Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

ppo in ml270cdi

Joep PPO Newbie
edited April 2013 in Mercedes
Hallo ik volg het een en ander al eventjes en wilde een oldtimer G met 12 klepper uit een w124 aanpassen voor ppo. Nu is hier de koppakking van kapot gegaan en met de plannen van het nieuwe kabinet is niet duidelijk welke kant we op gaan. Schorsen dus en de ml maar eens aanpakken. Nu wilde ik eens weten of iemand de cdi motoren van Mercedes aangepast heeft?

Mvg Joep

Comments

• ptr1968 PPO Wannabe
    edited November 2012
    De cdi motoren van '99-2004 gaan al slecht op normale diesel (mijn ervaring). Lekkende injectoren vooral en roeten inlaatspruitstuk door egr.
    En gezien hoe snel ze roesten; slechtste mercedes ooit. Ze rijden alleen wel fijn en pittig, eerste indruk, maar later komen de problemen.
    Misschien dat injectoren minder lekken op dikkere ppo:)

Peter
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2012
    Tja...laatste keer dak me herinner... verstuiverstjes ca grofweg 270€ ex btw ps in ruil.... toch dure krengen...

Maar CDI en dergelijke cr motoren...dan denk ik toch sneller aan info bij Elsbett?

Greetz
  • Joep PPO Newbie
    edited March 2013
    Het blijft wringen. Volgens Elsbett 2 tank systeem. Zelf bouwen of bij Elsbett kopen. Wat raden jullie aan? Iemand ervaring met cdi motoren?
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2013
    Ervaring met common rail: Ja, maar niet met Mercedes.
    Het kan, maar misschien niet met een Mercedes cdi.
    Hangt van veel factoren af, hoeveel % je wilt gaan rijden, 1 of 2 tank enz.
    Je inlezen, uitproberen enz. Succes.
  • Joep PPO Newbie
    edited April 2013
    Liefste 100% met 2 tank, dat is wat Elsbett adviseert. Als het door hen aangeboden wordt, zal het wel goed zijn. Nou kan ik het natturlijk zelf bouwen of een 'dure'kit kopen. Het mooiste is natuurlijk als iemand uit ervaring spreekt. Bijvoorbeeld cdi is goed zelf te doen, of Elsbett kitt is compleet en zo in te bouwen.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2013
    Kijk wat er in de Elsbett kit zit, wat alles los kost en beslis...

En bij deze, als je het al moet vragen (twijfelt), zorg dat je hulp hebt van iemand die weet waar ie mee bezig is.
  • Joep PPO Newbie
    edited April 2013
    Dank je. Morgen jongens in Wezep eens bellen.
Sign In or Register to comment.