Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

in de clinch met de gemeente

pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
edited June 2012 in De Koffiehoek
weet er iemand misschien een betaalbare of hobby advocaat in noord holland???
lig namelijk in de clinch met de gemeente over een uitbouw naast mijn huis .
ze willen er wel vergunning voor geven. maar moet de zijmuur aan de openbare weg van steen metselen.

was gewoon begonnen bet bouwen. maar toen ik eenmaal op hoogte zat kreeg ik problemen

nu willen ze wel vergunning verlenen en mag de voor en achtermuur van rabat maken maar de zijmuur niet. Die moet gemetseld worden,... maar de fundering die ik daar gemaakt heb is er niet sterk genoeg voor .

Steigerpijpen 9 meter diep met een azobe balk eroverheen is niet sterk genoeg voor een stenen muur. ik heb het vermoeden dat ze hiermee de leges willen opkrikken.

wil het toch nog aanvechten, want na een haluurtje rond gereden te hebben heb ik legio's foto's gemaak van mensen met schuurtjes en hekken aan de openbare weg van hout gefrabiceerd.

iemand nog ideen hierover??

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited April 2012
    Best gewoon een advocaat contacteren, eerste consult zou gratis moeten zijn,
    dan weet je tenminste iets van iemand die geacht wordt vertrouwt te zijn met de materie.
  • HJ60HJ60 PPO Wannabe
    edited April 2012
    Geen rabat nemen maar watervast verlijmde platen nemen en dan steenstrips er op plakken.
    Als je dat een beetje netjes doet dan is het net echt.

Succes, Marco.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2012
    'K zou eerst eens een rechtsbijstand verzekering nemen. Die cowboys van een advocaten vragen soms wel tot 300 Euro per uur en als je dat zelf moet betalen kan je er helemaal op leeg lopen.
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited April 2012
    kan helaas niet voor lopende zaken.

[QUOTE=easy rider;64768]'K zou eerst eens een rechtsbijstand verzekering nemen. Die cowboys van een advocaten vragen soms wel tot 300 Euro per uur en als je dat zelf moet betalen kan je er helemaal op leeg lopen.
  • udoudo Super Moderator
    edited April 2012
    Heb je al geWOBt naar de regelingen waarop de gemeente zich beroept?
    Dan kun je nalezen waaraan je bouwsel al dan niet moet voldoen...
    edited April 2012
    [QUOTE=udo;64784]Heb je al geWOBt naar de regelingen waarop de gemeente zich beroept?
    Dan kun je nalezen waaraan je bouwsel al dan niet moet voldoen...

het is niet zozeer de gemeente die dwars ligt ,... die hadden het in eerste instantie goedgekeurd,... maar de welstandcomissie die wil het per se van steen hebben die zijmuur alleen.

en de gemeente schuilt zich nu eenmaal ten alle tijden achter de welstandcomissie.
  • udoudo Super Moderator
    edited April 2012
    Dan probeer je toch te achterhalen aan welke regels die commissie zich mag/kan/moet houden?
    Als ze louter op smaak regeren dan moet je vergelijkend warenonderzoek doen en/of jurisprudentie aanvoeren.
    Want tja, wat is welstand? We leven in een crisis en die begint nu pas echt te worden.

Zie http://woningaanpassing.grootveld.net/bouwverg.htm#welstand
    Vraag dus naar de "Welstandsnota".
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    Ha,

Zo´n welstandscommisie is een club mislukte architekten, je weet wel, die huizen ontwerpen met woonkamers en dakoppervlak op het noorden, geen rekening houden met de wensen van de klant, maar voornamelijk hun eigen ego in een ontwerp willen zien.

Maar goed:

Tegen een advies van de welstandscommissie kan geen bezwaar gemaakt worden. Wel kan bezwaar worden gemaakt tegen de besluiten van de gemeente die uit dit advies voortvloeien. Een gemeente kan ook een andere deskundige om een second opinion vragen en op basis daarvan tot goedkeuring van het plan komen.

Dus met die foto's van de omgeving naar de gemeente, uitleggen dat zij de baas zijn. Een goed ingelichte burger is een vervelende burger. Misschien dat het dan wel goedgekeurd wordt.

Tim
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2012
    Idd een goed idee... en laat mischien tussen neus en lippen door weten dat je reeds met een advocaat in overleg bent in dezes.
    Sommige mensen zijn er gevoelig voor, zeker als men weet dat hun besluit op een wankele fundering staat....

suc6!

Greetz!
    edited May 2012
    ja ben al bezig met das ,. ... en ook met de rijdende rechter ( forum )

alleen das kost 1500 euro, no cure pay!!
    rijdende rechter is gratis.

maar wacht nog even tot de definitieve bescheiden binnen zijn en alle rekeningen van leges en architect.
    edited May 2012
    hahahahahah vandaag gebeld door de redactie van rijdende rechter, en willen gemeente voorlegen of ze met hun programma willen meedoen.

ben benieuwd.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2012
    Ow, das mooi. Laat even weten wanneer je op de buis komt dan ga ik kijken.

Normaal gesteld kijk ik niet naar dat soort programma's omdat ik echt helemaal uit mijn dak ga over onrecht. Ik kan het namelijk niet uitstaan als een rechtgesnaarde hardwerkende burger plat gewalst wordt door overheid en gemeente, vandaar.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2012
    Overheden zijn vaak logge onpersoonlijke lichamen die lastig kunnen omgaan met vaak onduidelijke regelgeving en soms moet dat getoetst worden bij een rechter...dat is niet anders. Ik heb al veel baat gehad bij mijn rechtsbijstand, soms heb je gelijk volgens de wet, maar je recht halen kost veel geld. Een telefoon die na 3 maanden defect gaat....als de leverancier niet meewerkt dan moet je naar de rechter...tel even de griffiekosten neer..dat is al meer dan de waarde van de telefoon...mijn rechtsbijstand heeft mij toen de schade vergoed :-)
    edited May 2012
    mininmaal 6 weken maar misschien ook langer ( veel voorbereidingen)

[QUOTE=easy rider;64866]Ow, das mooi. Laat even weten wanneer je op de buis komt dan ga ik kijken.

Normaal gesteld kijk ik niet naar dat soort programma's omdat ik echt helemaal uit mijn dak ga over onrecht. Ik kan het namelijk niet uitstaan als een rechtgesnaarde hardwerkende burger plat gewalst wordt door overheid en gemeente, vandaar.
    edited June 2012
Sign In or Register to comment.