Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

O jee daar gaan we weer...wetgeving omtrent Oldtimers...

RogerRoger PPO Addict
edited May 2013 in Wetgeving Nederland
Hoi Stokers,

Gaan ze nu weer aan de Oldtimer regelgeving tornen....Damn heb net een Mercedes diesel uit 1984 gekocht ;-)

[quote] Staatssecretaris Atsma van Milieu wil het belastingvoordeel voor oude, vervuilende auto's afschaffen. Het gaat om oudere auto's die worden gebruikt voor woon-werkverkeer en veel roet en fijnstof uitstoten. Atsma gaat overleggen met zijn collega Weekers van Financi
«1

Comments

• soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    Hoe heet die persoon? Astma? huhuumm.. Niet op letten, domme Belgenhumor
    Uiteindelijk niet vreemd, het is een feit dat een oude diesel voor meer fijn stof zorgt. Of dat aangepakt moet worden is een andere discusie. Ik vind dat er andere prioriteiten mogen zijn. Maar de zwakke burger is nogmaals een gemakkelijke prooi.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    Soap,

Roet (lees ouwe diesels), die rochel je op en spuug je uit.

Fijnstof (lees nieuwe (cr) diesels), krijg je kanker van en ga je dood.

Laten we van 130 weer 100 maken en woon werk verkeer belasten.

Tim
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    Typisch weer zo'n pennenlikker uit den haag...die onder het eeuwige kopje "milieu" probeert een belasting verlies van de staat op te lossen...

Is een oude diesel meer verbruikend als een moderne..ja! Maar idd minder fijnstof.. en wij als PPO rijders zijn al helemaal milieu vriendelijker! En vaak zijn het niet de diesels die 40kkm per jaar draaien. Uitzonderingen daar gelaten. Dan denk ik..man waar maak je je druk om. Tis een uitstervend ras... velen die nu zo'n oude diesel kopen voor het "goedkoop rijden"... willen idd goedkoop rijden..en doen dus minimaal onderhoudt... hoe lang leeft zo'n wagen?...ja precies..1 tot 5 jaar...en dan is ie echt op en op! En met 5 jaar zijn er toch nog amper oude diesels over. En dat zullen ze daar ook snappen... gewoon weer geld klopperij...ons in een nwere wagen dwingen... want die wegenbelasting vrijheid voor eco auto's maken ze nu al moeilijker.. en dan nog de oude wb vrije wagens het moeilijk maken...en dan heeft de staat weer meer inkomsten... wegenbelasting, bpm etc etc... EN de minister kan weer een schouderklopje krijgen van meneer importeur op de golfclub.

Het is altijd voor het milieu zegt men.... maar uit de daden blijkt altijd maar weer dat het uiteindelijk om geld draait... voor genoeg geld mag de hele wereld naar de klote gaan van dergelijke mensen..hoewel ze dat nooit openlijk zullen zeggen. Er zijn zoveel dingen die echt goed voor het milieu zouden zijn...en die allen genegeerd worden of zelfs tegengewerkt... dan moeten ze nu niet weer eens hypocriet daar gaan lopen doen.
    Liefst zouden ze nog zien dat niemand meer auto rijdt..bij dezelfde belasting inkomsten.

Greetz!
  • NeoNeo PPO Addict
    edited March 2012
    Dit was te verwachten. Leuk is het niet (voor ppo en oldtimerliefhebbers).

Uitstervend ras.. kom eens kijken in Utrecht of op een doorsnee snelweg. Zoveel oude Mercedessen met nieuwe kentekens.

Afgetrapte bak die binnen 5 jaar de geest geeft. Zal tegenvallen. Die auto's blijven tot in eeuwigheid in ons straatbeeld.

In marokko rijden die bakken onder veel slechtere omstandigheden en die rijden tientallen jaren. Nederland heeft betere wegen dus die auto's gaan hier nog veel langer mee.

