Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Omgebouwde Belgische bus door Elsbett (+ slide show)

Peus PPO Addict
Kijk mensen,

Een aardig verslag van de een bus die op PPO rijdt in Hasselt. :P
Er is ook een slide show te zien van de ombouwcomponenten, grote brandstoffilters zeg!

http://www.ppo.be/209.asp?l=1

Mvg.
Peus

Comments

• TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2005
    Peus said:

Kijk mensen,

Een aardig verslag van de een bus die op PPO rijdt in Hasselt. :P
    Er is ook een slide show te zien van de ombouwcomponenten, grote brandstoffilters zeg!

http://www.ppo.be/209.asp?l=1

Mvg.
    Peus

Zulke filters wil ik ook gaan gebruiken, hoe hoger het debiet, hoe minder moeite je dieselpomp moet doen om aan te voeren...

Een groot filteroppervlak is overigens ook niet snel verzadigd...
  • vetfrituur PPO Burner
    edited September 2005
    Wat een MEGA irritante slideshow trouwens .... je krijgt 5 seconden om plaatje te bekijken en te lezen, je kan wel SNELLER doen gaan maar blijkbaar niet pauzeren. Echt irriterend niet ?
  • vetfrituur PPO Burner
    edited September 2005
    trouwens, ik zie het NUT niet in van 2 dezelfde filters hoor ...

Zeker niet serieel geplaats. Het enige dat dit verantwoord is dat je eerste filter 10 micron is en het 2de 2 micron (of iets dergelijks). Maar daar lees ik niets van.
  • edited September 2005

Wat een MEGA irritante slideshow trouwens .... je krijgt 5 seconden om plaatje te bekijken en te lezen, je kan wel SNELLER doen gaan maar blijkbaar niet pauzeren. Echt irriterend niet ?

Nou, nou, niet zo negatief. Je kunt de slide-show nog een keertjes draaien als je niet zo goed bent in lezen. Of daarna nog een keertje!
    En dat van die filters: de ombouwer laat niet het achterste van z'n tong zien. Ik denk dat hij niet zal reageren als we hem vragen stellen over de ombouw.... :cry:
    We moeten natuurlijk wel door hebben dat het een BUS betreft met een hoog brandstofverbruik, dan is het ook logisch dat je fikse filters toepast. En ook: dan hoef je niet zo vaak te vervangen.
    Dat van een grof en daarachter en fijn filter vind ik trouwens een prima idee :idea:
    Groet, JW.
  • vetfrituur PPO Burner
    edited September 2005
    Ik heb die wel 10 keer gedraaid :)

Inderdaad, Elsbet heeft zo de neiging van hun know-how voor zichzelf te houden, ze willen ook niet zeggen wat ze eigenlijk met de verstuivers (als je deze opstuurt) doen om deze te modificeren, er zijn wel genoeg educational guesses van wat ze doen maar de lippen houden ze stijf op elkaar voor sommige dingen. Ik heb respect voor wat Elsbet doet maar ik ben een grote voorstander van het delen van kennis ipv het afschermen van kennis.

We moeten natuurlijk wel door hebben dat het een BUS betreft met een hoog brandstofverbruik, dan is het ook logisch dat je fikse filters toepast.

Dat is wel een goed punt ...

En ook: dan hoef je niet zo vaak te vervangen.

En dat ook :)

Dat van een grof en daarachter en fijn filter vind ik trouwens een prima idee Idea

Gebaseerd op het principe van het vergroten van uw filteroppervlak, er vanuitgaande dat er evenveel rommel van 6+ micron en van 11+ micron in de brandstof zit zou deze inderdaad veel beter meegaan. Kans op verstoppingen zou toch veel minder moeten zijn op deze manier.

Voor ppo's zou het geen luxe zijn om een WW voor deze filters te zetten.. Zeker als deze heel fijn zijn.
    Dat is in ieder geval wat ik vast van plan ben eens mijn WT2 thuis aankomt.

ps: Heb je die brandstofpomp gezien trouwens ? Raar modelletje en heel groot trouwens.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2005

:..."Inderdaad, Elsbet heeft zo de neiging van hun know-how voor zichzelf te houden, ze willen ook niet zeggen wat ze eigenlijk met de verstuivers (als je deze opstuurt) doen om deze te modificeren, er zijn wel genoeg educational guesses van wat ze doen maar de lippen houden ze stijf op elkaar voor sommige dingen"...

Doe de volgende week een rondje Europa langs allerlei bedrijven die met PPO te maken hebben. Ben ook uitgenodigd door de directie van Elsbett. Heb je vraag op mijn lijstje gezet. Was hem net aan het printen :lol:
  • vetfrituur PPO Burner
    edited September 2005
    Ooh, super, ben heel benieuwd naar hun antwoorden. Ik heb deze klacht al van vele enthousiastelingen gehoord dus ik zal niet de enige zijn.

Hou ons op de hoogte van deze trip, volgens mij ga je een heel pak nieuwe en nuttige informatie verzamelen op deze manier.

thanks!
  • RolandRoland PPO Burner
    edited September 2005
    Kennelijk is de ppo proef voor lijnbussen geslaagd. Kijk hier maar eens:
    http://www.delijn.be/nieuws/
    edited September 2005
    Vetfrituur:
    Ik heb jouw vraag vertaald en aan de directie van Elsbett voorgelegd.
    Men stopt enorme bedragen in onderzoek en ontwikkeling. Dat bedrag probeert men terug te verdienen. Ook zij weten niet wat er in Duitsland na 1 januari 2010 gaat gebeuren. Vandaar die geheimzinnigheid. Zij vinden steeds uit, anderen proberen daarna snel te kopieeren en te verdienen.
    edited February 2006
    Ondanks de negatieve houding van de Nederlandse overheid komt er net zo'n story aan in Nederland :lol: Wordt vervolgd.
    edited April 2006
    Aan de ombouw van de eerste Nederlandse bus hebben vier monteurs twee dagen gesleuteld en er een extra tank ingebouwd. De klus wordt maandag afgemaakt. Bij de ombouw van bus twee wordt de publiciteit gezocht, zodat ze het ombouwen kunnen laten zien, en daarna in de andere bus het rijden kunnen laten horen, voelen en (niet) ruiken :lol:
  • §teven§teven PPO Burner
    edited April 2006
    Waar rijdt die bus? Welke maatschappij? Ben wel benieuwd.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Waren er in Venlo niet al stadsbussen op PPO?
    Of was dat een ander project?
    edited April 2006
    Zodra bus twee wordt verbouwd start de publiciteit eromheen. Venlo heeft een aantal gemeente wagens rijden op PPO. Maandag is er in Venlo wel een sessie geweest met Duitse instructeurs en zijn we te zien geweest op tv L1 in het nieuws. Volgens de Duitsers was dit de mooiste ombouw die ze ooit gezien hadden (echt waar dus). De monteur leest hier mee weet ik :lol: :lol: :lol:
    edited May 2006
    Het Belgische bussenproject is een groot succes. Momenteel worden er twintig bussen omgebouwd met hetzelfde systeem. Er wordt gebruik gemaakt van de speciale accijnsvrijstelling die België biedt.
  • §teven§teven PPO Burner
    edited May 2006
    Mooi, dat zouden meer maatschappijen moeten doen!
    edited May 2006
    Je wordt op je wenken bediend. Eind deze maand rijden er ook drie in Doetinchem rond. Rijdt er nu al één (onzichtbaar) op proef rond.
Sign In or Register to comment.