Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Suzuki Wagon R+

Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
edited July 2012 in De Koffiehoek
H. H. garagisten.

'Dappere Dora!' is in het bezit van een Suzuki Wagon R+ uit 1999 met 201.000 Km. op de teller. De APK loopt tot 6 juli 2012.
Afgelopen week is de auto APK voorgekeurd en is ons te kennen gegeven dat hij, in deze staat althans, niet door de keuring komt. De kokerbalken zijn nogal doorgeroest. De gaten zijn zo groot dat een beetje 'lapwerk' niet meer helpt. Ook vertonen de banden droogte scheuren dus zullen moeten worden vervangen. Schade zover ongeveer € 850,- voor hij weer goedgekeurd zal/kan worden. Als we terplekke bij de garagist een andere 'oude' auto kopen krijgen we voor de Suzuki € 200,- Motorisch is hij nog prima. Starten en lopen. Kinderen erin, fiets erbij en hop naar school (10 km.).
We willen maar door blijven rijden tot begin juli en de auto er dan uitgooien en of met de Xantia meer korte stukjes gaan rijden of meer met openbaar vervoer (halte is 500m. verder)

Hoe werkt het afvoeren van de auto. Breng ik hem naar een sloopbedrijf in de buurt, vraag een vrijwaringsbewijs en ben weg? Brengt hij nog iets op? Hoe gaat zoiets.

Ik hoor het graag,

Douwe.

Comments

• Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    Zet 'm op Marktplaats.

Wellicht zoeken een paar jongeren een auto waarmee ze deze zomer nog op vakantie kunnen.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    Hey Douwe,

Verkopen aan een ander vind ik niet eerlijk.....en op mp krijg je allemaal Finnen aan de telefoon.

Je rijdt 5 juli naar de sloper, vraagt wat je er nog voor krijgt. 100 euro is normaal, maar er zijn er ook die niets geven.

Ben je het eens over de prijs, dan krijg je van hem direct een vrijwaring en je loopt vervolgens zonder auto naar huis. Bewaar de vrijwaring goed, zeg 5jr.

Wegenbelasting gaat vanzelf, verzekering moet je zelf even opzeggen.

Groet,
    Tim
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    Je kunt hem ook strippen en onderdelen verkopen...de rest naar de oud metaalboer....zelf naar de rdw en af laten vieren uit het kentekenregister....wel schorsen eventueel als je tot de laatste dag wilt doorrijden:-)
  • udoudo Super Moderator
    edited April 2012
    Strippen kan maar is afjankelijk van ruimte om dat te doen en tijd die men kan/wil investeren.
    Strippen kan meer opleveren dan wat de sloper er voor geeft.
    De route via de sloper is eenvoudiger.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    Juist,

Gewoon wegpleuren als een echte consument.

Werken kan altijd nog, en Douwe heeft z'n part al wel gehad, als ik dat zou mogen beoordelen.

Tim
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    Dappere D,

Je kan natuurlijk altijd een MP advertentie zetten:
    Wagon R+ motor te koop, compleet, auto gratis :)
    En als je iets meer vraagt dan je bij de sloop krijgt.......

Succes,

Herman
    300SD
    250D
    TDI
  • NeoNeo PPO Addict
    edited April 2012
    Een auto uit '99 met maar 2 ton op de teller en dan doorgeroeste kokerbalken.... :-? Wist niet dat dat bestond.

Maargoed on topic.

200 euro inruilkorting? Vraag altijd hoeveel koring je krijgt z
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    Doorroestende dorpels zijn idd zeker een echte kwaal van die wagentjes.
    Verder niet echt slecht hoor. Maar heb ze al met rotte dorpels gezien terwijl ze nog geen 10j waren.
    Is het de 1.3 16v? Op zich zou je de motor al bewaren waard zijn..en ja..wie weet heeft iemand wel intresse... tenslotte een handige lasser last dat zo... en banden zijn ook nie de duurste maat die daar onder liggen.
    Maar blijft zonde natuurlijk. Als monteur kijk je er toch makkelijker tegen aan natuurlijk.

Greetz!
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited April 2012
    Dank voor de vele reacties.

Ik denk dat ik voor de optie van Tim ga. Doorrijden tot de vervaldatum en dan afleveren bij de sloop met in ontvangst name van een vrijwarings bewijs en een kleine vergoeding.

Kokerbalken lassen wordt gewoon te kostbaar denk ik, verkopen op MP vind ik niks en in onderdelen verkopen vind ik al helemaal niks (goed gezien Tim).

Als iemand nog een lumineus idee heeft hoor ik het graag anders mag er een slotje op.

Vriendelijke groet,

Douwe.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    Tis dat je wa verweg zit.. anders had ik em nog wel eens willen zien.. kan zelf prima lassen.. en banden zijn ook geen probleem.. mjah.. tmoet wel handel zijn... en tis wa ver om hem te halen.. da brengt nou ook nie echt op. Tis wa anders als ik toch al een wagen moest transporteren aan die kanten..dan ist kar erachter en meenemen ofzo..

Op zich zijn het geen slechte wagens... enkel die roest aan de kokers h
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited July 2012
    Nou de Suzuki is verkocht dus moderator er kan een slotje op dit draadje. Dank.

Toch maar een visje uitgeworpen op MP. De reacties waren boven verwachting. Ruim 120 mensen hebben gekeken en 8 mensen hebben een bod gedaan. Het hoogste bod was € 650,- maar dat heb ik verwijderd zodat het 'normale' bieden door zou kunnen gaan. Uiteindelijk is hij verkocht voor € 300,- aan een handelaar uit het oosten van het land nadat hij er 3 keer onder en boven had gekeken. We hadden alles opgenoemd in de advertentie en hij verwachtte er evengoed nog min. € 150,- op te verdienen.

Iedereen blij. Nu op zoek naar een elektrische fiets. Iemand nog suggesties dan begin ik wel een nieuw draadje.

Vriendelijke groet en een goede zomer toegewenst,

Douwe.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited July 2012
    slotje.
This discussion has been closed.