Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

www.ppo.nu niet bereikbaar

CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
edited November 2012 in Forum beheer
Men heeft mij gevraagd een stukje over PPO te schrijven voor in Het LTtje. In dit stuk verwijs ik naar www.ppo.nu.
Men is nu de kopij aan het doorlezen en ik krijg de volgende vraag over ppo.nu:
"Als ik daar heen wil lukt dat niet. Het geeft de indruk van een beveiligde/geblokkeerde site.
Klopt dat?"
Met andere woorden ze komen de site niet op. Dit had ik een tijd geleden ook heel vaak. Ik dacht zelf toen ook dat de site uit de lucht was.
Hoe zit dat nu? Heeft dat nog met Google te maken of zo? (iets met geblacklist of zo)
Groetjes Carlo

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited September 2012
    Het is al een tijd geleden dat ppo.nu's forum database en dus ook het forum stevig gehackt zijn geworden.
    Menno heeft dit naar best kunnen en vermogen tijdelijk verholpen, maar dit is niet perfect, allerlei paden / url's
    zijn verkeerd, smileys werken slechts deels enz... Dit is al meermaals gemeld.

Ook blijven we in sommige listings als aanvalssite gerapporteerd... tja, sommige delen van het forum
    zijn nog niet 100% uit gekuist vrees ik.

Ik weet ook niet goed hoe en wat er kan gedaan worden, het ligt in Menno's handen.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2012
    Ik verwijs ook al enige tijd geen mensen meer naar ppo.nu omdat zij dan (als nieuwelingen) gebombardeerd worden met reclame op het scherm afkomstig van 3 stuks malware scripts op ppo.nu.

M.a.w. de site is nog steeds besmet en daardoor nog altijd geblacklist door Siteadvisor.

Die besmetting is er van buitenaf ingebracht door een hack en niet meer verwijderd. Sinds 25 April is hier niets meer aan gedaan en dat is niet professioneel. Volgende week ga ik de link naar ppo.nu van mijn site verwijderen omdat ik niet nog meer mensen wil belasten met malware.
    edited September 2012
    Begrijp ik maar al tegoed ER.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Jongens,

We zijn allemaal hobbisten. We doen dit allemaal naast onze dagelijkse bezigheden.
    We kunnen hooguit nadenken of we dit willen veranderen.

Herman
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2012
    Ik heb zeer binnenkort vakantie, als ik iets kan/mag betekenen (ken de site niet qua software maar doe wel wat met computers enzo) laat 't dan maar weten.
  • mennomenno Webmaster
    edited September 2012
    Afgezien van de blacklist van McAfee was er op dit tijdstip geen malware meer aanwezig.
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2012
    [QUOTE=menno;65760]Afgezien van de blacklist van McAfee was er op dit tijdstip geen malware meer aanwezig.

Dus de site is nu -voor zover bij ons bekend- schoon?
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    De link die ik hanteerde wordt in het stukje verandert in "http://www.ppo.nu/forum.php".
    Die schijnt meteen naar het forum te linken en werkt wel goed.
    Een tijd geleden had ik geloof ik bij mijn bookmarks ook deze link ingesteld omdat die werkte, na een tijdje werkte het nog maar half of zoiets.
    Jammer dat ik helemaal geen verstand heb van websoftware anders zou ik ook graag een helpende hand toesteken.
    edited September 2012
    [QUOTE=menno;65760]Afgezien van de blacklist van McAfee was er op dit tijdstip geen malware meer aanwezig.

Jawel hoor! 3 stuks malware in de vorm van versleutelde javascripts.

klik maar.

http://sitecheck.sucuri.net/results/ppo.nu
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    java???

web site: ppo.nu
    status: Site blacklisted, malware not identified
    web trust: Site blacklisted.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Je vraagt je toch af wie zo zn best doet deze site in diskrediet en daarmee een lage zoekmachine populariteit te geven.....

Iets of iemand die niet graag biologische brandstoffen ziet of iets dergelijks? Zou er door experts dieper te zoeken zijn naar de bron? Nix is onvindbaar zou je zeggen. Bron en daders zouden zeker intressant zijn... ze aan te spreken, publiek aan de schandpaal te nagelen etc etc etc

Majah...nu iig maar zorgen dat dit gedoe voorbij is.

Greetz
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2012
    Ik heb nog ff vakantie, roep maar als er wat nodig is.
    Want eerst moet dat gat dicht waarmee de zut in de database komt.
    Daarna opruimen...!
  • mennomenno Webmaster
    edited November 2012
    Ik heb zojuist een verzoek naar McAfee gedaan om de site te ont-blacklisten. Ik kan zelf al geruime tijd geen meldingen van werkelijke malware meer vinden, alleen de blacklist van SiteAdvisor. Ik heb me aangemeld als site-eigenaar op Site Advisor en via die route geprobeerd meer info te krijgen wat de reden is van de blacklist. Nog geen reactie tot op heden.

Vandaag is de laatste versie van de forumsoftware geplaatst, en zijn een aantal andere acties uitgevoerd om de risico's te verminderen.
    edited November 2012
    Great en bedankt Menno!

Kan je de Avatars en smileys ook fixen? (Edit: Thanks, nu werkt 't weer :D)
    Ik denk dat het url / paden zijn die verkeerd zijn.

Mod panel link ook weer :D
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2012
    Menno bedankt! :highfive:
    edited November 2012
    Ziet er goed uit. In FF is de site snel en in IE wat langzamer, logisch. Ook leuk dat als je wilt reageren op een post je direct een venster krijgt onder de draad, zeer overzichtelijk dus en werkt prettig.

Ben erg blij dat er weer vooruitgang in de site zit mede gezien we de afgelopen weken weer wat nieuwe leden hebben mogen verwelkomen. Ik ga er vanuit dat we de komende tijd meer leden gaan krijgen gezien de snel oplopende diesel prijzen, volgend jaar zouden we wel eens op 2 Euro per liter kunnen komen.
Sign In or Register to comment.