Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Hier graag foutmeldingen

2

Comments

• mennomenno Webmaster
    edited January 2013
    @easy:

Ik snap je punt, maar helaas worden beveiligingsupdates en aanpassingen in de standaard lay-out/interface niet gescheiden aangeboden bij vBulletin.

Omdat een aantal mensen aangaf dat voor hen het forum te traag werd heb ik een tweetal plugins geinstalleerd die het aantal http requests verminderen en css en javascript consolideren. In combinatie met caching gaf dit verbetering.
    Omdat ik het vermoeden heb dat er wel eens wat misgaat bij dit proces en er daardoor fouten ontstaan in CSS en javascript heb ik deze plugins uitgezet. Een aantal mensen zal hiermee niet blij zijn, maar het is even noodzakelijk om te testen of de fout hierin zit.

Ook heb ik wat vergelijkende test gedaan met een aantal hosting services. Hieruit is gebleken dat de servers waarop de site nu draait niet meer de beste performance hebben als ik het vergelijk met de systemen waar we een aantal jaren geleden vandaan gekomen zijn. Ik zal dus de site binnenkort weer naar de oude server verplaatsen. Dit zou in ieder geval een verbetering in de response tijd moeten geven.

Daarnaast ben ik de laatste weken aan het zoeken geweest naar alternatieve forum software.
    Een belemmering daarbij is dat er een mogelijkheid moet zijn om de huidige (vBulletin) database te importeren.
    Op dit moment heb ik Vanilla (gratis) en xenforo (betaald) op het oog om verder te onderzoeken.
    Kijk gerust eens op de sites om te kijken hoe het er uit ziet. Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

Het beheren van ppo.nu gaat over de overwegingen als beschikbare tijd, de kosten/baten balans, de beschikbare kennis en inzetbaarheid van vrijwilligers.
    Omdat mijn beschikbare tijd een aantal jaren geleden sterk teruggelopen is ivm gezinsuitbreiding ben ik overgestapt van phpBB op vBulletin omdat dat indertijd een grote besparing in tijd opleverde aan de beheerskant.
  • udoudo Super Moderator
    edited January 2013
    Menno,

Wat kunnen we nog doen om het regelprobleem te onderzoeken?
    Ik krijg het niet gereproduceerd nog...

Groeten,
    Udo
  • mennomenno Webmaster
    edited January 2013
    [QUOTE=udo;66905]
    Wat kunnen we nog doen om het regelprobleem te onderzoeken?
    Ik krijg het niet gereproduceerd nog...

@Udo,

zie de twee de alinea van mijn reactie hierboven.
    Om het te reproduceren kun je in de admin omgeving een tweetal modules aanzetten (vB4:supercharged en vB optimise light) en de javascripts en css optimalisatie opties van deze plugins activeren.
    Daarna wel graag weer ongedaan maken :-)
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2013
    [QUOTE=menno;66902]....Een belemmering daarbij is dat er een mogelijkheid moet zijn om de huidige (vBulletin) database te importeren.
    Op dit moment heb ik Vanilla (gratis) en xenforo (betaald) op het oog om verder te onderzoeken. Kijk gerust eens op de sites om te kijken hoe het er uit ziet. Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

Ziet er goed uit maar heb geen flauw idee of het beter is dan de huidige software.
    image
    Idd, het overzetten van de database naar andere software geef vaak problemen, het zou jammer zijn als alle info hier verloren gaat.
    image
    Tip: google een op "vBulletin line break problem" er is genoeg over te vinden.
    edited January 2013
    Fout is dus in vBulletin software aanwezig sinds november 2011, lekker.
    image
    Enne....Advanced Edit Mode? ik heb maar 1 edit mode, ok in mijn instellingen staan er 3 maar het maakt niet uit welke in selecteer ik krijg maar 1 editor, denk de simpele versie.
    edited January 2013
    Ik kan nu weer wel een bericht typen met line break? Wel fijn weer. FF 18.0.1
  • udoudo Super Moderator
    edited January 2013
    [QUOTE=easy rider;66946]Ik kan nu weer wel een bericht typen met line break? Wel fijn weer. FF 18.0.1
    Gefeliciteerd!
    Ik zal de eerste zijn te ontkennen dat ik iets aan het forum heb gewijzigd.
    Wie kan er details geven?
    Of ligt het toch aan de browser? (hier FF 17.0.1 op Fedora 17)
  • wodanwodan Super Moderator
    edited January 2013
    [QUOTE=easy rider;66946]Ik kan nu weer wel een bericht typen met line break? Wel fijn weer. FF 18.0.1

