Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

mercedes 410D omvormen

waarom ook niet PPO Newbie
edited February 2013 in Welkom op PPO.nu
hoi allen.

ik zou graag mijn mercedes 410D omvormen zodat ik op plantaardige olie kan rijden (haha wat een verassing) maar ik weet al min of meer hoe het te doen maar waar kan ik stukken vinden zoals: filters, verwarmingselement en andere nuttige benodigdheden...eventueel schemas voor een betere duidelijkheid zijn ook welkom

alvast bedankt,

waarom ook niet

Comments

• penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2013
    Hoi Waarom,

We zullen dit draadje maar zien als voorstellen :).
    Welkom hier.

Volgens mij kan deze Ster op PPO. Lees maar eens op de Mercedes afdeling hier.
    Wel opletten op eventuele vervuiling die door de PPO oplost.
    Ombouwen zou ik dus achterwege laten.

Herman
  • waarom ook niet PPO Newbie
    edited February 2013
    dus ik kan gewoon ppo in mijnen tank gieten en da varkentje is gewassen?ni meer ni minder?en in de winter heb ik dan geen verwarmelement nodig om da goedje op te warmen?filters die er nu origineel opzitten kan ik er gewoon oplaten?kan ik direct op ppo starten en mag ik mijn motor daarop uitzetten?en als ik olie uit restaurants recupereer op wat moet ik absoluut letten?

stijn
  • NiekNiek Super Moderator
    edited February 2013
    OK Stijn,
    Het is altijd beter om een warmtewisselaar te installeren. Dat voorkomt, dat je filter dichtloopt met uitgevlokte olie en het aanzuigen door je pomp wat makkelijker wordt. Verder: altijd een voorfilter installeren: vuiligheid in je tank lost op door de ppo, komt zonder voorfilter in je hoofdfilter, die dan nog sneller dichtslaat. Met jouw systeem heb je een "koude" start. Dat betekent in de winter bijmengen, anders is de olie te dik, of je moet dikkere leidingen (10 mm) leggen. Nog beter: ga een op bezoek bij een lid met dezelfde wagen (ppo-er, Ingmar)
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited February 2013
    [QUOTE=Niek;67034]...Het is altijd beter om een warmtewisselaar te installeren...

Dit ook mede omdat de ingespoten olie beter verneveld en derhalve vollediger opbrandt.
Sign In or Register to comment.