ver.
    Tot 30% gaat alles goed.
    Die 30% is half GPO en half biodino van de gebroeders N :razz:.

Mijn oudste zoon heeft hem nu en rijdt veel dino.
    Van de zomer wil ik naar 50-60%, zelfde verhouding.

Herman
    300SD
    250D
    TDI
    300D
  • NiekNiek Super Moderator
    edited March 2013
    Vraag eens aan Smul, die had er volgens mij eentje met Elsbett systeem
  • udoudo Super Moderator
    edited March 2013
    In de Fox zitten pompverstuivers.
    Loopt prima met
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2013
    Da's fijn om te lezen. Ja, Smul heeft een complete Elsbett ombouw, ik zal hem eens bellen.
    Ik weet in ieder geval dat ik voor PPO de 2.0TDI's beter kan vermijden, schijnt gevoeligere verstuivers te hebben.

Vandaag al
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2013
    Ed,

Verschil is dat je altijd voldoende voordruk op je verstuivers moet hebben. Dus geen prul hardi maar een echte pomp.

Tim
    edited March 2013
    Hoi Tim,

Yup, laat ik die ook hebben, een goeie tandradpomp met druk regeling. Ding kan maximaal 2bar geven en pompt de dikste drap nog door de leidingen heen, heb ik deze winter gemerkt.
    En volgens mij heeft de PD ook nog een brandstofpomp op de nokkenas zitten, samen met de vacuümpomp. Ik had de leidingen even gevolgd toen ik de Caddy van vandaag inspecteerde.

Grtz, Ed
    edited March 2013
    Vanavond heb ik weer een Caddy 3 proefgereden en goed bekeken. En deze is zeer interessant en een goede inruilprijs voor mijn blauwe monster.
    Dit zou best weleens "CaddyEd de Tweede" kunnen worden :mozilla_wink:
    edited March 2013
    Hoi Ed,

Wordt het weer een blauwe of zijn ze allemaal wit? Dan weet ik waar ik naar uit moet kijken. Ben binnenkort weer in de buurt :).
    En TDI?

Herman
    edited March 2013
    Hoi Herman,

Dit keer een zwarte, vind ik voor de Caddy III een prima kleur, en natuurlijk een TDI met 105pk volgens specs. En geen roetfilter als het goed is, wat voor PPO dus positief is. Morgen gaan we de wagen inspecteren, dan weten we meer.

Btw: Witte Caddy's SDI zie je genoeg rijden op de weg en zijn naar mijn mening veel te sloom.

Grtz, Ed
    edited March 2013
    Het blijkt dat deze Caddy al een roetfilter heeft, een zogeheten retrofit roetfilter volgens de kentekencheck van autoweek.

Dadelijk gaan we de wagen verder nakijken. Als het verder een top karretje is, wil ik hem wel nemen. Moet dan wel kijken hoe we hem PPO geschikt kunnen krijgen. Dat gaat zeker gebeuren.
    edited April 2013
    Het gaat hem dus worden en het motortype is BLS, volgens Elsbett kan hij op
  • udoudo Super Moderator
    edited April 2013
    [QUOTE=CaddyEd;67282]Het gaat hem dus worden en het motortype is BLS,
    Zie http://wiki.tdiclub.nl/BLS
    En dan het rijtje op http://wiki.tdiclub.nl/Categorie:Motoren waar de BLS bijzit. Dat wordt aardig lekker rijden...
    edited April 2013
    Ook al staat mijn voertuig met Pumpe-Düse techniek nog niet voor de deur (oorzaak laat ik nog weten, maar is het nu nog te vroeg voor), ben ik me alvast gaan verdiepen in deze techniek. En ik heb uitgebreide info gevonden en als ik het zo zie, is dit de ideale PPO motor.

Leesvoer :-P : *Klikkerdeklik*
    edited April 2013
    Leuk leesvoer Ed,

Herman
Sign In or Register to comment.