Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

peugeot 1.4 HDI van februari 2003

barbo PPO Newbie
edited July 2007 in Citroën/Peugeot
Hallo mensen,

Wie kan me helpen?
Na de radar uitzending van vanavond ben ik benieuwd of ik zonder verder iets te veranderen 30-40% ppo kan bijmengen in mijn peugeot.

Wie heeft al ervaring opgedaan?

Comments

• vetfrituur PPO Burner
    edited September 2005
    Ik ben Jelle hier aan het quoten maar hij heeft het in het kort zeer goed omschreven:
    Jelle said:

Elke dieselmotor is geschikt voor ppo!

De belangrijkste dingen waar je zeker even op moet letten zijn:
    - Welk merk brandstofpomp zit erin (Bosch lijkt meer te kunnen hebben dan Lucas)
    - Als je wilt beginnen, ga dan niet gelijk naar 80% zonnebloem, maar begin langzaam. Eerst 10%, dan 20 etc. Luister naar je auto en controleer op lekkages!
    - Pas op bij lagere buitentemperaturen: olie wordt namelijk dikker en dan kun je problemen krijgen met de pomp.
    - Hoog % ppo rijden met koud(er) weer kan wel, maar zorg dan voor goede verwarming van de olie en alle componenten waar de olie in zit!(minder stroperig): elektrisch, via de koelvloeistof of een combinatie van allebei.
    - Blader eens door dit forum: er staan handige tips in. Kijk ook op bv het NL-gedeelte van www.fmso.de.

Succes!

• dirk007 PPO Newbie
    edited December 2006
    Hoi, mocht het je geruststellen...ik rij al een kleine 50000 km op ppo en biodiesel
    Ik heb na een kleine 15.000 km op gewone diesel te hebben gereden ,de knoop doorgehakt en eerst begonnen met het toevoegen van een gedeelte ppo bij de diesel.
    Naargelang de weersomstandigheden varieerde de hoeveelheid van 100procent ppo(in de zomer) tot een kleine 25 procent in de winter.
    Nadien ben ik overgestapt op het zelf brouwen van biodiesel uit gebruikt frituurolie waardoor ik nu zo goed als steeds op 100 procent biodiesel rijd
    Tot nu toe loopt mijn wagen (een peugeot 206 sw 1.4 hdi)er nog steeds goed op en heeft er ondertussen een kleine 65.000km opzitten,waarvan zoals gezegt een kleine 50.000 km op ppo/biodiesel en heel af en toe een slok vulgaire diesel ;-))
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    Biodiesel moet gewoon kunnen inderdaad, maar 100% PPO in een HDi motor is erg gevaarlijk. Zowel voor je pomp als je injectiesysteem. Zo nu en dan een tankje diesel is ook verstandig om de boel wat op te schonen.
  • jumperjumper PPO Burner
    edited December 2006
    Stuur maar eens een PBtje naar Peus, die rijd ook met een HDI.

Met winterse temperaturen moet je wel uitkijken.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    jumper said:

Is dat wel zo verstandig?? Ik heb al een half jaar geen reacties van Peus gezien. En dat voor een moddereter!!!
  • jumperjumper PPO Burner
    edited December 2006
    Miglowie said:

jumper said:

Is dat wel zo verstandig?? Ik heb al een half jaar geen reacties van Peus gezien. En dat voor een moddereter!!!
    Op een PBtje van mij heeft hij vorige week nog gereageerd.
  • barbo PPO Newbie
    edited December 2006
    Na een jaar experimenteren ben ik er in geslaagd zonder problemen te rijden op een mengsel van 60/40 ppo/diesel (zomer).
    Bij een temp. onder de 15 gr. C. schakel ik over op 40/60 nog geen problemen gehad. Moet er wel bij vertellen dat ik een warmtewisselaar heb gemonteerd in mei 2006.
    Komende zomer ben ik van plan 70/30 te proberen, ik denk dan ook geen problemen te ondervinden.

Groet BARBO
  • dirk007 PPO Newbie
    edited July 2007
    Bij deze een kleine update :lol:
    De wagen doet het met een kleine 80.000 km op de teller nog steeds goed op pure biodiesel(selfmade) en een occasionele tankbeurt vulgaire diesel(als ik niet op tijd klaar ben met mijn biodiesel)
    Op ppo doet hij het ook zonder aanpassing uitstekend ,maar dan enkel in de zomer :wink:
    Verder rijden zou ik zeggen :lol:
Sign In or Register to comment.