Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Nieuwe gedachten omtrent CO2 reductie

Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
edited January 2013 in Besparing
Omdat ik niet precies wist waar te plaatsen die ik het maar hier.

Misschien een interessante ontwikkeling,

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2266632/Peugeot-Citroen-Coming-soon-car-runs-air.html

Douwe.

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2013
    Gewoon een kers systeem naar dan op perslucht i.p.v. elektriciteit. Nu is perslucht een van de meest ineffici
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2013
    koppelen ze die perslucht nu ook nog bij benzine motoren aan extra luchtinlaat? (ik geen verstand van turbo bij benzinemotor)
    edited January 2013
    Nee. Hij heeft gewoon een extra lucht motor. Jaren terug al iets gezien over een Fransman die een auto op perslucht had gemaakt waar er 1 motor in zat met heel veel kleine cilindertjes die echt op perslucht liep.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Air_Car
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2013
    Batterijen en het omvormen van elektrische energie zijn ook niet zo effici
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2013
    Die Mehari lijkt me wel wat.

Mega heeft begin jaren '90 ook zo iets gemaakt. in Nederlnad werden ze verkocht onder de naam Mega Tjaffer

De Nederlandse regering zal deze ontwikkeling zeker niet gaan subsidi
    edited January 2013
    [QUOTE=Man@work;66937]...De Nederlandse regering zal deze ontwikkeling zeker niet gaan subsidi
    edited January 2013
    nou moe??? waarom geen subsidie. Net alsof er bij de prius met als hybride deel electro ipv lucht er wel accijns op die electro wordt geheven.
    edited January 2013
    Op een hybride kan je vet accijns heffen omdat ie gebruik maakt van fossiele brandstoffen en die accijns vloeit weer terug middels subsidie. Je denk toch niet dat de staat ooit iets gratis zal geven aan de burger. Overal moet voor betaald worden. Geld verdienen is door de eeuwen heen geperfectioneerd door de beroepsleugenaar in dienst van de staat der Nederlanden.

Vraag me trouwens af wat de troonwissel van de gevestigde orde nu weer moet gaan kosten. Ik ben groot voorstander van afschaffing van die struikrovers. Maar dat even terzijde.
    edited January 2013
    goed, misschien moet man@work maar eens toelichten wat hij bedoelt.

De Nederlandse regering zal deze ontwikkeling zeker niet gaan subsidi

• Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited January 2013
    [QUOTE=easy rider;66945].

Vraag me trouwens af wat de troonwissel van de gevestigde orde nu weer moet gaan kosten. Ik ben groot voorstander van afschaffing van die struikrovers. Maar dat even terzijde.

+1

Douwe.
Sign In or Register to comment.