Het is ook helemaal niet duur om die auto's op de weg te houden. Zo'n auto gaat mee op vakantie naar Marokko. Daar brengen ze hem weer in prima staat voor een fractie van wat het hier zou kosten.

Dus die auto's sterven echt niet uit:)
    En mensen die langdurig geen belasting betalen houden onze politici niet van:_)

Het is ook triest dat de wegenbelasting zo hoog is dat mensen hun toevlucht nemen tot oude auto's.

Dit staat allemaal los van de echte oldtimer liefhebber maar die vormen in verhouding een steeds kleinere groep....
    edited March 2012
    Bwa.... het werk wat in die landen geleverd wordt is toch vaak van een niveau dat we hier minder acceptabel vinden... heb div dergelijke klanten gehad en gezien...en de meeste houden het een paar jaar vol...en dan is ie weg.... verkocht en dan heeft men ineens een snel golf tdi'tje oid... duurder.. maar de vrouwen vinden het leuker, onderdelen goed te verkrijgen en veel sneller....en betrouwbaarder..want ook een "onverwoestbare"benz gaat na jaren van slecht onderhoudt echt naar de klote.... dus dergelijke mensen rijden er echt geen eeuwen mee...Heb dr in de afgelopen 10j al teveel voorbij zien komen. Dus ik denk dat we met een jaar of 5 al een stuk minder van zulke zien rijden... en met 10j zeker stukken minder... benzen roesten onder de kit..en op een bepaald moment...zijn ze ineens zo rot, dat ze er nie eens meer mee op vakantie durven..of dat ze er daar zelfs mee met de handen in het haar zitten..Lol...

Mjah... politici hebben weinig geduld..en meneer atsma is wel media geil...hoor die naam ineens overal... blijkbaar heeft ie ineens veel behoefte aan aandacht enzo.

Greetz
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2012
    Het zijn net een stelletje oude wijven daar in Den Haag. Eerst na lang zeiken een beslissing nemen en hem dan weer terug draaien en daar op weer een variant bedenken. Dat geneuzel daar kost per persoon die mee denkt al zo een slordige 10.000 Euro per maand want dat is het salaris van een beroepsleugenaar.
  • GoGoHaRrY PPO Newbie
    edited March 2012
    Ik begreep dat het bij ideeen van de staatssecretaris bleef en dat deze geen gehoor krgen bij de minister van financien.

Staatssecretaris Weekers heeft inmiddels laten weten niets te zien in het plan van Atsma. Wat hem betreft blijft de regeling ongemoeid.

Er is alleen een recenter bericht van dezelfde staatssecretaris wat gericht is op de definitie van Bio-diesel

[B]Atsma strikter op duurzame biobrandstof[/B]

DEN HAAG - Alleen afvalvetten die echt niet meer opnieuw verwerkt kunnen worden, gelden vanaf 2013 nog als duurzame biobrandstof als ze worden verstookt. Staatssecretaris Joop Atsma (Milieu) meldde de Tweede Kamer donderdag dat hij de regels aanscherpt om ervoor te zorgen dat duurzame biobrandstoffen ook echt duurzaam zijn en niet ten koste gaan van landbouw en natuur.

Afgewerkte frituurolie wordt nu nog gezien als duurzame biodiesel, maar vanaf 1 januari 2013 niet meer. Deze frituurolie kan nog worden gebruikt in diervoer of zeep. Dierlijke vetten die niet meer in de voedselketen terecht mogen komen omdat ze ziektes kunnen overbrengen, gelden bij het verstoken wel als duurzame biobrandstof.

Producenten van benzine en diesel moeten jaarlijks een stijgend percentage biobrandstof door hun brandstoffen mengen. Het gebruik van duurzame biobrandstoffen van de zogeheten tweede generatie telt daarbij dubbel mee om ervoor te zorgen dat de gebruik van eerste generatie biobrandstoffen uit suikerriet en palmolie wordt ontmoedigd. Dit omdat het verbouwen van ethanol (suikerriet) en biodiesel (palmolie) wel ten koste ging van gronden voor natuur en landbouw.

