Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

the7adventures.com

marc visser PPO Newbie
edited March 2012 in Politiek
vorige week zat ik achter m,n pc en mijn oog viel op het krantje naast mij,het was de "the soft s........:beguiled:" tot mijn grote verbazing las ik dat er binnen kort een reis is gepland naar het "colucemem" in "rome" de enige echte arena . nu ben ik zelf naar "verona" geweest met m,n 407 en m,n meiden om zonnen cellen ten halen voor de "stichting".het was een bizare ervaring. "WONDERS OF WASTE" een prachtig idee,ik persoonlijk zie het als een mooie gelegenheid om onze zaak kracht te geven ! ik wil jullie dan ook dringend vragen RIJ mee !!!! we hebben binnen kort een afspraak om te kijken waar zij en ik elkaar kunnen ondersteunen.als jullie bij willen dragen ? GRAAG. M.V.G. marcus aurelius antonius v.egmond st. voorzitter van st.verandwoordgrondstofbeheer.org.
p.s. marc visser mag ook e-mail [email]m.a.a.visser@hotmail.com[/email]
;): Highly_amused::peace::bomb::bee::biggrin::camera::tv::ghost::sneakiness::encouragement::thunder:

Comments

• DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited March 2012
    zonnencellen halen in italie? kan je die niet dichter bij halen? dat lijkt me onnodige uitstoot. 4000 km rijden.. uhh om de hoek is dat ook te koop hoor.
  • marc visser PPO Newbie
    edited March 2012
    beste drivertje,
    de cellen die ik daar koop kosten 1 euro per watt !! ze zijn fout aangesloten en door gebrand,ik moet alleen in de print plaatjes de diode,s vervangen.dat maakt het zo goedkoop dat je terug verdien tijd erg kort word.
    heb je er wel eens over na gedacht hoeveel de cellen uit bvb china aan co uitstoot kosten voor jij ze om de hoek voor woekerprijs koopt
    : Denken:? ik koop ze van de fabriek en haal ze op met oud frietuur olie !
    reken het maar uit.gr.marc
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    Het lijkt me op zich echt wel een gaaaave roadtrip... cannonbal/goofbal run op PPO... leuk!
    Wel wat kortdag en veel aan mn kop nu.. hmm.. maar wel erg verleidelijk toch.

Wel een heel mooi aanbod van die zonnecellen. Koop je alles op...of hebben ze stapels?
    En is het een kapotte inverter of is het in de cellen zelf?....en zijn de inverters erbij? En ben je zeker dat het repareerbaar is?

Greetz!
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited March 2012
    Marc, elke zonnecel komt uit China, die hebben wel zusters in maatschappijen zitten over de hele wereld, zelfs in canada. dus waar je ze ook koopt, het transport is toch al geschied. en het gaat met scheepladingen vol. het is niet dat ze uit china de ups laten rijden naar nederland.
    waar heb je trouwens je omvormers vandaan? want alleen een zonnecel, daar heb je niets aan natuurlijk.
    de prijs is per piekwatt, en niet per watt. en zijn het solo cellen? er is veel te koop, maar ook veel onduidelijkheid over de opbrengst.
    drivertje.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
  • marc visser PPO Newbie
    edited March 2012
    [I]beste mede strijders,
    China heeft volgens mijn weten (ik weet zeker niet niet alles) niet het alleen recht op het maken of in elkaar zetten van cellen.de vakantie met m,n meiden kon ik combineren met het aan leggen van een contact waar ik met grote regelmaat goedkoop aan materiaal kon komen voor de stichting. voor iets minder dan 5500 eurie ben ik naar huis gegaan met 1cel waar van het glas kapot is,(deze was gekocht voor ppo'er)verder heb er 1 mee genomen voor een andere vriend en de rest is als schenking voor m,n stichting bedoeld.in het bedrag zitten verschillende kosten. de stichting heeft nu 16 cellen van 250 w. en 3 van 200 (voor lage licht opbrengst) de om vormers zijn nieuw. het mannetje in Itali
  • marc visser PPO Newbie
    edited March 2012
    [QUOTE=ingmar;64262]Nico, Dit rekenmodel klopt aardig http://www.ppo.nu/showthread.php/3420-zonnepanelen?p=61375&viewfull=1#post61375

als ik jouw rekenmodel op mijn situatie toe pas dan word de stichting een groot feest. ik ben al met veel mensen hier over in gesprek geweest en met veel clubjes hier over gesproken,je kan van mij de de kmh,s per uur krijgen als alles klaar is. gr.marc

p.s. bedankt voor de info:eagerness:
Sign In or Register to comment.