Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ombouw vw t3 met 1,9td naar 2tank systeem

GorikGorik PPO Newbie
Hallo, Ik heb deze week mijn t3 omgebouwd naar een 2 tank systeem. Voor te testen heb ik in de 2de tank eerst 50/50 mengsel gebruikt maar heb er nu al een hoop ppo bijgedaan.

Vanaf welke brandstoftemperatuur kan ik best omschakelen? (temp aan ingang pomp)

Ik wou nog wat fotos er op zetten maar heb geen idee hoe???

Verder is het nu nog een kwestie van wat te testen en te proberen en liters frituur olie te verzamelen om later een filterinstallatie te maken.

SAM_2408.JPG

Comments

• CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2012
    Met 100% GPO in de 2e tank, schakel ik over bij 70°C koelwater en 55°C GPO temperatuur.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2012
    Met de Xsara schakelde ik uiteindelijk gewoon direct om na het starten. Wel met KGR, dus de hoeveelheid PPO in de lus neemt maar traag toe. Maar, het hangt wat van de frisheid van de motor en het toegepaste systeem af (KGR, filters, WW's, ...)
  • GorikGorik PPO Newbie
    edited December 2012
    Daar had ik nog niet over nagedacht over die kgr, heb het ook zo aangesloten. ik laat nu meestal eerst wat elektrisch verwarmen en schakel na een paar km om
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2012
    Met
  • GorikGorik PPO Newbie
    edited December 2012
    Ik rij vooral korte afstanden dus stook alles elektrisch warm :-)Hoe kan ik hier fotos posten?Mvg Gorik
  • GorikGorik PPO Newbie
    edited December 2012
    Hier enkele fotos:imageimageimageimageimageimageimageimage
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2012
    [QUOTE=udo;66572]Met
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2012
    [QUOTE=ericzwiep;66589]Udo, dat is iets te simpel gesteld voor'n 1-tanker, vooral in de winter. Sowieso altijd je mengsel op de dag zelf aanpassen naar de laagste temperatuur van de VOLGENDE dagen.
    Het mengsel-van-de-dag is inderdaad meestal eerder bepaald met een blik op de weersvoorspelling en wat gepeins over eerdere ervaringen, een blik op dit forum enzomeer.
    Maar dat sloot ik niet uit noch ontkende ik dat.. :-)
    edited December 2012
    kweet toch zeker dat ik hier een bericht had gepost....
    edited December 2012
    ja zie je....nu zijn die posts ineens wel zichtbaar????
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2012
    Leuke bus! Ben toevallig net een T3 camper weer op de weg aant helpen.

Pomp is tijdje terug gereviseerd, en nu de motor... nog de originele 1.6D CS motor. Hebben wel een 19TD motor overwogen..majah..moet je ook weer een goeie vinden met niet teveel km's..en de klant vond revisie een goeie optie.
    Dus boren, nwe zuigers, nwe lagerschalen, keerringen, pakkingen, klepgeleiders, seals, kleppen geslepen, krukas raakvlakken aan de keerringen afgedraait, nwe oliepomp, waterpomp, distributie etc etc.. weer een nwe motor. Leuke klus zoiets:) Alleen gaat die voor zover bekend niet op PPO draaien.. of wie weet wat de toekomst nog brengt natuurlijk. Zal vast wel lekker lopen met zo'n 19TD erin :)

Greetz!
    edited December 2012
    Daar mijn post net niet zichtbaar was... kon ik em niet uitbreiden.. maar vond dit wel leuke extra bij een T3 topic:P

had gezet... leuke bus! Ben nu ook bezig aan een T3. Echter niet bedoeld voor PPO vooralsnu.. geen 19TD(wat erg leuk is natuurlijk..maar revisie van de originele T3 CS motor). meer info in het stukje wat ik net eerder typte maar nog ff mysterieus is verdwenen..zal mss nog wel opduiken..

de originele motor van een T3 :)

image

Uploaded with ImageShack.us
    image

Uploaded with ImageShack.us

Greetz:)
  • GorikGorik PPO Newbie
    edited December 2012
    Ziet er mooi uit! Dacht mijn motor ook een revisie te geven voor ik hem er in legde maar hij draaide nog zeer mooi :-)Zijn zeer toffe buskes om mee te cruizen veel plezier
    edited December 2012
    Aja... dan kan revisie altijd nog eens.. toch hoop centjes om het goed te doen!

Ach tis toch te doen om het in te bouwen..dus mocht het ooit zover zijn.. wie weet rijdt ie nog 2ton zo.

