Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Witteboordencriminaliteit en zonnepanelen in Belgie

carl PPO Addict
edited October 2012 in Zon
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1512176/2012/10/06/Gezinnen-met-zonnepanelen-moeten-netvergoeding-van-200-euro-per-jaar-betalen.dhtml

Goed bekeken van die gasten , eerst een visje uitwerpen , door zonnepanelen zware subsidies te verlenen en dan een snoek vangen door deze te belasten .

Dit laat nog maar eens zien hoe onbetrouwbaar een regering wel is .:grumpy:

Wat gaat het volgende zijn?

grtjs carl

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2012
    Haha...die is zot zeg, je betaalt immers al voor het net als je alleen gebruikt, moet je nu nog betalen als je er iets over terugleverd ....leuk gevonden, anders hadden ze het zonnebelasting moeten noemen.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2012
    haha.."voor nix gaat de zon op" ....ownee.... das nu ook al verleden tijd dan..Lol

Dacht ER onlangs nog zoiets zij als grapje..haha... zo zie je maar, zo zot als je het maar kunt verzinnen..zo zot wordt je genaaid ook...

greetz
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2012
    Wakker blijven h
  • NiekNiek Super Moderator
    edited October 2012
    Ik dacht dat het nog wel 10 jaar zou duren, maar de belgen zijn echt wakker !!
    edited October 2012
    Hmmm..nu was me al opgevallen dat Belgse dames erg heet waren...
    Maar nu blijkt idd dat ook de staat erg goed is in naaien daar;)
    Mjah ook in NL durf ik nie goed te bukken hoor.

Greetz
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2012
    [QUOTE=fury;65963]Mjah ook in NL durf ik nie goed te bukken hoor.Ik wel, heb een vork ingeslikt.

Fxxrs, ik ga van het net als het in NL zo ver komt.

Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2012
    [QUOTE=easy rider;65959]Wakker blijven h
    edited October 2012
    De gehele economie is gebaseert op groei.... als deze constant blijft of zelfs krimpt...dondert het hele boeltje in mekaar....

En daar zit hem dus idd het probleem. Back to basic's kunnen ze nie meer... teveel afhankelijk van anderen en van groei.
    Lijkt me toch vrij logisch dat er op den duur nix meer te groeien is....
    En dat we eens af moeten van die enorme weggooi consumptie maatschappij vol met china meuk.. maar ok.. drijf nu weer af.

Als men geen inkomsten meer heeft uit groei..moet het ergens anders van komen.. En men wil niet krimpen en daarmee het huidige uitgaven patroon aanpassen..DUS moet het ergens anders vandaan komen...en waar haal je het?.... bij de burger. Uitknijpen tot er nix meer te knijpen is...en dan is het land omzeep. Daarmee komt men nu met rare fratsen om toch weer ergens geld vandaan te halen. Komt er hoe dan ook op neer dat men redenen zoekt om meer geld bij de burger te halen... en welke naam men er dan aan plakt... zonnebelasting,naaibelasting,zuurstofbelasting,recht om in NL/BE te wonen belasting, XXX belasting,^&%$%##$#@belasting of wat dan ook... ze kunnen het bijna gewoon "extra staatskas belasting" noemen ofzo... das wel zo eerlijk dan. Komt er gewoon op neer dat wij de zooi maar moeten oplossen die hun hebben gemaakt.

Klinkt nu allemaal wel erg zwart. En mischien niet op de meest mooie manier omschreven...maar wel helaas een waarheid.

grtz
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2012
    [QUOTE=Tim;65966]Fxxrs, ik ga van het net als het in NL zo ver komt.

Een lovenswaardig streven!
    Mag ook nu al wel om te oefenen.

Vraag: Hoe regel je zoiets op 1 hoog achter?
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2012
    Nou gewoon de hoofdschakelaar omdraaien en de hoofdzekering er uit halen .....
  • NiekNiek Super Moderator
    edited October 2012
    We gaan mooie tijden tegemoet. Na het kwartje van Kok, krijgen we strak het tientje van Samsom en het honderdtje van Rutte.
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2012
    [QUOTE=Niek;65979]We gaan mooie tijden tegemoet. Na het kwartje van Kok, krijgen we strak het tientje van Samsom en het honderdtje van Rutte.
    Maar dat geld voor Samsom en Rutte is relatief minder waard dan dat voor Kok...
    Het valt dus wel mee, ware het niet dat de salarissen nogal stagneren.
    edited October 2012
    [QUOTE=Man@work;65978]Nou gewoon de hoofdschakelaar omdraaien en de hoofdzekering er uit halen .....

En dan...heb je nix.. die inverters moeten een netspanning zien om synchroon te lopen. Dus geen net, is geen sinus... Dus moet je eigenlijk een generatortje hebben of een omvormer die zelf een sinus genereert..en hier dan die inverter op aansluiten.

Kameraad van me is hier ook al tegen aan gelopen:P
    Je zou bijv de gelijkspanning van de panelen via een spanningsregelaar aansluiten op een 12v-220V inverter welke wel zelf een sinus maakt (helaas wel vaak een vieze sinus:( ) en het meerendeel van de paneel power via de standaard inverter op het net gegenereert door die omvormer....zou in theorie toch wel moeten werken lijkt me?

