Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Net een W124 250D gekocht uit 5-1986 met 243dkm erop

RogerRoger PPO Addict
edited March 2013 in Mercedes
Hoi,

Kon een witte W124 250D kopen uit 5-1986 met 243dkm erop. Met originele MB afneembare trekhaak.

Moet wel nodig even gepolijst worden met de poetstol. En daarna goed in de wax.

image

image

Wel een zeer kale uitvoering b.v GEEN --> Airco, ABS, CV, Elektr. ramen, Schuifdak, Hoofdsteunen achter.

Wel een midden armsteun en elektrische rechterbuitenspiegel.

Hopelijk kan Nico me af en toe wel voorzien van wat olie.

Deze kon ik niet laten staan.

Groet,
Roger
«1

Comments

• Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Het was gewoon een kwestie van geduld dat je weer een leuke MB op PPO zou gaan rijden.

Veel plezier er mee!

(die km stand lijkt onrealistisch, maar het kan natuurlijk wel.
    Wij hebben in december ook een 14 jaar oude auto gekocht met slechts 200.500 km)
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    In het buitenland, waar je ook een diesel kunt rijden zonder veeel km's te draaien...kan het soms nog wel eens voorkomen.
    Iemand die een benz koopt voor zn degelijkheid..en niet voor constant km's te bunkeren. Of het klopt?...vaak wel te zien aan de staat van de auto..met name interieur.
    243000km moet het nog erg netjes zijn:)
    Blijven de uber PPO machines!
    Leuke bak!

Greetz!
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Die van ons had ook maar +/- 200.000km na 20 jaar... Soms heb je gewoon geluk :excitement:
    Mooie aankoop, kan niet fout gaan.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited September 2012
    Dank u, dank u allen. Ben er blij mee.

Vandaag even poetsen met de nieuwe polijst machine & Commandant4.

Zo een ding --> Voor +/- € 65,-- http://www.1ekeus.nl/einhell-bt-po-1100-1-e-poetsmachine-polijstmachine-schuurmachine.html

Dan Turtle Wax erop.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Hoi Roger,

Heb precies dezelfde maar dan in het brandweerwagen rood :chuncky:.
    Ik heb wel CV maar geen armsteun :tennis:.

Ook de mijne was onder de 2 ton, maar alles zag er als nieuw uit.
    Behalve de tankvlotter. De auto had de laatste 2 jaar slechts 50km afgelegd.

Succes,

Herman
    300SD
    250D
    TDI
  • RogerRoger PPO Addict
    edited September 2012
    Net me Landrover 109 ( Diesel ) goed verkocht.... --> http://link.marktplaats.nl/592943111
  • RogerRoger PPO Addict
    edited September 2012
    Dat goed poetsen en polijsten is nog best een kunst. Heb ffff Nico gebeld die heeft helaas geen tijd.

Een ander forumlid van het Mercedesforum komt het nu doen aankomende Woensdagmiddag

tegen een nette vergoeding
  • RogerRoger PPO Addict
    edited September 2012
    Zo overmorgen vroeg naar de RDW in Heerenveen met de 250D.

Eendaagskenteken is bekend K-77-03. Wederom 1 dag WA verzekerd via sluitsnel.nl voor € 27,50
  • RogerRoger PPO Addict
    edited September 2012
    F*ck dat zal toch niet....kijk ffff ( Oldtimers gaan ook weer roadtax betalen ) -->

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/09_september/07/binnenland/over-veel-maatregelen-zijn-partijen-het-al-eens.xml

http://www.politiekcorrect.nl/infrastructuur/

Dat zal toch niet....G@#V&*$D ;-( Dus alleen VVD / CDA / PVV stemmen ;-)
    edited September 2012
    Als ze dat doen......grrrrrrr.... laat ons dan eens oproepen tot massale protest acties!!!
    Zal toch nie zijn dat vadertje staat ons zo gaat nekken? Altijd weer dat genaai....het iedereen in een aygo zien te dwingen.
    Nee als ze dat doen, hoop ik dat iedereen helpt om via alle sociale media op te roepen tot eens serieuze protest acties. Dat alle klassieker en oldtimer liefhebbers kunnen laten zien dat we NL plat kunnen leggen!
    Want het begint met klassiekers....en uiteindelijk betaald iedereen met een auto van meer van ca 5 a 8jaar meer!
    Zal mn stem er iig op aanpassen! Goed dat de link er staat!
    Heb dan verdorie nog partij programma's er op nageslagen of er wat stond over auto's en oldtimers....maar deze naaistreek vertellen ze dan even niet.