Greetz!
    edited December 2012
    Ff vraagje nog...heb je de oude motor nog die erin lag? (neem aan 1.6 of 1.7D) ..kzoek nog een steuntje en vw levert het enkel via classic parts..en evt een mooiere vacuumpomp.

Greetz!
  • GorikGorik PPO Newbie
    edited December 2012
    sorry maar ik heb er niets meer van liggen. Mss dat ze bij volksrepair.nl nog 2dehands onderdelen hebben. Ik ga daar ook stukken kopen. Zijn wel vooral de luchtgekoelde maar hebben ook wel wat van diesel liggenMvg Gorik
  • NiekNiek Super Moderator
    edited December 2012
    Je kan ok eens proberen bij de synchroclub
  • GorikGorik PPO Newbie
    edited January 2013
    Hallo,Heb sinds kort een grote brandstof lek aan men busje. Heb alle connecties, injectoren en leidingen nagekeken en daar is alles droog. Enkel onde de pomp is het nat. Kan de pomp gebarsten zijn of aan de onderkant ergens lekken? verder rijdt hij en start hij nog heel goed. Had vroeger af en toe al eens een kleine lek maar nu is het zeiknat...Verder nog een vraagje. Hoe warm maken julie de ppo tijdens het rijden? Tot welke vries temperaturen is het nog vloeibaar?Bedankt
    edited January 2013
    Hoe heter hoe beter. 85 graden is prima 60 graden gaat nog. stollingstemperaturen: Koolzaadolie -15, GPO afhankelijk van de oorsprong -5 tot + 5. Wil je het echt weten: neem een schone jampot en zet een monster buiten, wel deksel erop natuurlijk.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2013
    [QUOTE=Gorik;66858]Hallo,Heb sinds kort een grote brandstof lek aan men busje. Heb alle connecties, injectoren en leidingen nagekeken en daar is alles droog. Enkel onde de pomp is het nat. Kan de pomp gebarsten zijn of aan de onderkant ergens lekken? v...

Er zit al enige tijd een steeds hoger wordend percentage biodiesel in de gewone diesel aan de pomp en dat vreet rubber pakkingen. 10 tegen 1 dat je de pakkingen moet vervangen.
    edited January 2013
    Bosch pompen gaan wel eens lekken aan de ingaande as van de pomp..aan de kering daar. Dus achter de poelie waar je distributieriem op ligt... soms zelfs speling erop! Haal de kap er eens af..en kijk goed naar de pomp daar... als je idd lekkage ziet..zou je eigenlijk de riem eens eraf moeten pakken en kijken of er ook flinke speling opzit...ook dat komt zeker wel eens voor. En dan pomp eraf en naar revisie bedrijf (of gebruikte pomp). Andere plek waar ik wel eens lekkage heb gezien is van tussen de pompkop (tussen het stalen deel waar de hogedrukleidingen opzitten en het alu huis)...en simpelste plek is gewoon op de gashandle boven op de pomp...daar zit een bronzen busje in wat wel eens uitslijt. Weet niet of ze makkelijk te vervangen zijn bij een turbo pomp..het membraam schijnt nogal precies te liggen. Bij twijfel gewoon pomp eraf en binnengooien bij een pompenboer... Dit alles uitgaande van een BOSCH pomp.

Greetz!
  • GorikGorik PPO Newbie
    edited January 2013
    De nieuwe dichtingen zitten er alweer in, morgen de pomp inbouwen want ik mis mijn ppo brander al
  • GorikGorik PPO Newbie
    edited April 2013
    Gisteren eindelijk mijn zelf gefilterde gpo in de tank gedaan, samen met nog wat ppo, koude weer heeft lang genoeg geduurd.

Ben benieuwd naar het resultaat en de uitlaat geur :-)
  • GorikGorik PPO Newbie
    edited June 2013
    Hallo iedereen,
    na al vele km op ppo en gpo vind ik dat hij wat veel diesel begint te gebruiken? heb de klep er eens afgehaald en doorgeblazen in de 2 standen en deze bleek nog te werken. Iemand een idee? kan zo een klep wel doorlaten door het aanzuigen (lijkt mij raar)?
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2013
    En in de auto wordtmie dan ook goed aangestuurd? Geen zekering kapot? Draadje los bij schakelaar ?
    Grtz,
    Ingmar
  • GorikGorik PPO Newbie
    edited June 2013
    ga straks alle kabels eens nakijken, lijkt dat het soms niet werkt en soms wel, mss losse draad?
    edited June 2013
    Luister of je een klik hoort bij het omschakelen. Denkt dat de klep geen stroom krijgt
Sign In or Register to comment.