Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Hallo, ze noemen me Dandy

Dandy PPO Newbie
edited September 2012 in Welkom op PPO.nu
Beste PPO-ers,

Omdat ik nieuw ben en ik geen voorstel topic heb gevonden, doe ik het maar zo even onder de Welkom.
Mijn naam is Pieter en zo nu en ik ben hier actief onder de naam Dandy. Ik heb al vaak op het forum gelezen hoe en wat met het reiden op alternatieven van diesel. De voornaamste reden is, dat ik dol ben op manieren om het net iets anders te doen dan andere (De grijze massa links laten liggen).

Nu wil ik graag aankomende zomer met mijn betere wederhelft Noord-Oost Spanje doortrekken met een camper (op dit moment kijken wij voor een MB 207D). Even voor de vuist weggenomen gaat dit ritje over 4500 km weg en met een gemiddeld verbruik van 1:8, leert al snel dat het een dure hobby is.

Ik ben dan ook vooral op dit forum te leren hoe ik mijn toekomstige camper wat goedkoper kan laten rijden.

Tips zijn dus van harte welkom!

Groetjes Dandy (Pieter ;) )

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited August 2012
    Welkom hier Dandy!

Qua richting van reis zit je zeker goed, in Frankrijk heb je "roule ma frite" (google maar eens)
    en in Spanje zou je zelfs rechtstreeks bij de olierecycler(s) kunnen tanken (toch al gehoord van een waar het kon).

Je kan natuurlijk ook alle benodigde brandstof meenemen (ik weet van eentje die dat al 2x gedaan heeft)
    maar dat is niet zo simpel natuurlijk (gewicht en plaats).
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2012
    [QUOTE=wodan;65470]............Je kan natuurlijk ook alle benodigde brandstof meenemen (ik weet van eentje die dat al 2x gedaan heeft)
    maar dat is niet zo simpel natuurlijk (gewicht en plaats).

Bedoel je die ene Belgse jongen met grote tank achterin zn pickup?;)

Heb zelf een actieradius van een kleine 3000km met grote tank. Onder de vrachtwagen wil ik groter hebben... over jerrycans kan men zeuren onderweg. Maar over een grote vaste tank?..... Wel letten op overschreiding laadvermogen/totaal gewicht. Maar een vrachtwagen tank heb je al vanaf een dikke 100L tot 1000liter ofzo.
    De mijne is van DAF en is ca 180L. Voor de LT denk ik aan 100 a 200L per kant. (wil 2 tanks). En dan nog de vraag of de een diesel wordt en de ander PPO...of 2* PPO en een kleine diesel tank erbij. Is tenslotte toch bijna altijd voor langere ritten dat ie wordt gebruikt.

Kan een optie zijn... ergens op een sloop een kleinere vrachtwagen tank op de kop tikken is niet zo duur.
    De mijne was zelfs gratis... maar bij een echte vrachtwagen sloop hier vroegen ze ca 100euro per tank....en wie weet kan dat wel goedkoper. Of iets zelf maken op maat...dan evt rvs of alu ofzo. Mooi ergens in of onder. Een grotere tank neemt minder plek in als een stapel jerrycans en is denk ik legaler. Wel er op letten dat een vrachtwagen tank losliggend vaak kleiner lijkt als hij is;) Dat merkte ik wel met de mijne... Agossie wat een mooi vierkant tankje..... ow oeii..toch wel wat pompeus in een opeltje...haha. Maar wel zooo fijn om te hebben:)

Greetz!
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2012
    [QUOTE=fury;65477]...Heb zelf een actieradius van een kleine 3000km met grote tank. Onder de vrachtwagen wil ik groter hebben...

Zorg je dan wel dat de tank in het zicht hangt anders ga je nat op "een aan het zicht onttrokken accijns opslag voorziening" volgens de wet.

U weet wel, het TufTuf debacle.
  • Dandy PPO Newbie
    edited August 2012
    Dank voor jullie reacties. Zou graag bij jullie 3 met een mooi citaat willen reageren, maar de layout (voor de opmaak) wil niet bij mij laden. Daarom zo even:

@easy rider, is het rijden op PPO ongeacht het wel of niet in het zicht hebben van de tank niet het onttrekken van accijns?

@fury goed idee om eens te kijken naar het vergroten van de tanks, helaas moet ik dan ruim 550 liter in 1 maal meenemen.

@wodan zal eens zien waar ik zou kunnen tanken, wat mij opviel is dat er verdacht weinig LPG aangeboden wordt in Spanje, dus het zal ook wel even zoeken zijn naar PPO.

Groetjes
    edited August 2012
    [QUOTE=easy rider;65483]Zorg je dan wel dat de tank in het zicht hangt anders ga je nat op "een aan het zicht onttrokken accijns opslag voorziening" volgens de wet..

Ja idd... toen ik werd aangehouden met de aanhangwagen... toen zagen ze ook mn tankje over het hoofd toen ik de kofferbak op verzoek open deed...Lol.. ja zo'n DAF vr8wagen tank zie je natuurlijk zo over het hoofd h
    edited August 2012
    [QUOTE=Dandy;65485]...@easy rider, is het rijden op PPO ongeacht het wel of niet in het zicht hebben van de tank niet het onttrekken van accijns?...