Greetz!
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2012
    Hier een omvormer die een schone 230V-rms sinus maakt: http://www.stroomwinkel.nl/p-2162-victron-phoenix-omvormer-123000.aspx

Kost wel een paar centen.
    edited October 2012
    [QUOTE=udo;65970]Vraag: Hoe regel je zoiets op 1 hoog achter?Udo,

Vrij simpel. Probeer maar eens een tijdje zonder. Je zult super opstaan en uitgerust de dag in gaan. Alle gadgets die we hebben, ter ontspanning, doen het niet meer.

Wassen kan op de hoek bij de turk. Doe een dikke slaap kleren aan, wen aan een koude douche. Het is echt niet onoverkomelijk.

Ik koop een paar accu's oid voor de zonneboiler en de wasmachine. De rest moet zich maar schikken.

Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2012
    Ik verbruik nu zo'n 350 Watt continue en gemiddeld.
    Dat kan misschien wat lager, maar omdat met panelen en accu's bol te werken is denk ik een aardige investering.
    Ik stook al best weinig gas voor mijn gevoel, de CV gaat pas aan asl de dikke trui etc niet meer helpt.
    De thermostaten op de bovenverdieping gaan pas open bij bevriezingsdreiging.

Een rekensommetje zou, (in een ander draadje?), aardig zijn om te zien hoe er continu voor 200 a 300W gezorgd kan worden d.m.v. panelen, molentje, etc en wat dat kost.
    edited October 2012
    [QUOTE=CaddyEd;65989]Hier een omvormer die een schone 230V-rms sinus maakt: http://www.stroomwinkel.nl/p-2162-victron-phoenix-omvormer-123000.aspx

Kost wel een paar centen.
    Maar wil je eventueel terug kunnen leveren aan het net of wil je voorkomen dat alles uitvalt als de accu's leeg staat dan ontkom je er niet aan om een netgekoppelde inverter te nemen zoals bv. Uit dit assortiment.
    http://www.fronius.com/cps/rde/xchg/SID-F5AECB26-352D3484/fronius_international/hs.xsl/83_318_ENG_HTML.htm

de eerstgenoemde inverters zijn alleen geschikt voor 'eilandbedrijf', heb zelf een ig-30 die al een jaar of tien naar behoren functioneert :-)
    edited October 2012
    Ja zo'n netgekoppelde inverter hoort idd bij de zonnepanelen... maar het ging er nu om... vrijstaand van alles te kunnen functioneren. En dan zou je toch minimaal een inverter te hebben die zelf een mooie sinus maakt. Mischien kun je dan wel de overige zonnepanelen met zo'n netgekoppelde inverter koppelen aan de eerste zelf sinus generende inverter.

Greetz!
    edited October 2012
    Fury,

Panelen geven een DC spanning, dus zonder inverter op de accus. Alleen een goeie laadregelaar om je accu's te sparen.

Udo: 350 Watt continu? Heb je planten staan of zo?

Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2012
    [QUOTE=Tim;65998]Udo: 350 Watt continu? Heb je planten staan of zo?

Niet de planten die jij wellicht vermoedt.
    Wel een stuk of drie PCtjes 24/7 aan. E
    edited October 2012
    Ja idd.. weet ik. Kameraad van me heeft al paar regelaars zelf gemaakt voor zonnepanelen. Heeft nu een heel 12V netwerk in zn huis.
    Maar heeft dus een inverter op de accu voor zelf de 220 op te wekken.
    Echter zn andere panelen staan via een netgekoppelde inverter op het net om terug te leveren. Echter hij vertelde dat deze nie stand alone kon draaien.

Grtz
    edited October 2012
    [QUOTE=udo;65999]Niet de planten die jij wellicht vermoedt.
    Wel een stuk of drie PCtjes 24/7 aan. E
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2012
    Accu's zijn niet ecologisch verantwoord, niet rendabel (veel omzetverliezen) en zeer duur...
    Het net is inderdaad de ideale buffer.
    Ik wil erop wijzen dat het Belgische voorstel nog niet goedgekeurd is door de energieregulator (hopelijk doen ze dat ook niet, dat zou een schande zijn).
    Het is een politiek voorstel.
    Het criminele is dat er totaal niet gemeten wordt. Ze gaan er van uit dat ja alles op het net stuurt en alles weer verbruikt wanneer het donker is. Wat in de praktijk, zeker als je er wat op let, en als je installatie niet overgedimensioneerd is, niet zo is natuurlijk.
    Het alternatief wat voorgesteld wordt is een 'slimme' meter. Zelf te betalen, zou €800 kosten. Die €800 verdwijnt dan ook in de zak van de netbeheerder. Wat kan zo'n microcontrollertje vandaag nog kosten? Bovendien is dat ook een schending van de privacy, en zou de data op relatief eenvoudige manier onderschept kunnen worden.
    Wat ik helemaal fout vind, is dat de elektriciteit op het net bij je buurman terecht komt. Die betaalt al distributiekosten op de elektriciteit die hij binnenhaalt. Dus als de leverancier (zonnepaneel-eigenaar) daar nu ook op betaalt, is er dubbele distributiekost betaald...