Dus.... als ze het flikken! Hoop ik dat iedereen die een oldtimer heeft, een youngtimer heeft, een auto van meer als 10 jaar of klassiekers een warm hart toedraagt....Mee doet aan een actie die men hier in NL nog nie heeft gezien. Zou zonde zijn als het nodig is.. maar kom op..... heb een paar oldtimertjes... leuk voor erbij.... alsk voor die allemaal belasting moet gaan betalen?...das ondoenbaar. Alsk ze weg moet doen ervoor?...dan ist toch brandend voor de ingang van de 2e kamer ofzoiets bij wijze van spreke. Maar ok..zo wild bedoel ik ook nie.

Maar er zijn genoeg acties te bedenken zonder gevaar maar met veel effect. Vooral economisch.
    oooowweeeeehhhhhhhhhhh....grrr.. ben ik toch ff boos als ik zoiets lees! Altijd die maffe plannen... km heffing, 87 als oldtimergrens, en nu wb vr klassiekers?...ze zijn GEK daar! Hoeveel faillisementen van oldtimer bedrijven en persoonlijke faillisementen van mensen gaat dit niet kosten?

Ga nu maar zwijgen.... stem idd morgen op een klassieker vriendelijke partij aub!!!!!!!!!!!!!!

Greetz!
  • RogerRoger PPO Addict
    edited September 2012
    Was om 09:45 al terug in Breezand vanaf de RDW in Heerenven. Roetmeting erg laag en OK, mede door de PPO !

Oude TUV datum is overgenomen. Heb nu dus APK tot 30-09-2013.

Hopelijk Maandag nieuwe papieren NL kenteken binnen.

Dan NL platen laten drukken en viola klaar !
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2012
    [QUOTE=Roger;65603]Dan NL platen laten drukken en viola klaar !
    Goed bezig!
  • RogerRoger PPO Addict
    edited September 2012
    Een mede forumlid ( John Kort ) van het Mercedesforum is nu met de witte Benz in de weer.

Dus spoelen / wassen / stomen / kleien / polijsten / lak verrijken / en dan dure wax.

Allemaal spul van MEGUIARS !

Glim glim glim....( Komt een beetje slecht uit op de foto's... )

image

image
    edited September 2012
    Ziet er goed uit Roger,

Is John lang bezeg geweest?

En moet je nog plekjes bij werken?

Herman
    300SD
    250D
    TDI
  • RogerRoger PPO Addict
    edited September 2012
    [QUOTE=pena;65617]Ziet er goed uit Roger,

Is John lang bezig geweest?

En moet je nog plekjes bij werken?

Herman

Hij is ruim 6 uur bezig geweest !! Natuurlijk zijn er wat kleine plekjes.
    edited September 2012
    Hoi Roger,

Ja, de eerste keer kost het de meeste tijd.
    Plekjes zo snel mogelijk aanpakken.
    Het is nu lekker 20°, goed om plekjes bij te werken.
    Ben net klaar met de TDI.

Herman
    300SD
    250D
    TDI
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Even off-topic Herman...maar hoe heette dat goedje dat jij gebruikt als roestwerende basislaag ?
    edited September 2012
    Mischien FERTAN of Novirox? da zijn roestomzetters. Of Epoxy als roestwerende laag.

Greetz
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Proficiat Roger!

