Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

lekke ip van de merceds

DrivertjeDrivertje PPO Master
edited May 2012 in De Koffiehoek
mijn ip van mijn 124 begint wat nattig te worden. ik hoorde van m@w dat hij er ook last van had. de mercedesboer bij ons in de buurt had er ook eentje laten doen bij de garage. en hij had nog een klantje die er last van had.
Daarom ben ik eens op onderzoek gegaan of dit niet zelf te verhelpen valt. volgens de mercedesboer hoefde de ip er niet voor gedemonteerd te worden.
Bij een revisie bedrijf geweest en dit blijkt te kloppen. onder de zuigertjes zitten rubbertjes en koperen ringetjes die gemakkelijk zelf zijn te vervangen. ik heb de speciale tool besteld en flink wat ringen en rubbertjes.
dus heeft er iemand last van, vooral speciale vrienden van ons dan natuurlijk.. we helpen jullie graag voor een kleine vergoeding.
met Niek afgesproken dat we het voor 10 euro per cilinder vervangen.
m@w had een offerte voor ruim 400 euro, en dan moest de pomp los geleverd worden, dus leek ons dit redelijk, meer voor de onderdelen dan de moeite..
m@w staat genoteerd voor de meeting, zijn er nog andere die behoefte hebben laat het even weten.
rubbertjes zijn gelijk van viton, dus ook geen problemen van een mix met excellent voor de oude bakjes.
de drivert.

Comments

• DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited April 2012
    O ik ben ook weer aangehouden door oom agent, of ik wist dat mijn auto nog al rookte.. hij was op de motor, en had zijn neus flink vol!
    heb hem verteld dat er geen roet in zijn neus kon zitten, hij zat gelijk te gluren naar die kleine loempia, en ging er met een lach weer vandoor.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    Ja klopt...ken de kwaal. Heb het zelf ook eens gedaan. Wel al jaren geleden. Kon toen gelukkig een tool lenen..
    Helaas weet ik die man die hem had inmiddels nie te bereiken meer.

Handig te weten dat jij er strax ook eentje hebt!

Greetz!
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    400 Euro en de pomp los leveren...hmmm lijkt me niet nodig als ik deze link bekijk http://www.peachparts.com/Wikka/OM606DeliveryValveSeals
    :-P
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited April 2012
    Is dit aanbod alleen voor Mercedes rijders of ook voor de rest van de wereld. Er zijn ook nog andere merken weet je ;) .

Douwe.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    [QUOTE=Dappere Douwe;64736]Is dit aanbod alleen voor Mercedes rijders of ook voor de rest van de wereld. Er zijn ook nog andere merken weet je ;) .

Douwe.

Die tool is specifiek voor die lijnpompen zoals op MB zit.. Volgens mij niet op andere pompen gebruikt..althans kan me geen rotatie pomp herinneren waar deze op gebruikt zitten...tevens is het bij rotatie pompen normaal ook geen probleem plek voor lekken daar. Dus vrees dat het idd enkel voor MB rijders zal zijn.

Greetz!
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited April 2012
    douwe voor rotatiepompen, is de operatie veel groter, dan moet de pomp er af. en heb je niets aan deze speciale tool.
    Dat is dus het voordeel van de benz! Wat is dit weer een goed gevoel :-)
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2012
    [QUOTE=Drivertje;64750]...voor rotatiepompen, is de operatie veel groter, dan moet de pomp er af...

Dat hoeft niet. Je kan gewoon de leidingen verwijderen, terugslagkleppen uit het hogedrukgedeelte draaien en de koper ringen vervangen. Ik heb echter nog nooit een rotatie pomp gezien die op die plek lekte.
  • ppo'rppo'r PPO Burner
    edited May 2012
    Had ik ook last van met mijn 602 nu ook met de 603 al na een halve tank ppo.

Even koperen ringetjes en rubber ringen en een inlaat pakking bij de MB dealer halen.

Ik kan evt speciale dop meenemen .

Je bent er zoo´n 2,5 uur mee bezig .
Sign In or Register to comment.