[RIGHT]Bron: InHetNieuws.nl
    [/RIGHT]
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited March 2012
    mogen ze eerst de toyota prius wel eens flink gaan belasten. of dat zo'n millieu opschieter is..
    Verder , "goed stil blijven zitten als je wordt geschoren.."
  • wodanwodan Super Moderator
    edited March 2012
    We moeten met z'n allen stoppen met zeggen dat ze een ander moeten gaan belasten...
    Het wordt tijd dat ons belastingsgeld dat we NU al betalen, eens ten bate van ONS wordt gebruikt
    zoals het hoort, ipv aan vanalles en nog wat waar WIJ niets aan hebben. Met een efficient beleid
    is er genoeg betaald door ons om een goede samenleving te hebben voor ONS betalende en werkende
    mens.
    edited March 2012
    Idd,

En in plaats van schelden op die blonde doos, zouden de politieke partijen er goed aan doen, zelf een een agenda te maken die de burger past en niet hun eigen (netwerk).

Tim
    edited March 2012
    [QUOTE=wodan;64241]...Het wordt tijd dat ons belastingsgeld dat we NU al betalen, eens ten bate van ONS wordt gebruikt...

[QUOTE=Tim;64245]..En in plaats van schelden op die blonde doos, zouden de politieke partijen er goed aan doen, zelf een een agenda te maken die de burger past en niet hun eigen (netwerk).

Heren, wie de geschiedenis kent, kent de toekomst. In de middeleeuwen moesten we al belasting betalen voor de mannen van adel en dat doen we nog steeds. Er wordt nog steeds gewerkt met de zelfde regels en wetten en het voetvolk is nog steeds die gene die de rekening betaald.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    De nieuwe regels zijn net vastgesteld en al goedgekeurd.

Dit is gewoon geschreeuw van iemand die media aandacht wil.

Een beetje de nieuwe Joost Eerdmans zeg maar, het ene zgn proefballonnetje na het andere.
    Maar gelukkig leid het allemaal nergens toe:)
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2012
    Petitie tbv handhaven Oldtimer regeling. Gaarne allen tekenen ;-)

http://oldtimerwegenbelastingvrij.petities.nl/

http://www.knac.nl/petitie/
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2012
    Ben ik de enige die het zo SUPER triest vind dat nu WEER de Oldtimer regeling wordt aangepast ? ?
  • Aurelius PPO Wannabe
    edited November 2012
    Goede morge Roger

Nee maar als de petitie al hebt ondertekent heb je al wat gedaan.
    ik heb het 4 jaar geleden ook al eens gehad met een grijs kenteken auto.
    heb toen ook ondervonden dat ze in den haag geen medeleven betoonen.
    Met dat in mijn achter hoofd heb ik toen die mooi roode van jou over genomen.
    zo dat ik wel lekker kon ppo.
    Maar ook in de weetenschap dat als er te veel van deze schitterende bolieden op de weg kwaamen
    ze de regeling om zeep zouden helpen.

Bekijk het nou eens van hun kant

Geen gezeur meer over ppo gpo want niemand kan de auto meer betaalen tenzij je rijksambtenaar bent.
    Mensen moeten weer een nieuw modelletje aan schafen en dat is goed voor de economie.
    Mensen die dat niet kunnen betaalen moeten meer belasting betaalen ze zitten dan in een spaggaat.
    Of moeten dit leenen bij de bank en dat is ook goed voor de economie.
    Voor de rest van de bevolking doe je net of je groen bent ,goede marketing and sales,
    En jij domme burger had vertouwen in een overheid waar van je weet dat ze je naaien.

Dont trust the goverment.

met vrienelijke groet aurelius
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2012
    De eerste reactie over dit onderwerp zonder krokodillentranen.

Fryske nuchterheid van Aurelius.