Soms helpt dat al eens, een nieuwere versie om fouten in de config van de oude te fixen :)
    edited January 2013
    Voorlopig zie ik dat er geen Syntax fouten of javascript errors meer zijn en dat lijkt mij niet te liggen aan een browser update omdat ik in IE dezelfde problemen had en nu niet meer heb. Is het ook niet zo dat vBulletin ook javascripts van zijn eigen server gebruik en dat deze wellicht geupdate zijn in de tussentijd?

Is de optimalisatie van de javascript en css plugin nog gedaan zoals in deze post? http://www.ppo.nu/showthread.php/3686-Hier-graag-foutmeldingen?p=66907&viewfull=1#post66907
    edited February 2013
    En...... Nog iets gedaan met vorige post? en wat was het resultaat?

Zit ik net een dik verhaal te typen in de draad van de Volvo V70, Ik klik op "bericht plaatsen" krijg ik de volgende mededeling:

"You do not have permission to perform this action. Please refresh the page and login before trying again."

dus ik ververs de pagina, log weer in en ben GVD heel mijn verhaal kwijt en ik kan weer helemaal overnieuw beginnen, wordt er wel zout van zeg! :bad:
    edited February 2013
    En ja hoor. Zit ik in mijn eigen topic een flink bericht te typen, druk ik op "plaatsen" moet ik weer de pagina verversen en opnieuw inloggen en ben ik mijn hele verhaal weer kwijt??????????????

Gelukkig had in tegenstelling tot de zelfde fout gisteren mijn text even in kladblok gezet dus kon ik het zo terug plaatsen.

Zwaar irritant hoor.

Firofox 18.0.1
    edited February 2013
    Heb je dat probleem ook in Chrome?
    edited February 2013
    Nee alleen in Firefox omdat ik voor PPO.nu Firefox gebruik. In IE is de site niet aan te gleuren vanwege de lange tijd die hij nodig heeft om te laden, elke pagina opnieuw. Chrome heb ik niet, 2 browsers vind ik wel genoeg.

Als ik IE gebruik kan ik tussen elke pagina een bak koffie nemen. Nu ben ik gek op koffie maar 5 liter per dag is me wat te veel :coffee:
  • NiekNiek Super Moderator
    edited February 2013
    probeer eens een nieuwere versie. Ik heb Firefox 18.0.2 nergens last van, werkt gewoon lekker snel.
    edited February 2013
    Wat ik zou doen is met mozbackup een backupje maken van ALLES, firefox starten door een nieuw profiel aan te maken,
    in dat nieuw profiel mijn bookmarks en opgeslagen paswoorden restoren dmv mozbackup maar niets anders en dan kijken
    of het opgelost is... Beetje veel werk, ik weet het.
    edited April 2013
    Menno en andere beheerders: new posts werkt bij mij niet meer. Ik krijg via mijn mail wel berichten van nieuwe posts, maar opvragen bij newpost geeft altijd: geen resultaten. Verder: als ik naar het hoofdmenu wil, krijg ik een melding van een nieuw bericht (PB), terwijl ik dat bericht al lang gelezen heb. Mogelijk is dit een probleem wat eerder aan de hand is geweest: als ik op F5 druk zie ik alles weer
    Niek
    edited April 2013
    Cache leegmaken Niek, probleem opgelost.
    http://support.mozilla.org/nl/kb/buffer-van-firefox-wissen
    edited April 2013
    Dank je wel Wodan, het werkt
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited April 2013
    HH Moderatoren,