Ziet er netjes uit:)
    edited September 2012
    ***even off topic***

Hoi Ingmar,

Had je al willen informeren.
    Het oude goedje was op basis van oxaalzuur.
    Dat maakt een verbinding met roest.
    Helaas mag dat niet meer gebruikt worden.
    Dus heb ik nu anders spul wat na 1/2 jaar tot een jaar gewoon weer begint te roesten.
    Misschien is het in Belgie nog wel te krijgen (dan hou ik me aanbevolen).
    Het was goed spul.
    Helaas geen beter nieuws.

Herman
    300SD
    250D
    TDI
  • RogerRoger PPO Addict
    edited September 2012
    Yes nieuwe papieren NL kenteken is binnen best vlot aangezien ik afgelopen Woensdag naar de RDw in Heerenveen ben geweest.

De ? ? -X Z G - ? gaat binnenkort de wegen onveilig maken !

Zo ffff vlot platen NL kentekenplaten drukken ( incl. de witte )
  • RogerRoger PPO Addict
    edited September 2012
    Heerlijk die eerste kilometers op 2N-olie verkregen via een goede kennis !
  • The White Rider PPO Wannabe
    edited September 2012
    Mooie W124! Blijven toch gewoon de beste ketels die MB ooit gebouwd heeft!

Ga je hem ombouwen?
  • RogerRoger PPO Addict
    edited September 2012
    [QUOTE=The White Rider;65642]Mooie W124! Blijven toch gewoon de beste ketels die MB ooit gebouwd heeft!

Ga je hem ombouwen?

Maybe een WW onder de kap. Maar anders gewoon 80%PPO/20%Diesel het gehele jaar door.

Is niet me eerste Benz op PPO.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited September 2012
    Roger,
    doe niet eigenwijs:
    sloop je tankfilter eruit, plaats een uitwasbaargroffilter onder de kap en zet er een warmtewisselaar in. Niet allen fijner voor je motortje, maar ook minder kans op dichtvlokken van je fijnfilter.
    Niek
  • RogerRoger PPO Addict
    edited September 2012
    [QUOTE=Niek;65648]Roger,
    doe niet eigenwijs:
    sloop je tankfilter eruit, plaats een uitwasbaargroffilter onder de kap en zet er een warmtewisselaar in. Niet allen fijner voor je motortje, maar ook minder kans op dichtvlokken van je fijnfilter.
    Niek

Hallo Niek,

Lang niet gesproken man ! Ik kijk wel ffff. Me Pa zei altijd luister naar oudere mensen....

Kom binnenkort wel eens bakkie doen in de loods.

Groet,
    Roger
    edited September 2012
    [QUOTE=Roger;65644]Maybe een WW onder de kap. Maar anders gewoon 80%PPO/20%Diesel het gehele jaar door.

Is niet me eerste Benz op PPO.
    Kijk dat is nou een "ombouw" die lekker simpel is voor een benz waarbij dat mogelijk is, ik heb de tankzeef er nog nooit uitgegooid. Om de 10000 km een nieuw hoofdfilter van taxiteile Berlin erin en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten door een verstopt hoofdfilter :-)
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    [QUOTE=Roger;65644]Maybe een WW onder de kap. Maar anders gewoon 80%PPO/20%Diesel het gehele jaar door.....Met aan drie kanten zeewater wordt het bij jullie 'swinters niet zo koud als in het oosten van het land. ('szomers ook niet zo warm)
  • RogerRoger PPO Addict
    edited October 2012
    Wat rijdt dat toch heerlijk op 2N olie...En er staat nu weer 250D op de kofferklep.....Nu maar hopen dat de wetgeving omtrent Oldtimers idd NIET veranderd.
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2012
    [QUOTE=Roger;66067]Wat rijdt dat toch heerlijk op 2N olie...En er staat nu weer 250D op de kofferklep.....Nu maar hopen dat de wetgeving omtrent Oldtimers idd NIET veranderd.
    Hmmm.
    De tekenen lijken echter wel op verandering te wijzen.
    Inkomstenbelasting, BTW, AOW, pensioen, hyportheekrenteaftrek, alles gaat op de schop. (met welk doel? dat staat er niet zo bij)
    Het zal mij niet verbazen als men ook de oldtimers onder de loep neemt, maar 'k heb tot nu toe nog niets daarover gelezen.
  • Alex.hobbyAlex.hobby PPO Burner
    edited October 2012
    [QUOTE=udo;66071]Hmmm.
    (met welk doel? dat staat er niet zo bij)

Dat is toch niet zo moeilijk. Geld, meer geld! dat is de enige reden.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited October 2012
    Mooie Mercedes, wit blijft een tijdloze kleur voor zo'n wagen.

