Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

wil op ppo gaan rijden is dit een goede keuze?

stephan PPO Newbie
edited November 2012 in Renault
Beste ppo ers

ik zal me even voorstellen ik ben stephan 22 jaar uit noord brabant.

ik ben op zoek naar een auto die ik kan voorzien van een 2 tank systeem.
Mijn budget is niet zo heel groot en wil ongeveer maximaal 1200eu uitgeven aan een auto (voor 1986 ivm belastingvrij rijden)

mijn vraag is nou welke auto kan ik het beste kopen om om te bouwen voor die prijs (merk type)

ik ben al bij een mercedes w123 gaan kijken maar daar zat op elk stukje plaatwerk plamuur en roest dus is niks geworden.
nu heb ik iets anders gevonden namelijk dit http://www.autoscout24.nl/details.aspx?smid=Co-P-SM-TL-S&id=220473721 het is een renaultdie voor 850eu weg mag.

ik heb bij gebruikers ervaringen gekeken en hier is niks over bekent!

heeft er misschien iemand suggesties of tips of deze auto iets is of dat iemand iets anders weet te staan?

alvast bedankt voor de moeite en ik hoop op reacties

met vriendelijke groeten stephan

Comments

• furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Hey Stephan,

welkom!

Nou de grote vraag is..welke inspuitpomp. De fransen gebruiken vaak Lucaspompen. Zeker op de lichtere modellen. En met een Lucas pomp zou ik zelf PPO niet aanraden!
    Beter iets met een BOSCH pomp nemen. Of evt ombouwen.. maar vind dat maar weer eens voor een 1.6D ouder type diesel motor fransoos.

Dan kom je snel uit in Mercedes, Volkswagen, Audi, BMW, Opel of iets dergelijks. Fransozen en Ford goed kijken naar pomp. De andere merken heb je 80 a 90procent kans op Bosch.

Heb evt nog een golf 1 staan. Maar wel nog wel wat werk aan. Mag wel weg voor een leuke prijs.

Greetz!

edit: kzag de foto's nog... het lijkt trouwens wel een oud type bosch pomp op dit blok. Beetje zoiets wat op opel 16d en 17d wordt gebruikt. Zeker weten doe ik het nie..maar lijkt erop.
  • stephan PPO Newbie
    edited September 2012
    Dag fury,

bedankt voor je reactie!

ik heb het gevraagd en de aanbieder van de auto heeft een foto gestuurd,het is een bosch pomp!!
    dus hierbij zou het mogelijk zijn om op ppo te rijden?

graag zou ik wat fotos ontvangen van jou golf
    ook wat informatie over:
    km stand
    roestplekken
    apk
    bouwjaar
    vraagprijs
    woonplaats(ivm bezichtigen miss zaterdag of zondag als het uitkomt)

de golf lijkt mij ook wel een goede optie.

heel erg bedankt!

groetjes stephan
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Hey Stephan,

je hebt pb over de golf!

Betreft de R5, ja met een bosch pomp moet PPO idd kunnen.
    Ben niet heel bekend met de 1.6D motoren. Wel met de 1.9D motoren van Renault. Bij deze erg goed letten op distributie riemen enzo..heb er al veel ellende mee gezien. (paar gebroken d-riemen, 2 met kapot onderblok). Maar of dat voor 16d geld, geeen idee. Slecht kan ik die 19d ook weer nie noemen... meestal hebben ze dan ook al een 2 a 3 ton erop staan..en d-riemen is meestal nalatigheid. Qua plaatwerk letten op de bevestiging van de achteras aan de carrosserie... daar zijn ze wel eens rot, en geen fijne plek om te lassen (moet eigenlijk achteras er vanonder). En dorpels ff op letten. Verder heb ik er nog geen heel gekke dingen mee gezien, nu heb ik er ook nie zo heel veel gehad om aan te werken om eerlijk te zijn... beetje uitstervend ras zo.

In Frankrijk zie je ze nog wel geregeld, maar zo vaak kom ik daar nie. 205jes zijn dan wel weer taaier als het om franse wagens gaat.

Hou het zelf liefst op duitsers, japanners of amerikanen..haha.
    Maar ok..tis iig wel een klein en wrs zuinig dieseltje.

Greetz!
  • NeoNeo PPO Addict
    edited November 2012
    [QUOTE=stephan;65765]Beste ppo ers
    wil ongeveer maximaal 1200eu uitgeven aan een auto (voor 1986 ivm belastingvrij rijden)

Grote kans dat je straks alsnog wegenbelasting mag betalen. De vraag is of je dan niet liever iets anders koopt voor je geld. Want zo'n auto kan je straks aan de straatstenen niet meer kwijt als het belastingvoordeel ophoudt...
  • stephan PPO Newbie
    edited November 2012
    klopt neo

maar is er al duidelijk heid waneer dat gebeurt en of het inderdaad gat gebeuren?

groeten stephan
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2012
    als je straks toch belasting moet gaan betalen. Peugeot 205 diesel uit 1997...kijk wel naar de gewichtsklasse via het rdw!!! En of er een boschpomp op zit. ALs ik nog zo jong was als jou en de kennis van nu had.....

yep zonder twijfel, peugeot 205 uit 1997 (750 euro max zijn ze waard vind ik) en dan swappen met een XUD9TE blok.
    Tis even wat werk en investeren maar een beter alternatief zou ik nu niet meer weten.
    Onderhoud is makkelijk allemaal zelf te doen en vollop onderdelen nog op de sloop
    1-tank systeem, XUD motorblok heeft zich inmiddels internationaal wel bewezen.
    zuinig, goedkoop in belasting en ook nog eens lachend achter het stuur met dat vermogen.

of gewoon met het standaard XUD7 blok blijven rijden, niks mis mee.

van welke regio braboland ben je?
Sign In or Register to comment.