Ik zou het hooguit jammer vinden als het rijdend cultureel erfgoed verdwijnt.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2012
    [QUOTE=Aurelius;66194]Goede morge Roger

Nee maar als de petitie al hebt ondertekent heb je al wat gedaan.
    ik heb het 4 jaar geleden ook al eens gehad met een grijs kenteken auto.
    heb toen ook ondervonden dat ze in den haag geen medeleven betoonen.
    Met dat in mijn achter hoofd heb ik toen die mooi roode van jou over genomen.
    zo dat ik wel lekker kon ppo.
    Maar ook in de weetenschap dat als er te veel van deze schitterende bolieden op de weg kwaamen
    ze de regeling om zeep zouden helpen.

Bekijk het nou eens van hun kant

Geen gezeur meer over ppo gpo want niemand kan de auto meer betaalen tenzij je rijksambtenaar bent.
    Mensen moeten weer een nieuw modelletje aan schafen en dat is goed voor de economie.
    Mensen die dat niet kunnen betaalen moeten meer belasting betaalen ze zitten dan in een spaggaat.
    Of moeten dit leenen bij de bank en dat is ook goed voor de economie.
    Voor de rest van de bevolking doe je net of je groen bent ,goede marketing and sales,
    En jij domme burger had vertouwen in een overheid waar van je weet dat ze je naaien.

Dont trust the goverment.

met vrienelijke groet aurelius

Blij dat die mooie donkerrode W124 200D nog steeds goed bevalt !

Hoe is die verder ? ?
    edited November 2012
    Het is heel simpel:

You have the right to remain silent.......

Tim
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2012
    ....anything you say may be used as.....
  • Alex.hobbyAlex.hobby PPO Burner
    edited November 2012
    [QUOTE=Roger;66327]....anything you say may be used as.....

Correctie:
    ....anything you say will be used against you, no matter what you say....
    edited November 2012
    of:

....anything you say may be used as.....an item to shove up your ass or down your throath.... please bent over!

Maaruh..nu zitten ze al iets terug te draaien..maar dan in de vorm van een 30 of 60 dagen kaart.... heeeel leuk als je een 30erjaren auto hebt ofzo...hoewel die kaart ook vast nie gratis gaat zijn. De bureaucratie wil ook betaald worden...

Hopenlijk willen mensen alsnog actie voeren als er die "net iets minder erg genaaid" kaart komt.. ik iig wel! Voel me alsnog genaaid!

Greetz!
  • RogerRoger PPO Addict
    edited December 2012
    Hoorde vandaag uit zeer betrouwbare bron dat ALLES bij het oude blijft ?

Kennelijk is de KNAC Vrijdag in Den haag geweest. Er schijnt ook iets op TV te zijn geweest ?

Iemand een weblink die dit ondersteund cq onderbouwt ? ?
    edited December 2012
    Nou Suzuki heeft zich ook eens ingelezen over de Oldtimer regeling.

FF de feiten op rij:
    -de vorige oldtimer regeling zei dat niets na 86 meer belastingvrij zou worden. Uitsterfbeleid=prima
    -de huidige oldtimer regeling zegt dat alles van voor 86 ongewijzigd blijft, De rest v/d auto's pas belastingvrij wordt bij 30jaar. Dan staat er nog wat over gefaseerde vrijstellingen voor bouwjaren vanaf 87.

Nu is het zo dat binnen Europa in alle landen(behalve nl) auto's belastingvrij worden bij 30 jaar, dus ik denk dat men daar helemaal niet onderuit kan.
    Vandaar dan dus de 30jaar in de huidige regeling denk ik......

Er worden de gekste dingen voorgesteld binnen belangenverenigingen en merkclubs. Maar het is allemaal gegis.
    Rond Oktober 2013 zal het allemaal wel duidelijk zijn verwacht ik.

Zelf verwacht ik dat 30 jaar zal worden doorgetrokken. In het ongunstigste geval betekent dat voor mij 1,5 jaar hsb aftikken en dan wordt ie opnieuw wegenbelastingvrij.