Nee, elke auto heeft immers een tank en of daar nu PPO in zit dat maakt niet uit, je hebt er immers accijns over betaald toch? Het gaat over een extra tank, die moet zichtbaar zijn.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited August 2012
    ER,
    Dat niet zichtbaar zijn van een tank is geen probleem. Dat er in het geval van TufTuf een probleem van gemaakt is, komt door de onwetendheid van sommige douaniers. Veel van hen kennen hun eigen instrukties niet (ervaringsfeit). Het geval TufTuf is dan ook in het archief verdwenen.
    Dus: Tweede tank netjes inbouwen is geen probleem.
    Niek
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2012
    [QUOTE=easy rider;65499]Nee, elke auto heeft immers een tank en of daar nu PPO in zit dat maakt niet uit, je hebt er immers accijns over betaald toch? Het gaat over een extra tank, die moet zichtbaar zijn.

Hij moet niet 'direct zichtbaar' zijn, de extra tank mag gewoon niet zo geconstrueerd zijn dat ie expliciet is verborgen om
    ontdekking te voorkomen, maw, speciaal gemaakt om te frauderen.
    Klinkt logisch toch?
  • Dandy PPO Newbie
    edited September 2012
    @all het lijkt erop dat het dus allemaal niet zo goed uitgelegd wordt door de wetgever. Op http://www.europesefiscalestudies.nl/upload/Rob%20de%20Bakker.pdf kan je lezen dat over de PPO ten behoeve van het verwarmen geen accijns betaald hoeft te worden. (Uit een dieselmotor komt wel degelijk warmte en dat ik nou toevallig ook voorwaarts ga :devilish:)

Wellicht een gekke gedachte, maar als ik nou op PPO ga rijden en ik wil braaf accijns betalen, hoe moet ik dat doen? Als ik 1 keer accijns heb betaald, ben ik voor de rest van het gehele gedonder af. (Douane kan toch niet zien over welke tankbeurt ik wel of geen accijns betaald heb :devilish:).
    edited September 2012
    Daarom zou ik ook graag bij de toekomstige accijnsgoederenplaats graag af en toe PPO tanken met accijns:) ...die grote tank van mij gaat toch erg lang mee. En ja, daar ik natuurlijk em enkel kan gebruiken met warm weer en lange ritten...duurt het toch lang eer ik weer eens moet tanken ;)
    Bespaart een hoop gedoe.. keurig in NL getankte WVO met accijns als offici
    edited September 2012
    Dandy,
    lees eerst even de interne instructie van de douane. Die is nog steeds geldig. Maak er een printje van en leg hem in de auto. De meeste douaniers kennen hem niet.
    http://www.ppo.nu/showthread.php/3617-Aanhouding-Douane
    Niek
  • Dandy PPO Newbie
    edited September 2012
    [QUOTE=Niek;65505]Dandy,
    lees eerst even de interne instructie van de douane. Die is nog steeds geldig. Maak er een printje van en leg hem in de auto. De meeste douaniers kennen hem niet.
    http://www.ppo.nu/showthread.php/3617-Aanhouding-Douane
    Niek

Thanks, dat heeft zeker enige waarde als ik overvallen wordt door de struikrovers. Hoewel een kopietje van de originele memo natuurlijk helemaal mooi zou zijn.....

Ooit zag ik in een auto-programma een jongen een online formulier invullen voor het betalen van accijns over PPO, dit formulier kan ik nergens vinden bij onze vrienden bij de belastingdienst. Aangezien ik een goede/brave belastingbetalende burger wil zijn, zoek ik dit formuliertje. Iemand een idee waar ik dit kan vinden?

Cheers
    edited September 2012
    [QUOTE=Dandy;65508]...een online formulier invullen voor het betalen van accijns over PPO, dit formulier kan ik nergens vinden bij onze vrienden bij de belastingdienst. Aangezien ik een goede/brave belastingbetalende burger wil zijn, zoek ik dit formuliertje...

Wie achter de kudde aan blijft lopen krijgt stront in zijn bek.

Ik rijdt op PPO welke ik getankt heb in Duitsland gewoon aan de pomp en ik ben volgens de wet niet verplicht om het bonnetje te bewaren.:wink-new:

Dat idee van jou "goede/brave belastingbetalende burger" helpen we de volgende meeting wel even om zeep als je het niet erg vind.
    edited September 2012
    Dandy,
    vroeger hadden ze formuliertjes. Nu moet het digitaal en krijg je eerst een nummer. Misschien is het beter als je mij even belt.
    Niek
    edited September 2012
    Digitaal? via DigiD zeker. Dan wordt je geregistreerd en kom je nooit meer uit het systeem, dat moet je toch allemaal niet willen. Het beste is gewoon low-profile blijven en als het even kan niets te maken hebben met de gevestigde orde (lees belastingdienst en de staat).
  • Dandy PPO Newbie
    edited September 2012
    [QUOTE=easy rider;65509]
    Dat idee van jou "goede/brave belastingbetalende burger" helpen we de volgende meeting wel even om zeep als je het niet erg vind.

Dank voor het aanbod ;).
  • Dandy PPO Newbie
    edited September 2012
    [QUOTE=Niek;65510]Dandy,
    vroeger hadden ze formuliertjes. Nu moet het digitaal en krijg je eerst een nummer. Misschien is het beter als je mij even belt.
    Niek

Denk dat ik je vandaag even bel.
Sign In or Register to comment.