Joepie, bij mij werkt het forum weer. Gelijk uren lees plezier,

Douwe.
    edited April 2013
    Sorry, t'is weer hommeles op het forum bij mij,

Douwe.
    edited April 2013
    Douwe, bij mij ook weer. Regelmatig op F5 drukken helpt
    edited April 2013
    Joepie, hij doet het weer ..........
    edited April 2013
    Ik moet nog steeds Fvijven, ook mij is
    op een computer, die niet van mij is
    edited April 2013
    Probleem is op te lossen door:

Cookies accepteren uittschakelen en Browser cash legen na afsluiten browser.

'T is natuurlijk wel een "workaround" en derhalve niet te doen gebruikelijk.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2013
    new post geeft oude postings bij mij.
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2013
    Ctrl-f5 ?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2013
    Tsja,

Ik snap dat dat helpt, (ook hier), maar het is 2013, zou toch eigenlijk vanzelf moeten gaan.

Met de oude GRATIS software nooit zoveel problemen gehad.

Tim
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2013
    Menno of Udo,

Staat er niet ergens een optie fout ingesteld op de webserver van het forum, met betrekking tot het niet verversen van de pagina?

Grtz, Ed
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2013
    Ik heb niets aangepast dus wellicht Menno?
  • mennomenno Webmaster
    edited May 2013
    Het forum staat ingesteld om de database te gebruiken om forums al dan niet als gelezen te markeren, ik kan dit switchen naar het gebruik van cookies om te kijken of dat beter gaat.

Laat maar even weten of jullie dat willen proberen.
  • mennomenno Webmaster
    edited May 2013
    [QUOTE=Tim;67642]Tsja,

Ik snap dat dat helpt, (ook hier), maar het is 2013, zou toch eigenlijk vanzelf moeten gaan.

Met de oude GRATIS software nooit zoveel problemen gehad.

Tim

Toen we overstapten naar vbulletin 3.x was het in ieder geval voor het onderhouden van het forum een hele verlichting, want phpBB was op een gegeven moment ook niet heel geweldig meer.
    Omdat ik ideeen had om ppo.nu verder uit te bouwen en meer content toe te voegen leken de mogelijkheden van vbulletin 4 een goede oplossing, want het bracht alle opties binnen 1 systeem (wie kan zich nog herinneren dat we een landingspagina hadden in Drupal, waarna je kon doorklikken naar het forum?)
    Helaas bleek na verloop van tijd dat de ontwikkeling van vbulletin door de overname van het bedrijf achter deze software ook niet de goede kant op ging.
    Het lastige is nu dat ik wel wil overstappen naar een ander systeem, maar dat het lastig is om iets te vinden wat snel en betrouwbaar werkt, voldoende beheersmogelijkheden geeft en wat een vbulletin database kan inlezen. (phpBB hing op het laatst ook scheef van alle plugins om aan de wensen van gebruikers en beheerders tegemoet te komen, vergeet dat niet. Met elke update hield je toen ook je hart vast wat er nu weer niet zou werken. Dit was voor de gebruikers minder zichtbaar maar zorgde voor enorm veel werk aan de beheerszijde)

Dus: wie wil meewerken om de toekomst van ppo.nu vorm te geven, qua technische ontwikkeling en de opzet van de site?
    edited May 2013
    [QUOTE=menno;67755]... ik kan dit switchen naar het gebruik van cookies om te kijken of dat beter gaat...

Maar als je cookies uit hebt staan in je browser gaat het dan nog werken?
  • mennomenno Webmaster
    edited May 2013
    [QUOTE=easy rider;67757]Maar als je cookies uit hebt staan in je browser gaat het dan nog werken?

