Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Alloha!

atjongatjong PPO Addict
edited October 2012 in Overige discussie
Alloha maten!

Wordt hier nog ge-PPO'd of wat? Als ik zo naar de datums van de laatste berichten op het forum kijk dan lijkt PPO minder aandacht te krijgen, of heb ik het mis? ;-)

Deze jongen hier heeft na jarenlange afwezigheid deze zomer wat speurwerk gedaan om te checken of mijn (recentelijk wegens slijtage vervangen) VP44 inspuitpomp PPO-proof is maar alle nagevraagde (professionele) inbouwers kwamen met het teleurstellende antwoord dat deze dat niet is. Dus blijft het voor mij diesel verbranden, maar ik lees nog wel af en toe mee hier.

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    edited October 2012
    Atjong,
    Er wordt wel degelijk druk gePPO-ed. Druk maar eens op laatste berichten. Ik heb geen idee wat een VP44 pomp is. Leg uit: in welke wagen, wat is het merk van de pomp. In principe kunne alle pompen van het bosch type (dus ook de klonen) rijden op plantaardige olie. Afhankelijk van het inspuittype zul je iets aan de toevoer moeten doen (verwarmen, twee-tank, extra pompen, etc.
    Verder kunnen de meeste jongere wagens wel op biodiesel en dat zonder aanpassingen.
    Niek
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2012
    En waarom zou de VP44 niet geschikt zijn voor PPO. 'T is een fly by wire rotatiepomp van Bosch, ik heb de voorloper in de TDS en dat gaat prima op een 1 tank systeem
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2012
    De VP44 zit onder andere in de Ford Mondeo en zat ook in mijn Zafira 2.0 Tdi...deze pomp is zeer gevoelig voor lucht, in mijn zafira heb ik er ook zo'n 40.000 km aan APO mee verstookt, zij het tot max 50%.

....jij had toch een Audi A6 ?..en je was er toch in Bierbeek voor het laatst bij ?

Grtz,
    Ingmar
  • atjongatjong PPO Addict
    edited October 2012
    Hee Ingmar, dat heb je goed onthouden. Destijds reed ik nog in een Omega met VP30 pomp en door Nero op 130 bar opgeschroefde verstuivers op 100% PPO met warmtewisselaar en alublok elektrisch verwarmertje. Die auto is weg gegaan na een gescheurde zuiger. Daarvoor in de plaats is een 7 jaar oude A6 gekomen met 6-cilinder 2.5 TDI motor en VP44 pomp. Ik had na aanschaf nog plannen om mijn PPO-spullen over te zetten in de Audi maar heb hem na de crash (gladheid) maar even origineel gelaten (kijk maar naar die vuilnisbak linksachter op de foto die door mij helemaal aan gort gereden is...)
    image

Inmiddels staat er 520.000 km op de teller. De originele motor is 2 weken geleden vervangen door een motor met minder slijtage die weer een paar jaar mee moet kunnen. Mijn inspuitpomp was al eerder aan de beurt en die is (nu ik mijn onderhoudsdocumentje effe doorlees) al weer anderhalf jaar geleden vervangen door een gereviseerde pomp. Die pomp is overgezet op de 'nieuwe' motor en het geheel heeft mij (behalve een lege portemonee) ook weer 30 PK extra opgeleverd. Volgens het boekje is dit type motor geschikt voor biodiesel. Ook hier op het forum heb ik wel meer minder bemoedigende berichten gelezen over deze pomp i.c.m. PPO. Maar ik ben benieuwd wat de huidige stand van zaken is voor PPO dus ik ga lekker verder lezen.

Sfeerplaatje :D
    image
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2012
    [QUOTE=atjong;66081]..... die vuilnisbak linksachter op de foto die door mij helemaal aan gort gereden is...
    Hopelijk zat er een flitsapparaat in.....
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2012
    Welkom terug hier op het forum!
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2012
    Zullen wij onze beestjes een keer naast elkaar zetten...? Ik heb hetzelfde model maar dan in het grijs.

en...volledig omgebouwd naar PPO :-)
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited October 2012
    Alloha of het dan terug is of nieuw hier maakt niet uit, toch welkom of weer welkom.
    karretje loopt niet goed op dino, krijgt hij wegtrekkers van, maar jij bent ervaringsdeskundige zo te zien. ik zou een adresje zoeken die knappe biodiesel maakt met zo'n auto ;-)
    He Smul is back in town! toch op de meeting Smul?
    De drivert
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2012
    [QUOTE=Drivertje;66129]karretje loopt niet goed op dino, krijgt hij wegtrekkers van, maar jij bent ervaringsdeskundige zo te zien. ik zou een adresje zoeken die knappe biodiesel maakt met zo'n auto ;-)

Dit karretje loopt prima op gpo, als deze dezelfde pompverstuivers heeft als de mijne. Dus biodiesel is niet per se noodzakelijk, check even of je kar geschikt is bij Jacquel van PPO-systems in Wezep.

[QUOTE=Drivertje;66129]He Smul is back in town! toch op de meeting Smul?

Nee helaas niet. Ik heb het op dit moment erg druk tot het einde van het jaar. Zo te zien hebben jullie het wel naar je zin gehad :-)
Sign In or Register to comment.