Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Een M***** W*** van 27 jaar oud

CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
edited September 2012 in De Koffiehoek
Ik heb hem nu een paar maanden.
Hij stond klaar voor de sloop, geen roest plekje te zien. Dat stukje Germaanse techniek kon ik niet zo laten staan.
Koste niks, moest hem zelf ophalen, een paar repa's moeten doen en loopt weer perfect. En ben er zeer blij mee.
:playful:

Grtz, Ed

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    edited September 2012
    Joh,
    Laat zien !!
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    hmm.. een M***** W***

nu maak je me wel nwsgierig.. aan het aantal letters te zien is het geen Mercedes, Maybach, of McLaren(en das nie eens duits toch?)...Een morgan is het tegengestelde van Germaanse techniek..dus ja... een M*****.....wtf is het:P

Mekker Wijf? lol

Greetz
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    HOi Ed,

Join the club :).
    Een 85'er, dan hoop ik op een W124?
    Heb je al een plaatje?

Herman
    300SD
    250D
    TDI
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2012
    Er mist een sterretje?
    (in 't subject, niet dubbel uitleggen s.v.p)

En het gaat dus wel over een sterretje?
    Wat dan met de Caddy?
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Haha, het gaat om een Miele wasmachine. Altijd van een oud vrouwtje geweest.

Mijn oude machine was mechanisch volledig versleten en reparatie zou in onderdelen te duur worden.

De nieuwe ouwe Miele W755 wilde de vorige eigenaren naar de vuilstort brengen, ik heb hem daar van gered. Met een paar nieuwe condensatoren in het motor stuurapparaat en nieuwe koolborstels, liep deze wasmachine weer als nieuw. Dat noem ik Duitse degelijkheid.

Totale kosten: € 15,- :-)
    edited September 2012
    Haha Ed,

Nu je weet wat kwaliteit is moet die Ster er toch eens komen, niet?

Herman
    300SD
    250D
    TDI
    edited September 2012
    Hahaha...ja ok:) Gelukkig zijn we echte recyclers hier:D...
    Das nu echt milieu vriendelijk. En die MIELE's zijn idd net oude mercedessen...oer degelijk!

Beter joh! Zo'n ding zou ik ook geen nee tegen zeggen.... perfect toch.. bij een modern motor stuur apparaat had die elco wrs de multilayer print beschadigd en kon je geen nwe stuurprint meer krijgen ofzo.

Greetz!
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Gaat het nu om elco's, serie- of aanloop- of bedrijfscondensatoren?
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    [QUOTE=pena;65797]Nu je weet wat kwaliteit is moet die Ster er toch eens komen, niet?

Nu, heb ik al bijna zes jaar hier iets op vier wielen staan, wat ook Duitse degelijkheid is :-). Zolang deze mij niet meer laat staan, komt er ook niks anders.
    Al hoewel, vorige week heb ik even in een BMW mogen rijden. Dat beviel me ook wel.

[QUOTE=fury;65800]Beter joh! Zo'n ding zou ik ook geen nee tegen zeggen.... perfect toch.. bij een modern motor stuur apparaat had die elco wrs de multilayer print beschadigd en kon je geen nwe stuurprint meer krijgen ofzo.

Het storing zoeken, was ook zeer makkelijk. Doordat de schema's gewoon aan de binnenkant van de machine zaten bij de mechanische stuur klok. Ik heb heel die machine kunnen laten faken en zo alles kunnen testen. Tot uiteindelijk bleek dat het motorstuurapparaat de boosdoener was.
    Bij oude elektronica zie je vaak dat de elco's hun beste tijd hebben gehad. Als deze vervangen zijn, werkt het vaak weer als nieuw.
    Op een multilayer vervangen lukt ook wel, maar vereist wel meer voorzichtigheid en geduld.

[QUOTE=Carlo;65805]Gaat het nu om elco's, serie- of aanloop- of bedrijfscondensatoren?

De motor is een gelijkstroommotor en is PWM gestuurd, dus een aanloop condensator is niet nodig.
    Via een kleine generator op de as van de motor wordt het toerental gedetecteerd, waarmee het motorstuurapparaat weer de PWM regelt.

De koolborstels konden nog wel mee, maar had ik preventief vervangen. Was wel een k*t klus om deze te vervangen.
    edited September 2012
    27 jaar geleden toch al PWM sturing... zozo, vorsprung durch technik:P
    Dat had de oude Turnamat van mn ma volgens mij toch nog nie.

Bedoel met problemen met multilayer als de elco's leeglopen en in de print vreten...of als er een component verbrand en de print beschadigd... bij een normale ouderwetse print nog wel op te lossen..bij multilayer......you have a problem.

Laatste jaren hebk erg weinig met electronica gedaan... dus dan zet je de stap ook minder snel om aan een electronische reparatie te beginnen. Doe liever iemands auto dan. Heb ook nog een mooie hele oude Marantz versterker die nu echt heel groot onderhoud nodig heeft... maar zie het zelf nie zitten om eraan te beginnen.. ook al heb ik het schema. Maar gaat dan weer veeel tijd kosten om eraan te beginnen. Dus daar eens een slachtoffer voor vinden die dat leuk vind en erg goed kan. Heb destijds ook altijd meer de tv's gedaan (met name analoge crt's enzo). Vond ik intressantere techniek om aan te werken.

Greetz!
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Goede grap Ed,

Daar had je MB-freaks mooi even op het verkeerde been gezet. :congratulatory:

Zulke grappen kan ik heel goed waarderen, ook al was ik er zelf ook het slachtoffer van.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    ........
    edited September 2012
    [QUOTE=Man@work;65818]..........ook al was ik er zelf ook het slachtoffer van..........

Hoi M@W<

Gelukkig, ook een MB-freak :).

Herman
    300SD
    250D
    TDI
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2012
    [QUOTE=CaddyEd;65808]...Al hoewel, vorige week heb ik even in een BMW mogen rijden. Dat beviel me ook wel...

Meen je dat nou? Pas maar op, dat BMW rijden is zwaar verslavend hoor.
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2012
    [QUOTE=easy rider;65843]Meen je dat nou? Pas maar op, dat BMW rijden is zwaar verslavend hoor.
    Tja, wat doe je met al die bezuinigingen in de verslavingszorg... ;-)
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2012
    Psies, Ik ben tot Zaterdag nog even in "rehap" omdat ik nu in de Alfa van mijn vrouw rijdt (gelukkig op 50% BioEthanol).

De Beemer staat even stil vanwege een breuk in een flexibele leiding van de niveauregeling en ik heb aanstaande Zaterdag pas tijd die te vervangen.
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2012
    [QUOTE=easy rider;65846] Zaterdag pas tijd die te vervangen.
    Oei... Das aardig `koude kip` zeg maar.
    Sterkte!
Sign In or Register to comment.