Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Mercedes 190D 2.5 86

furyfury Livin' and Breathin' PPO
edited February 2013 in Mercedes
Hey die hey allemaal... denk ik zal eens een topic openen voor het huidige PPO project. Tis niet van mij... tis de nwe ride voor tuftufs vrouw.

We hebben een 190D 5cyl 2.5 gevonden uit 86 met maar 147000km erop. 1 voorbezitter volgens de papieren..en was nog uitgerust met de originele becker radio en van die lamswollen vachtjes erin. Idd geen slijtage sporen op pook en stuur enzo. En motor loopt als een naaimachientje. Hij is handgeschakeld en heeft een 5bak.

Maar het was niet allemaal rozegeur en maneschijn. Diff was lek en enorm lawaaierig. Had div schade rondom. oa rechterdeur in poeier en achterklep. Achterscherm wa krassen en voorscherm ook wa butsjes. Voorbumper was lelijk en div roestplekken. Binnenscherm, en dorpels met name. Echter voor apk moest enkel de roest in het binnenscherm.

De wagen wordt nu goed in orde gemaakt. Andere diff zit er net onder als ook nwe achterveren. Alle remslangen vernieuwd. Krijgt nieuwe spoorstangen en groot onderhoudt. Nwe hardi schijf, nw tussenlager, nwe hoofdremcylinder, nwe remblokken voor en mss nwe draagarmen achter.
Achter was al veel vernieuwd. Zo te zien nwe wiellagers, remschijven, blokken, klauwen, schokbrekers ed.

Mooie is dat we per toeval en al snel een 70liter tank tegen kwamen..dus die komt er nu ook in.. ideaal voor 1 tank PPO.

Dus als het goed is, staat er volgende meeting een nwe ster erbij :)

Greetz!

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2013
    Fury,

Volgens mij heb ik nog een Hardi liggen voor dit model. Wil je die overnemen?

Tim
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited February 2013
    Becker radio, een onbetaalbare optie voor die tijd vanwege de superieure geluidskwaliteit. Heb er zelf ook in in de TDS :lol: veel plezier met de ster.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited February 2013
    sterren zijn altijd welkom :-) ok, kom maar op Er :-)
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited February 2013
    [QUOTE=Drivertje;67043]... ok, kom maar op Er :-)

Tja, wat zal ik zeggen......Een 190 is nog niet eens een echt Mercedes, 'T is meer een turkenbak h
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2013
    [QUOTE=easy rider;67044]Tja, wat zal ik zeggen......Een 190 is nog niet eens een echt Mercedes, 'T is meer een turkenbak h
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2013
    van de week is de kapotte deur nog vervanegn..plekjes bijgewerkt en waterpomp, spanner en rol vernieuwd. Alsook remmen in orde gemaakt. Nu nog laswerk doen..en de baan op.

tim...hardi speciaal voor mb? Of gewoon een standaard hardi?

greetz!
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2013
    Fury,

Een Hardi schijf, origineel MB en voor een 2.5D. Ik heb destijds maar 1 vervangen.

Tim
  • RaafRaaf Modding Member
    Deze heeft de Zeeuws Vlaamse nationaliteit gekregen
    :)>-
Sign In or Register to comment.