Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Staal op staal remmen, hoelang gaat dat nog goed?

NeoNeo PPO Addict
edited July 2012 in De Koffiehoek
Vraagje,

De linker achterremblokjes van mn a4 zijn helemaal weg, remt nu op dat stukje staal wat aanhet remblokje vastzit op de schijf.

De schijf is nog dik genoeg.. het stofhoesje van de remklauw is stuk.

Hoelang kan je met zoiets rijden en wat gaat er uiteindelijk stuk of zorgt voor echte problemen?

Ik heb gehoord dat uiteindelijk de cylinder z'n maximale uitslag zal bereiken en er dan uit valt kan dat?

als iemand dit weet hoor ik het graag

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2012
    [QUOTE=Neo;65271]
    Hoelang kan je met zoiets rijden en wat gaat er uiteindelijk stuk of zorgt voor echte problemen?

Maandag morgen naar de dichtstbijzijnde automaterialen zaak en terug...bij voorkeur op de fiets dan :-) waarschijnlijk zijn de slijtage indicatoren dan ook stuk want anders had je het al eerder opgemerkt...staal op staal remt nauwelijks.....ander kun je ook de schijven vervangen..
  • NeoNeo PPO Addict
    edited July 2012
    Tja, hij remt eigenlijk prima. De remklauw, blokjes en schijven ga ik sowieso maar vervangen want die moet toch los omdat die hoesjes stuk zijn.. Een setje nieuwe rubbers kost 25,- en dan moet ik 'm zelf nog reviseren..

Zo'n remklauw kost nieuw via Ebay.de zo'n 75 euro en via winparts.nl 195...

De voorremmen doen het perfect. Dus mijn vraag is eigenlijk hoelang kan ik remmen totdat er meer kapot gaat dan slechts de remschijf en de remklauw...

Dan kan ik nog afwegen om het via ebay te bestellen dat scheelt toch een smak geld want schijven zijn daar ook een stuk goedkoper. Ik kan wel vragen of ze het via DHL snel verzenden..
    edited July 2012
    Ja dat is eigenlijk een vraag waar moeilijk antwoord op te geven is, maar als je op een glad wegdek rijdt en je moet een noodstop maken dan kan er best meer kapot gaan dan alleen de schijf en de klauw...maar dat is dan meer het gevolg van een klapper die je maakt...remmen niet mee sollen en niet op besparen....maar als je al de klauw, schijven en blokjes vervangt...dan kun je die hoedjes wel achterwege laten toch..die zitten immers op de nieuwe klauw.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited July 2012
    Staal op staal remt nog altijd prima, maar doseren gaat minder goed, eigenlijk enkel nog te
    gebruiken voor een noodstop...
    Meestal denk je dat je staal op staal remt, tot je de remblokjes vervangt, dan zie je dat
    er nog een groot stuk remvoering aanwezig is ;)
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2012
    Wanneer is er weer APK?
    Die monteur zal ook klagen denk ik.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited July 2012
    De voorremmen werken perfect dus hij staat zo stil.

Het is meer, kan ik nog een 10 dagen doorrijden en het spul goedkoop via Ebay.de bestellen of moet ik per direct naar een dure garage omdat anders m'n hele remsysteem ermee stopt en ik ook geen remdruk heb of dat er hele hele dure onderdelen ineens kapotgaan...

Of is het een kwestie van 'remmen op staal is heel dom maar behalve dat je je schijven en klauwen verpest is het geen punt voor een paar weken'?
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2012
    Ik veronderstel dat ze de de klauwen wel zo berekend hebben dat de zuiger er nooit uit kan vallen met een blok (of de resten ervan) erin.
    Gebruik je gezond verstand... Of rem zo weinig mogelijk, komt ook het verbruik ten goede :biggrin-new:
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2012
    Hoi Neo,

Luister naar Ingmar.
    Meteen aanpakken. Dan hoef je je schijven niet te vervangen.
    Scheelt tijd
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2012
    Wat Ingmar zegt idd.

Je hebt gewoon te lang de onderhoudspunten van je auto niet in de gaten gehouden.
    Had je dat wel gedaan, had je namelijk al een vers el cheapo ebay setje klaar liggen thuis.

Ijzer op ijzer blijven remmen, je bent niet goed wijs.........:):):)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2012
    Hahahaha,

Gewoon blijven rijden, ze klappen vanzelf vast!

Tim
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2012
    Wel es van "wrijflassen" gehoord?

[video=youtube;5JbnDXw-0pM]

Woehhaaaaa.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited July 2012
    Oke zal 'm zsm naar de garage brengen:)
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited July 2012
    ja lijkt me ook het beste. of je moet er nog wat bakpapier tussen doen. hahahaha.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited July 2012
    Remtang van de sloop gehaald, blokjes nieuw en alles bij garage laten monteren :)
    Remschijf was nog apk waardig volgens de monteur.
    Kan weer met een gerust hart rijden.
    edited July 2012
    [QUOTE=Neo;65304]
    Kan weer met een gerust hart rijden.
    En wij ook weer :-)
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2012
    ER, enig idee wat ze hier aan het maken zijn?

[QUOTE=easy rider;65295]Wel es van "wrijflassen" gehoord?

[video=youtube;5JbnDXw-0pM]

Woehhaaaaa.
    edited July 2012
    Als het filmpje is afgelopen zie je een moza
Sign In or Register to comment.