Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Woehoeeeee, glasvezel!

MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
edited March 2012 in De Koffiehoek
Ik ben sinds een paar dagen aangesloten op glasvezel en sodeballen, wat is dat snel! heb 50/50Mbit en dat haal ik ook gewoon. Nog meer glasvezelmensen hier?

Comments

• udoudo Super Moderator
    edited March 2012
    Gefeliciteerd!
    Hier zal het niet zo snel komen als ik reggefiber mag geloven (een lakse toko tot nu toe)
    Jij hebt nu minstens dual en waarschijnlijk triple play?

Ik wil eigenlijk alleen internet en dan is zelfs een vlotte ADSL-2 genoeg als dat via fibre-to-the curb ofzo wordt geregeld. (ik hoef geen glas in huis per C dus)
    Maar dat zal nog wel ff gaan duren, ondanks 2012 enzo
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    Mijn ouders zitten al een jaar op viber in Dordt en op mijn werk hebben we sinds een aantal maanden ook viber. Gaat lekker snel, ja.

Hier thuis, komen er enkel twee koperen draadjes binnen. Ik heb sinds kort wel een iets hogere snelheid, 14Mb als ik het goed heb. Mij hoor je niet klagen.
    Voor kabel of viber, zou hier eerst een graafmachine moeten komen ;-)

TV kijken gaat hier via een 85cm schotel met 4 duo-LNB's op Astra 1, 2, 3 en Hotbird. Radio via een antenne bij het raam, ook via de wok en internet. Een vrije keuze heb ik zo, met wat ik zou willen zien of horen.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    Haha, ik heb net TV en telefoon buitengezwierd en mijn internet gedowngraded van 2,5Mb/s VDSL naar 1,5Mb/s VDSL. Bespaart ons €900/ jaar en ik heb nog geen seconde spijt gehad :mrgreen:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    Hahahaha,

Nou Soap, ga maar terug in je grot, nog even en je bent holbewoner....:mrgreen:

Wij hebben nog tv (30Watt) met Ned 1,2 en 3 - Digitanna zonder card, for free! Kan ik nog het (echte)nieuws kijken en wat programma's met inhoud.

Ik heb mijn medebewoners tegen, anders was het er ook al uit.

Cheers,
    Tim "The voice Holbewoner" Salabim
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    @ Tim: pas maar op dat ze jou er niet uit zetten! :mrgreen:

@soapwater: €900 :roll: voor die dingen ik kom nog niet aan de helft (sateliet TV en daarvan onafhanelijk internet/telefoon op 20 Mb/sec).

Die 20Mb/sec is snel genoeg voor 4 laptops tegelijk!
    edited March 2012
    M@W,

Hahah, zonder mij geen eten, ze doen hun best maar 8)

Tim
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    Volgens mij hebben hier best wel wat leden satelliet TV.
    Het geeft in ieder geval wel een vrijheid. Als ik TV kijk, is het nauwelijks naar de NL zenders, meestal BBC.
    edited March 2012
    Geen paniek, ik heb een DVB-T stick gekocht. We kunnen nog
  • carl PPO Addict
    edited March 2012
    Ik kijk al jaaaaaren tevreden tv vlaanderen .:mrgreen:

Meestal word er hier naar vtm kazoom en ketnet door de kids ,en meestal discovery en kanaal Z door mezelf.

Ik heb ook geen gsm , geen stadswater , en geen stadsgas.

grtjs carl
    edited March 2012
    [QUOTE=soapwater;64412]Bellen doen we nu met Skype en Skype-telefoon (Philips VOIP321)Aaaai,

Is dat zo'n magnetron aan je oor?

Net als die DECT babyfoons, zelfs in de handleiding staat dat de zender niet binnen
    edited March 2012
    Tim, ik ben me bewust van de gevaren van dect. Om de stralingsrisico's te beperken, gaat de zender uit als hij niet in gebruik is. De brains worden alleen gebakken als er gebeld wordt dus... Niet zo erg veel.
    Ik heb ooit een dectloze draadloze telefoon van siemens gekocht in Duitsland, maar dat ding stond duidelijk nog niet op punt. Zeer noisy en met irritant gepiep op de achtergrond.
    In de toekomst wordt alles bekabeld...
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited March 2012
    Hier in huis is een Orchid Eco Low Radiation. Deze telefoon straalt enkel wanneer getelefoneerd wordt. In ruststand blijft de telefoon volledig stralingsvrij i.t.t. andere Dect telefoons die 24/7 een puls uitzenden. Ik vond dit een beter alternatief nadat de oude analoge handset de geest gaf. Nog niet perfect maar ...... minder erg. Alleen de buurman (2 onder een kap) heeft ook een Dect dus heb ik nu last van zijn straling :( .

Douwe.
    edited March 2012
    We worden overal bestraald, dag in dag uit... GSM-masten worden fraai bekleed zodat ze niet opvallen. Op scholen, bejaardentehuizen, noem maar op. Ziekenhuisplaffonds hangen vol Wifi- en Dect-zenders, Hot spots schieten als paddestoelen uit de grond... Als dat maar goed komt.
    Een collega van me is geopereerd aan een hersentumor, die man is zichzelf niet meer. Naar de oorzaak hebben ze het raden. Hij loopt nog steeds met allerhande draadloze gadgets rond.
    Binnen enkele tientallen jaren wordt het misschien een grote zaak zoals recent met Eternit (asbest). Of zou er nu teveel geld mee gemoeid zijn?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2012
    Probleem deed zich ook al voor met mensen die onder hoogspanningsleidingen woonden/wonen. Hersentumor en kanker aan de lopende band. Tegenwoordig krijg je geen vergunning meer om onder een hoogspanningsleiding een huis te bouwen echter mensen die ziek zijn geworden zijn nooit gecompenseerd wegens gebrek aan bewijs.

Feitelijk hadden ze Tesla gelijk af moeten schieten omdat hij de gene was die al dat draadloze geneuzel heeft uitgevonden.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    [QUOTE=easy rider;64453]Feitelijk hadden ze Tesla gelijk af moeten schieten omdat hij de gene was die al dat draadloze geneuzel heeft uitgevonden.
    dan werkte jij aan spuitgietmachines die op stoom werken :biggrin:. Zonder Nikola geen wisselstroom. Briljante techneut maar geen goed zakenman.
Sign In or Register to comment.