Wat is het volgende, de elektrische wagen plots belasten nadat iedereen zo'n peperduur ding aangeschaft heeft? Want dat zal pas voor problemen zorgen op het elektriciteitsnet. De werkende mens is overdag niet thuis en zal 's avonds zijn wagen willen opladen. Waar zal de elektriciteit dan vandaan moeten komen?

Owja, we doen zoals altijd... De problemen oplossen wanneer ze zich stellen. En ondertussen worden er nog steeds vergunningen voor windmolens en (bio)gascentrales gewijgerd. Mooie lange termijnvisie :pig:
    edited October 2012
    Tja,,,,typisch voor de grote groene leugen die men in Den Haag en Brussel zo graag hanteerd!

Als men nu echt goed voor het milieu zou zijn...deed en dacht men totaal anders. Maar tis nu...hoe kunnen we een maatregel goed praten... veelal maatregelen om meer geld bij de burger weg te halen... en daar heeft men nu tegenwoordig 2 redenen voor. Milieu en crisis.

Voor de crisis was dit voornamenlijk "milieu"... en nu hoor je vooral "crisis".... Maar nu echt denken aan het milieu?......
    Das maar bijzaak. En daarna weer het typische schuldige zoeken...makkelijkste slachtoffer is de auto. HET apparaat wat de kleine man heeft, en wat je daarmee zwaarder kunt belasten.....
    De grote fabriek kun je niet pakken...die brengt teveel op voor economie..en dan is het milieu maar bijzaak..ook al stoot die mss meer uit dan alle auto's in NL. En goed kans dat de president of the board of directors wel het golfmaatje is van div ministers...je kunt je golfmaatje toch niet naaien?

Frappant dat men pas praat over de uitstoot van kolencentrales nadat men ze wegens economische redenen toch maar niet bouwt.... was toen op tv... "we gaan wegens redenen op de huidige markt de centrale niet bouwen,...deze zou de uitstoot hebben gehad van 2.000.000 auto's!... de bouw van 2 andere kolencentrales ging wel door" ........

Volgens een artikel waren auto's een 14% van het globale co2 probleem...waarvan 1% in Europa. Dus zouden we nu allemaal met paard en wagen gaan rijden... lossen we nog minder op dan 1% (Paard stoot tenslotte ook co2 uit)... Maar toch klinkt het op tv alsof de auto ca 90% schuldig is... en alsof de electrische auto de oplossing is.. majah, die moet idd 's nachts worden opgeladen.... en is daar dan wel genoeg groene energie voor?... wrs niet. En kerncentrales zit teveel taboe op..dus iedereen mondje dicht..en weer een kolencentrale ofzo erbij...... Wat is dan de uitstoot winst door die el auto?
    Wel wordt men veel afhankelijker van electriciteit...en afhankelijkheid geeft bepaalde mensen veel macht! Kijk maar naar de OPEC landen.

Dit dan nog maar ff over onze sector....je ziet nu met zonnepanelen en netbeheer dezelfde boeverij...Uiteindelijk gaat het maar om 1 ding..economische groei....stagneert deze dan is er paniek. En zou men deze kunnen oplossen door bij wijze van spreke het chemische afval van Ali
    edited October 2012
    Heren,

Een bekende van dit forum, had een tijd geleden een goeie vraag:

Als energie hero
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2012
    Tim, Ik snap wat je bedoelt. Vroeger kon het ook met minder.
    En het draait niet alleen om energie, maar om alle luxe. Alles wat 'onmisbaar' is zoals eten, drinken, hygi
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2012
    [QUOTE=soapwater;66139]...De staat en multinationals worden rijk...ik ben benieuwd wat Europa ervan zal zeggen...

1 + 1 = 2.

De staat en multinationals moeten rijk zijn/worden om de Europese Crisis te kunnen betalen maar wie betaald de staat en multinationals? WIJ DUS.
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2012
    Multinationals doen hun best zo min mogelijk belasting te betalen...
    (ja echt!)
    edited October 2012
    [QUOTE=udo;66142]Multinationals doen hun best zo min mogelijk belasting te betalen...
    (ja echt!)

Ja logisch..veel mensen willen hiervoor hun best doen... alleen voor ons loont het niet om "the best of the best" in te huren om te kijken wat er allemaal gefoefelt kan worden om minder te betalen...EN wij hebben geen macht. Die multinational zeker wel.... moeten wij DAT betalen?.....mischien toch tijd om onze fabriek te verhuizen naar een locatie buiten europa........twordt ons hier te duur..... en 3 keer raden wat vadertje staat dan doet...of juist niet doet..haha.

Op zich logisch.. daar zit de echte macht. Tevens wil de gemiddelde politicus erg graag in de raad van commisarissen of een ander dergelijk goed verdienend ere baantje geplaatst worden na zn politieke carri
Sign In or Register to comment.