Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Hoe krijg je die stank weg???

edited February 2006 in Olieen
Hmm het rijdt goed dat spul, ik bedoel zonnebloem olie...ik heb het gemengt met 1/4 tank diesel en het rijdt prima, alleen ik wordt gek van die penetrante aangebakken lucht. Het is het mij niet waard om iedere keer met die stank te worden geconfronteerd. Wie o wie heeft hier al een oplossing voor gevonden?????

let me know

:?:

Comments

• Henny vannette PPO Newbie
    edited September 2005
    Als je echt een penetrante aangebakken lucht ruikt is er iets niet helemaal tof. Waarschijnlijk is er dan sprake van een zeer onvolledige verbranding. Bij mijn 15 jaar oude dieselbusje (30/70) ruik je, als je goed oplet, een lichte frituurlucht. Eerlijk gezegd vind ik het een stuk aangenamer dan de "gewone" uitlaatlucht van diesel. Je moet er alleen even aan wennen. We zijn zo gewend aan uitlaatgassen van fossiele brandstoffen dat we die als normaal zijn gaan ervaren. Als je er 'echt' aan ruikt, dan is die van diesel veel viezer.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2005
    [quote=mister x]Hmm het rijdt goed dat spul, ik bedoel zonnebloem olie...ik heb het gemengt met 1/4 tank diesel en het rijdt prima, alleen ik wordt gek van die penetrante aangebakken lucht. Het is het mij niet waard om iedere keer met die stank te worden geconfronteerd. Wie o wie heeft hier al een oplossing voor gevonden?????

Voorverwarmen van de brandstof zorgt voor betere verbranding en minder geur.
  • vetfrituur PPO Burner
    edited September 2005
    Een Tip om de 'stank' (meestal krijg ik honger als ik het riek) gewoon te worden. Kom even bij mij in de straat staan en wacht tot de eerste vrachtwagens hier optrekken en snuif dan hun dieselwalmen op. Dat herinnert je eraan dat diesel eigenlijk enorm stinkt en dat het kwestie van gewenning is.

:)
  • KakelbontKakelbont PPO Burner
    edited September 2005
    Mijn voorverwarming is tijdelijk buiten gebruik, en inderdaad: veel meer pannekoeken!
  • Henk THenk T PPO Burner
    edited September 2005
    Ook het veranderen van het inspuitmoment levert minder geur op.
    Als je een handmatige start vervroeger hebt, kun je eerst eens proberen om die uitgetrokken te laten. Heb je dan minder last van geur, dan kun je je brandstofpomp "iets" verstellen.

mvg Henk :lol:
  • edited September 2005
    nou al weer wat wijzer bedankt alvast voor de reacties............
  • vanderstroomvanderstroom PPO Burner
    edited September 2005
    bij m,n generator stinkt de wvo van de chinees nauwelijks, ppo geeft een veel scherpere lucht, alleen wvo van de chinees stinkt in de tank behoorlijk zeker na een week opslaan :!:
  • edited October 2005
    [quote=mister x]Hmm het rijdt goed dat spul, ik bedoel zonnebloem olie...ik heb het gemengt met 1/4 tank diesel en het rijdt prima, alleen ik wordt gek van die penetrante aangebakken lucht. Het is het mij niet waard om iedere keer met die stank te worden geconfronteerd. Wie o wie heeft hier al een oplossing voor gevonden?????

let me know

:?:

\Ik weet niet of een koolstoffilter een idee is om in te bouwen
    in de chemie wordt het veel toegepast om diverse oplosmiddelen en aromaten te binden

dit is in principe goedkoop en makkelijk te maken
  • tedkroon PPO Newbie
    edited February 2006
    Stank! hoe bedoel je? Diesel rook stinkt nog veel erger! PPO ruikt gewoon heerlijk.

Alles is relatief in het leven, vandaar deze reactie.

Groeten Ted.
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2006
    Op een rijtje:

Schone verstuivers
    Pomp vervroegen
    Beter voorverwarmen
    APO met keurmerk

En je ruikt het bijna niet meer ... en trouwens ik wil dat ze het ook een beetje ruiken.
    Ik ben trots op mijn iveco ...

:arrow:
Sign In or Register to comment.