Die wegenbelasting gaat er wel komen. Reden is dat ze geen wet mogen maken van Brussel om de massale import tegen te gaan. Het nadeel is dat steeds meer mensen de klassiekerregeling gaan gebruiken voor dagelijks vervoer. Deze groep gaat alleen maar groter worden. Als het zo doorgaat rijdt iedere 25+ auto uit heel Europa straks in NL.

De overheid zou natuurlijk ook kunnen kijken naar de reden hiervan, namelijk dat voor veel mensen normaal autorijden onbetaalbaar is geworden. Als normaal autorijden betaalbaar is dan zijn er gelijk een stuk minder 'klassiekerliefhebbers'.

Zou wel een kleine ramp zijn voor veel mensen als de belasting er komt. Zoveel mensen hebben veel geld uitgegeven hieraan. Flinke waardevermindering, net als destijds bij de grijskenteken regeling.
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2012
    [QUOTE=Alex.hobby;66075]Dat is toch niet zo moeilijk. Geld, meer geld! dat is de enige reden.

Maar geld waarvoor?
    Een sluitende begroting en geen tekort op de balans wil men niet.
    Echt goede dinge heeft men niet op het lijstje staan, de JSF is er nog niet vanaf, we betalen teveel aan de EU, doen mee met ESM onder een verkeerde regeling, hebben geen plan voor een uitweg uit de crisis, etc.
    Kortom: er is absoluut geen visie waarop e.e.a. (alles!) gebaseerd zou moeten zijn.
    Nee, de politici mieren om elkaar heen zoals ze gewend zijn en wentelen zich in de modderpoel die Nederlandse politiek heet.
    Iets verder kijken, iets ruimer denken... Ho maar.

Als ik op zo'n manier mijn werk doe dan doe ik dat niet zo lang...
    edited October 2012
    Ik blijf voorstander van grote acties als men oldtimers gaat bestraffen!

Als men facebook feestjes al zo ruim krijgt..dan moet dat toch ook lukken?

OF een redelijk brave actie waarbij iedere oldtimer liefhebber naar Den Haag komt en een grote actie houdt...en Den Haag redelijk plat ligt met al die duizenden auto's rond het binnenhof...

OF een hardere actie..waarbij we met vele duizenden wagens alle hoofdwegen en grenzen van NL platleggen... toch niet moeilijk. Paar honderd klassiekers per weg....verkeer stilleggen.. frituurkar erbij.. kampvuurtje stoken..en dat dan op alle wegen die tellen. Rond eindhoven, Rdam-Den haag, Den Haag- Adam, Adam-Utrecht, Utrecht - Breda. Grenzen Venlo, Enschede, Breda ..of zoiets?

Gewoon eens een dag of kamperen daarzo?

Lijkt me dan wel een strak plan.. mss dat de Nederlander dan eindelijk eens in opstand komt tegen naai praktijken...en niet altijd maar moppert...ff bukt..en weer slikt wat er naar binnen geduwt wordt... en nog net geen dankje wel zegt.

Hopenlijk mensen die zoiets willen...ik doe mee!

Greetz!
    edited October 2012
    Ik doe ook mee !!
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2012
    [QUOTE=fury;66086]Gewoon eens een dag of kamperen daarzo?
    Zie jij de nederlandse schaapjes maar eens in beweging te krijgen...

