Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Gezocht: ppo regio amersfoort, utrecht etc

NeoNeo PPO Addict
edited February 2013 in Vraag en aanbod
Gezocht, een aanbieder in de buurt waar ik zo af en toe eens een liter of 20 a 30 zou kunnen tanken.

Comments

• CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2012
    Ik haal wel eens wat bij de 2N'en, dat zouden we kunnen combineren. Ik zit zo'n beetje tussen Utrecht en Bilthoven in.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2012
    Er is ook ppo verkrijgbaar omgeving voorne-putten.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2012
    [QUOTE=easy rider;65950]Er is ook ppo verkrijgbaar omgeving voorne-putten.
    Die is net zo vers en lekker als de vis daar :-)
  • Alex.hobbyAlex.hobby PPO Burner
    edited October 2012
    Blijkbaar geen supplier in het midden van het land. Dus ook niet voor mij.
    Is het een idee om gezamenlijk een IBC te nemen en die centraal neer te zetten.
    Bij mij is de werkplaats redelijk vol, maar met een beetje schuiven kan ik die wel kwijt.
    Of anders een gezamenlijke filterinstallatie.
  • Mencie PPO Newbie
    edited January 2013
    [QUOTE=easy rider;65950]Er is ook ppo verkrijgbaar omgeving voorne-putten.

Is die nog steeds verkrijgbaar? en waar moet ik aan denken bij voorne-putten?
    Voorne of Putten, of wellicht beide?

salut
    edited January 2013
    Nee. Is heden gereserveerd voor vaste afnemers. Neem even contact op met de 2N'en, die hebben wel staan voor je.

Enne... Voorne-putten is een eiland.
  • Mencie PPO Newbie
    edited January 2013
    Bedankt voor de topografische les!
    Ik heb de prijzen gezien van de 2N'en, toedeloe!
    edited January 2013
    Voorlopig is het zo dat maken van biodiesel in Nederland gesubsidieerd is en tot gevolg heeft dat prijzen van gebruikte olie zeer hoog zijn. Zo krijgt de vetboer aan de poort van de biodiesel maker 80 A 90 cent per liter. Voorgaande betekend dat de vetboer 60 A 70 cent geeft aan patatzaak en visboer. Er staan tegenwoordig al gele kliko's bij de supermarkten van een van de grootste vetboeren van Nederland waar je je flesjes gebruikte frituurolie in kan gooien, weet je wel wat dat aan verwerkingskosten met zich mee brengt.

Derhalve is het logisch dat je nu rond de Euro betaald voor je schone olie of biodiesel.

Zo zie je maar weer dat subsidie ook op dit vlak de zaken behoorlijk scheef trekt.

Maar ehh.... Het rijden op plantaardige olie gaat toch niet over geld besparen? als je dat wil moet je een fiets kopen. Volgens mij gaat het over zelfvoorzienend bezig zijn en daarbij voor jezelf het milieu sparen.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2013
    Mensen die zelf niet filteren, moeten niet klagen over de prijs van gefilterde APO!
    Het wordt nog al eens vergeten dat:
    - De filteraar de olie bij de visboer op moet halen
    - De filteraar vieze handen krijgt
    - De filterinstallatie neemt ook enkele m2 in beslag, die nu nergens anders voor gebruikt kan worden.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited February 2013
    Mencie,
    Als je goedkoper wilt:
    Zelf filteren !!! Dan kom je zonder materiaal- en transportkosten op 60-80 cent per liter (de inkoop van je olie plus de verliezen). Je kunt ook zelf olie verzamelen en 2N laten zuiveren.
    Niek

[QUOTE=Mencie;66964]Bedankt voor de topografische les!
    Ik heb de prijzen gezien van de 2N'en, toedeloe!
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2013
    Deze filteraar kan deze ervaringen van filteraars alleen maar luidkeels beamen......
    Grtz, ingmar
    edited February 2013
    [QUOTE=suzuki;66985]...
    - De filteraar de olie bij de visboer op moet halen
    - De filteraar vieze handen krijgt
    - De filterinstallatie neemt ook enkele m2 in beslag, die nu nergens anders voor gebruikt kan worden.

Ff aanvullen:

- Investeren in een filterinstallatie.
    - Verbruik filtermateriaal.
    - Uren dat men bezig is de olie te filteren.
    - Tijd die men bezig is aan olie weg brengen of aan mensen die het op komen halen.

Nee, je kan beter een baantje met minimum loon nemen dan verdien je meer. PPO filteren en vervolgens verkopen is gewoon een leuke zichzelf betalende hobby, niks meer, niks minder.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2013
    Hoi Mencie,

Net wat ER zegt: zelf filteren....... maar het is wel leuk.
    Daarom besteed ik het uit aan de 2N'en :).

Herman
    300SD
    300D
    250D
    TDI
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2013
    En de zooi en persoonlijke ongelukken die filteren met zich meebrengt wordt ook vergeten.
    En idd de uren pfffffffffffff
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited February 2013
    Wie doet de btw afdracht? is maar 21% hoor! En je moet je vrouw eens vragen of je een garage vol met troep neer mag zetten, en of je de wasmachine mag gebruiken om je vuile lorren te wassen. Liefje ik ben nog even een paar uur aan het filteren hoor, dat naar de stad gaan doen we later wel, kindjes ophalen, kan nu ff nie, is een kraantje open blijven staan, ik moet nog een loods uitsoppen! Mama waar is papa, o die is lege vaten aan het schoonmaken, of je hem de volgende keer na je krantenwijkje wilt helpen? En nog een puntje waar je later pas achter komt, waar ga je heen met het rest product, je vuile water, kiep je gewoon in de afvoer. uit ervaring, heeft ons al twee x een rioolonstoppingsbedrijf gekost. Zooitje moest opgegraven worden, kraantje er bij, eerste x viel wel mee, paar 100 euries, tweede x 1000 euries, ook de buren schadeloos moeten stellen, want daar kwam de zooi naar binnen door een afvoer. dus veel geluk er mee Mencie
    edited February 2013
    [QUOTE=Drivertje;67109]...je moet je vrouw eens vragen of je een garage vol met troep neer mag zetten...

En wie betaald die garage dan helemaal, jij toch :wink:

Wijven moeten niet zeiken h
  • wodanwodan Super Moderator
    edited February 2013
    Mensen die andermans rekening maken, misrekenen zich bijna altijd...
    Filteren om er nog iets aan over te houden, dat is echt niet eenvoudig en je mag de uren nooit rekenen
    of het wordt een dure hobby. Wil je er nog Biodiesel van maken, is het al helemaal niet meer simpel.
    Je moet plaats, zin en doorzettingsvermogen hebben EN het leuk blijven vinden. Anders tank je beter bij iemand
    die goede kwaliteit maakt en ja, dat betaal je direct. Anders betaal je ook en nog meer achteraf met dikke intrest.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited February 2013
    Vergeet niet de tijd die het kost om je filteractiviteiten op te doeken als je bijv. moet verhuizen...

Al die handige jerrycans, trechters, vaten wegwerken en de liters ontvetter en uren schrobben om een ruimte weer schoon te maken... Ik heb moeten ***len als brugman om alles weg te brengen bij de stort want ze zien het niet als particulier afval...

Filteren is echt hobby en als je het een beetje rendabel wil doen dan moet je er goed tijd insteken om het groots en schoon aan te pakken maar dannog blijf je met een hoop afvaltroep zitten.
Sign In or Register to comment.