Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Aankoopadvies gevr beste kleine bestelauto/combo alleseter tot 2500,-

NeoNeo PPO Addict
edited March 2013 in De Koffiehoek
Beste Forummers,

Wat is de beste kleine bestelauto? In de klasse Caddy, Combo, Kangoo, Berlingo etc.

Mijn budget is zo'n beetje 2500,-
Wat is een zuinige en ook vooral vlotte motor die graag verschillende smaakjes lust?
Een turbo is zeer welkom

Van de Caddy tdi weet ik dat hij alles lust.
Maar ik zie ook Combo's met 1.7 cdti maar ook Di-c en Dt-c?

Berlingo met 2.0 hdi
Peugeot Partners met 1.9 en 2.0 motoren.

Ik ga er waarschijnlijk zo'n 4 dagen per week 400 km in rijden

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited March 2013
    Ik zou de Franse motoren vermijden...
  • Aurelius PPO Wannabe
    edited March 2013
    He Neo heb zelf een combo gehad eerste en tweede type altijd roest en motories niet meest betrouwbaare.
    Over de patners niet veel slecht gehoord.

succes er mee
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2013
    Ja eh, Caddy II natuurlijk ;-)
  • ZX plantengieter PPO Burner
    edited March 2013
    Al jaren een frans naaimachientje gehad, BX C10, ZX met vele km. ppo en nu een Peugeot Partner voor mijn wederhelft. Met name een 1.9 zonder gekietel. Niks mis met de motoren, nadeel is wel dat niet overal een Bosch pomp op zit. Dat is wel een vereiste samen met een twee tanksysteem.
    Groetjes,
    D i c k
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2013

Ik zou de Franse motoren vermijden...

Ja, zou ik ook doen, vooral die van PSA type XUD die in de citroen's en peugeot's liggen.
    Maar goed dat deze opmerking in de koffiehoek staat :encouragement:
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2013
    De moderne motoren zou ik mijden...HDI ea CR motoren zijn, naast slecht voor PPO geschikt, nogal duur in onderhoud. Verstuivertjes kosten je een vermogen! (ca 250-700 per stuk mss nog duurder-gelukkig nog nie tegengekomen)..maar ok..da was nie de vraag.

Bestelwagens.. Types die wel degelijk zijn:

Idd de vw caddy2: Maar zou dan wel de TDI nemen. Vlotter en hebben sowiezo de kabelgeschakelde bakken. De stanggeschakelde bakken gaan wel eens kapot. Punten om op te letten: roest!, onderste tandpoelie op de krukas (of deze goed vast zit...anders krukasschade!)..en rij er eens mee. Vind ze zelf geen super wegligging hebben..maar da kan persoonlijk zijn.
    Berlingo/Partner: Zeker geen slechte bestelwagen. Vooral kijken naar de types met de 1.9D (evt 1.8D) XUD motor. 1.9D DW8 motor is ook niet slecht te noemen, maar vind de XUD motor zeker degelijker! Dit zijn echter wel de types voor 1998. Punten om op te letten: gebroken veren, olielekkage, evt lawaaierig druklager(wat zeker spoedig einde koppeling betekend) en Werking koppeling.
    Combo : Ook al was iemand hier niet super tevreden over, als de motortjes goed behandeld worden zijn ze zeker sterk! Alleen kunnen ze zeker niet tegen oververhitting. Bakken sterk en vind die motors ook zeker niet slecht. Isuzu motor. Punten om op te letten: Roest! (schermranden, chassisbalken bij bevestiging voorste draagarmen en gewoon algemeen buitenkant/dorpels/achterdeuren ed), aanslaan Fan en werking dynamo. (Dynamo probleem is het grootste probleem van deze.. gaan vaak stuk.. gelijk nwe pakken dan!)
    Fiat's : denk ik al nie eens aan.
    Kangoo: Vaak motorische problemen! Zeer snel gebroken distributieriemen, en ook al 2 keer onderblok problemen gehad.. blokjes al te vaak uit mekaar gehad! Heb het dan over de 1.9D. DCI blijft eng.Versnellingsbakken/koppelingen geven ook wel eens de geest. Dus zou ik die zelf nie snel kiezen.
    Nissan Q-bic: degelijke motoren, kunnen erg roesten. Al op leeftijd.

Wat ook een optie kan zijn is een personenwagen geconverteerd naar bestelwagen. Of een Van versie ervan. Hier rij ik zelf het liefste mee. Nadeel kan zijn dat deze een stationwagen achterklep hebben, maar indien dit geen probleem is komen er wel veel andere leuke wagens in beeld! Mercedes W124 station, golf3/4 station, astra F tds Station, vectraB 1.7tds station, omega B 2.5TD station, audi station A4, A6, 80, 100), volvo 240/740/940,V series (zie Qracing), peugeot 405/406 1.9TD Xud, en degelijke jappen..toyota, nissan etc Wel soms een kunst om ze te vinden reeds omgebouwt. Evt nog een optie is om zelf aan te passen. Ligt er net aan hoeveel tijd je hebt en hoe handig je bent. Zal er nog wel een boel vergeten...maar tis maar om idee
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited March 2013
    [QUOTE=wodan;67234]Ik zou de Franse motoren vermijden...

Zou ik ook doen want je loopt altijd de kans dat je er de volgende 17+ jaar en 470.000 + km. zonder problemen aan vast zit .........

Douwe.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2013
    Lol@Douwe
  • wodanwodan Super Moderator
    edited March 2013
    [QUOTE=Dappere Douwe;67242]Zou ik ook doen want je loopt altijd de kans dat je er de volgende 17+ jaar en 470.000 + km. zonder problemen aan vast zit .........

Douwe.

Inderdaad!
Sign In or Register to comment.