Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

PPO werd een soort hars - hoe krijg ik DAT weer schoon...???

Nyulli PPO Burner
edited April 2012 in Algemene Techniek
Beste,

de headline tegt al bijna alles: Ik heb mijn oude boormachinepomp (nadat ze iets stroef leek te gaan) eens uit elkaar gehaald. Ik heb ze kleine 3 jaar geleden voor het overpompen van PPO gebruikt en dan zomaar in de kast gezet. Nu blijkt het overgebleven PPO een soort plakkerige hars (is idd netals boomhars!!!) geworden te zijn. Na een nacht op de radiator werd het IETS vloeibarer, maar ver weg van schoon. Veel heet water en groene zeep koneden evenmin baten als brake-cleaner. (het laatste is zo´n beetje mijn mega-wapen bij vet en olie vervuilingen...).

Aangezien ik - waarscheinlijk - niet de eerste ben met zo'n issue :loyal:: Hoeo krijg ik de boel weer enigzins schoon?

(en gelijk ook nog de wastafel, die ziet er nu ook niet meer uit!!!!! :culpability::culpability::culpability:

Frank

Comments

• pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited April 2012
    leg hem een dag in heet soda water ,... kan je hem zo afspoellen.
    soda kan je kopen bij de suppermarkt word geleverd in zakjes je hebt grove zilver soda en fijne en er bestaat ook vloeibare sode ( moeilijk aan te komen) is niet duur . spul werkt echt fantastisch voor opgedroogd frietuurvet. gebruik het ook altijd om mijn frituurpan schoon te maken.

dus eerst lekker laten weken daarna beetje afspoelen.
  • carl PPO Addict
    edited April 2012
    Je kan eens proberen met een paar ritjes in de vaatwasser , dit doe ik soms ook met onze metalen dampkapfilter en dit werkt prima.

Grtjs carl
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2012
    Grote pot met water, vaatwasser middel en laten koken...
Sign In or Register to comment.