Die kans is erg klein...
    edited May 2013
    Dat bedoel ik maar. Vanwege het cookie geneuzel die je steenvast op elke bezochte internet site krijgt vandaag de dag worden mensen zich steeds bewuster van het feit dat hun gangen nagetrokken en opgeslagen worden. Vanwege voorgaande zetten steeds meer mensen hun cookies uit.
  • mennomenno Webmaster
    edited May 2013
    en dat is ook de reden dat het anders ingesteld is. Maar helaas werkt dat ook niet vlekkeloos. Kiezen tussen 2 kwaden...
  • mennomenno Webmaster
    edited May 2013
    Een optie die misschien voor het moment wat problemen verhelpt: kies links onderin de pagina voor een andere forumstijl.
    Willen jullie testen of dit verbetering geeft en wat het beste werkt?
    edited May 2013
    Welke stijl is met en welke zonder cookie?
    edited May 2013
    [QUOTE=easy rider;67762]Dat bedoel ik maar. Vanwege het cookie geneuzel die je steenvast op elke bezochte internet site krijgt vandaag de dag worden mensen zich steeds bewuster van het feit dat hun gangen nagetrokken en opgeslagen worden. Vanwege voorgaande zetten steeds meer mensen hun cookies uit.
    Beter goede plugins draaien op firefox, dan worden de add cookies enzo wat afgeblokt zoals addblock enzo...
    edited May 2013
    Zoals ieder weldenkende internet gebruiker heb ik Phishingfilter, Securety plugin en Ad blocker geintegreerd in al mijn browsers maar dat neemt niet weg dat o.a. Google via cookies je surfgedrag opslaat op hun servers en je vervolgens gaat bombarderen met allerlei ongewenste reclame uitingen en nog meer meuk.
    edited May 2013
    Als er iets is waar ik mee kan leven is het de reclame van google, dat vind ik nu 'es niet storen of agressief.
    edited June 2013
    Zit ik net een bericht te maken moet ik na het plaatsen eerst wachten totdat een moderator het bericht heeft goed gekeurd???????

[edit] dit bericht wordt echter gewoon geplaatst[/edit]
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2013
    das vervelend ik krijg soms m'n tekst dubbel in m'n post

(nu gaat het natuurlijk goed)
    edited June 2013
    [QUOTE=easy rider;67897]Zit ik net een bericht te maken moet ik na het plaatsen eerst wachten totdat een moderator het bericht heeft goed gekeurd???????

[edit] dit bericht wordt echter gewoon geplaatst[/edit]

En nog steeds heeft zich niemand gemeld dat het bericht is goedgekeurd?

Nog wat anders.

Zit ik net een bericht te maken maar ik moet even de telefoon opnemen, vervolgens maak ik het bericht af, wil ik het plaatsen, krijg ik het volgende bericht: You do not have permission to perform this action. Please refresh the page and login before trying again.

Dus ik ververs de pagina, log opnieuw in en heel het bericht is weg. Zonde van mijn tijd.
  • carl PPO Addict
    edited June 2013
    Heel raar , ik wil al verschillende keren een pb naar Niek sturen , maar ik krijg telkens de melding dat de ontvanger zijn limiet is overschreden .

Grtjs carl
    edited June 2013
    Carl,
    mailbox inmiddels leeggemaakt. probeer het nog eens
  • carl PPO Addict
    edited June 2013
    Ok , Niek bedankt.

Grtjs carl
  • carl PPO Addict
    Ik ga nog eens proberen iets te posten, daarmee deze test , ik heb het al meermaals geprobeerd meer krijg telkens de melding , en kan niets posten.

(body required)

ik weet niet goed wat dit betekend , ik ben niet zo thuis in die dingen.

Hopelijk lukt het nu.

grtjs carl
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    Hoi Carl,

Deze test is geslaagd :)

Herman
  • carl PPO Addict
    Hoi Herman

Ja idd , maaaar wat deed ik nu fout? :\">

grtjs carl
Sign In or Register to comment.