Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Magirus -Deutz ( Iveco)

arno357 PPO Newbie
edited May 2012 in Overige merken
Is een luchtgekoelde V6 ( 8,5 liter) Deutz motor moeilijk om te bouwen voor PPO ? Dat is dus mijn vraag, aangezien ik nog geen ervaring met PPO heb, en mijn type motor ook niet in het Forum genoemd wordt.

MVG Arno

Comments

• soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2012
    Dat hangt af van het brandstofsysteem. Welke brandstofpomp en injectiesysteem zit erop? Vermoedelijk iets oud?
    Post eens wat foto's.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2012
    Dat de motor lucht gekoeld is, zal de verwarming van de PPO ook wat meer creativiteit vereisen.

Aan een platen warmtewisselaar op een aftak van de kachelradiator, zoals bijna alle PPO'ers gebruiken, heb je weinig. Door de afwezigheid van koelwater.
    Je zou
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2012
    @ CaddyEd: Als het een luchtgekoelde motor is zal er waarschijnlijk ook de interieurvewarming d.m.v. die warme koellucht gebeuren.

@ Arno: bijmengen tot 50% zal in de zomer waarschijnlijk geen problemen geven.

Het enige wat ik, behalve het toepassen van elektrische brandstofvoorverwarming, op dit moment zou kunnen bedenken om de PPO op te warmen is warmteuitwisseling met de motorolie. Als de motor een externe oliekoeler heeft zou je hier misschien iets mee kunnen doen.
  • arno357 PPO Newbie
    edited May 2012
    Interieur wordt door de olie dmv warmtewisselaar verwarmd, maar ook door lucht die langs de cylinderkoppen wordt gevoerd..maar het systeem werkt niet altijd denk ik, want er zit ook een webasto standkachel in.De auto staat niet bij mij thuis, dus effe fotooos maken is moeilijk, komen er wel aan.

brandstofpomp is van Bosch, type nog onbekend voor mij, wel "directeinspritzung" , F6L413V is het motortype van Deutz

MVG Arno
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2012
    Dan zou ik 1 of 2 van de grootste platenww's op de blokolie zetten.
    Dit omdat het een groot blok is met een flink verbruik neem ik aan.
    Mede daarom kan je electrische voorverwarming ook gelijk vergeten. Zet geen zoden aan de dijk met zo'n groot blok.

Platenww's haal je goedkoop van ebay Duitsland.
  • arno357 PPO Newbie
    edited May 2012
    Strak plan, ik heb een carterinhoud van 18 liter.

Las net over de trekstartknop van de Hanomag effe verderop in het forum, en de aparte knop voor stationair toerental, nou dit zit er bij mij ook op.

MVG Arno
  • wodanwodan Super Moderator
    edited May 2012
    Gewoon je brandstof leiding in alu of koper tussen een deel van de koelvinnen van de motor laten lopen en klaar.
    Zaakje niet moeilijker maken dan het is. Koper geniet de voorkeur, minder last van contact corrosie door verschil metalen.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2012
    WW op motorolie is wel mooi...maar hoe lang doet die motor er wel nie over om die 18liter olie op te warmen tot een bruikbaar niveau om voor PPO verwarming te kunnen fungeren? leidingen langs cylinder kan in principe wat zijn..maar toch een geval van experimenteren. Wat is beste plek waar het nie te koud blijft maar ook nie te warm..en dat het de koeling van het blok nie be
Sign In or Register to comment.