Ik heb al genoeg redenen voor revolutie gezien, maar nederlanders, ook de medelanders, slapen gewoon verder.
    edited October 2012
    Verkeerd antwoord Udo. Je moet gewoon meedoen. Twee auto's is al genoeg om een filte te beginnen.
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2012
    [QUOTE=Niek;66090]Verkeerd antwoord Udo. Je moet gewoon meedoen. Twee auto's is al genoeg om een filte te beginnen.
    In principe heb je gelijk maar de laatste tijd worden bepaalde snelwegen breder...

Hebben jullie de belastingvoorstellen al eens doorgerekend?
    Ook voor je pensioensituatie?

eindloon -> middenloon
    70% -> 50%
    65 -> 67 ofzo
    aow idem en los dat vut-gat maar zelf op

Ziet u hier een trend? ik wel!
    Ik zie een ponzi in afbouw.

Maar goed: waar gaan we rijden?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2012
    Wij Nederlanders blijven gewoon achter de kudde aanlopen en wie achter de kudde aan loopt krijgt stront in de bek. Wij zijn gewoon een volkje van God voor ons allen maar ieder voor zich.

Nee, neem dan die Fransen, als daar iets moet gebeuren leggen ze gewoon het hele land plat. Daar kunnen wij nog een voorbeeld aan nemen.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2012
    Het afschaffen van de oldtimer regeling levert ze 0,2 miljard op heb ik laatst ergens gelezen.
    Dat is een schijntje voor ze.

Maar mocht het toch tot actie mogen komen:)
    Een paar dagen de grenzen blokkeren is het beste plan.
    Om iets te bereiken hoef je alleen de maar de goederenstroom te blokkeren:)
  • RogerRoger PPO Addict
    edited October 2012
    Ik hoor net op Q-music dat het definitief is. Oldtimers gaan ook weer motorrijtuigenbelasting betalen !!!

http://nos.nl/audio/434685-joost-vullings-ook-wegenbelasting-voor-oldtimers.html

http://www.bnr.nl/programma/denationaleautoshow/606545-1210/atsma-mrb-vrijstelling-oldtimers-opnieuw-bekijken

Voor mijn 250D wordt het dan met 1320 KG ledig gewicht 105,-- per maand.... ;-(
    edited October 2012
    Doe je mee aan de actie dan ??
  • RogerRoger PPO Addict
    edited October 2012
    [quote=niek;66170]doe je mee aan de actie dan ??

ja !!!!
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2012
    Nou daar stond ik dan....Geen gereedschap bij me...totaal niks....maar wel dicht brandstoffilter...

Gelukkig wel brandstoffilter en neusfilter bij me. Dus de ANWB gebeld. Na 35 min. reed ik weer.

Zo zie je maar weer bij 6c. buitentemperatuur en wat wind. Vindt een niet aangepaste 250D GPO niet lekker ;-)
    edited November 2012
    Gewoon elke 10.000 km preventief wisselen, zo doe ik het bij mijn niet aangepaste w210 ook, daarna heb ik het nooit meer gehad:-)
    grtz,
    ingmar
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2012
    [QUOTE=ingmar;66182]Gewoon elke 10.000 km preventief wisselen, zo doe ik het bij mijn niet aangepaste w210 ook, daarna heb ik het nooit meer gehad:-)
    grtz,
    ingmar

Hij zat er pas 3500klm. onder.... ?
    edited November 2012
    Ja, al je vuil in de tank gaat oplossen !! Dat heb je met wagens die altijd diesel hebben getankt.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2012
    [QUOTE=Niek;66184]Ja, al je vuil in de tank gaat oplossen !! Dat heb je met wagens die altijd diesel hebben getankt.

Niek denk dat jij 100% gelijk hebt.

--------------------------------------------------------------

Petitie tbv handhaven Oldtimer regeling. Gaarne allen tekenen ;-)

http://oldtimerwegenbelastingvrij.petities.nl/

http://www.knac.nl/petitie/
    edited November 2012
    Ik weet het wel zeker dat ie gelijk heeft, heb er in het begin ook veel moeten wisselen :-)
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2012
    Ben ik de enige die het zo SUPER triest vind dat nu WEER de Oldtimer regeling wordt aangepast ? ?
Sign In or Register to comment.