Staan veel W124D en W201D te koop nu op W124club.nl en W201club.nl
    Wel veel te duur:)
    edited January 2013
    Weekers heeft een plan,

Weekers wil bijtelling auto's eerlijker maken
    HILVERSUM - Staatssecretaris Frans Weekers (Financi
  • udoudo Super Moderator
    edited January 2013
    Dat gaat een hoop meer administratie opleveren...
    edited January 2013
    En die strippenkaart......
    Is toch niet te doen om controle op te houden.....
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2013
    Dat wordt vast een chipkaart ;-)
    edited January 2013
    Wat heb je er nou aan... 25 dagen per jaar rijden?.... de dag van de apk gaat er al af :( ... komt er op neer dat ie een keer per maand buiten mag..en eens een evenementje ofzo. En hoe zit dat met de wagens die op straat slapen?...Mag dat dan wel?..pfff... gewoon NIET doen dus...

Ik ga 1 maart iig naar den Haag!
    Kijk als ze een hoofd auto naast de klassieker verwachten..ok...prima! suzuki altootje ofzo das nog wel te betalen als "daily".... de meeste hebben trouwens al een modernere daily. Maar aantal dagen kaart..pffff! Ik ben iig zwaar tegen.

Greetz
  • RogerRoger PPO Addict
    edited January 2013
    Ik heb idd een Alto ( 2005 ) als "op papier" me daily. En zo een 25 dagenkaart lijkt me echt K*T !
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2013
    Jongste bericht: http://fehac.nl/actueel/6-actueel/239-overleg-mrb-vrijstelling-mislukt
    Praten helpt dus niet. Zullen we met zijn allen maar eens naar Den Haag gaan en daar de boel platleggen ??
  • Aurelius PPO Wannabe
    edited April 2013
    He Niek dat helpt niet zij zien geen troetel auto maar;Vervuilende naar oliebollen stinkende oude bolieden maar boven al
    burgers waarvan je kunt plukken want daar is de staat der nederlanden goed in.
    Zodat we de volgende bank met wolven overeind kunnen houden
    edited April 2013
    Als we het voor elkaar kunnen krijgen, dat er 5000 oldtimers een week lang in den haag rondrijden, dan gaan ze wel om.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited April 2013
    Schijtziek word ik van dit beleid en vooral de onzekerheid. Heb in 1 oldtimer veel geld gestoken, die is nu een klap minder waard. Een andere oldtimer heb ik op dit moment te koop staan en daarop zijn de biedingen bedroevend. Nu met dit nieuws zal het wel helemaal moeilijk worden...
    edited April 2013
    pfffff..... zucht....... als ik dat dan weer zo lees.... :( Hoe ongelovelijk onbekwaam is die Weeke zak daar wel niet...zo koppig en onmurwbaar...ze zullen en moeten hun stempel ergens op zetten..al gaat het volledige land erdoor naar de klote. De normale mens kan hun geen zak schelen. Er is maar 1 ding wat telt... nou eigenlijk 2... MACHT...en het zelf goed hebben. Dat het elke burger in NL enkel geld kost met alle idiote maatregelen.. en dat het ongelovelijk veel onvrede en frustratie geeft... nee begrip heeft men er niet voor! Je zou je op den duur toch goed voorstellen dat er iemand zn oldtimer truck oid op volle snelheid bij de minister in zn woonkamer zou parkeren. Kzou er iig het volste begrip voor hebben. Die man is gewoon volledig onbekwaam! Zoals wel meer daar in Den Haag. Er zit geen enkele logica en menselijkheid meer in die club daar. Ik zal iig niet meer op een normale naai partij stemmen.. nog liever op de 50+ partij oid bij wijze van spreken. Of zelfs Wilders of anti europa partij. Ben het zo beu! tijd dat de boel ploft en iedereen iets stemt wat niet PvdA of VVD is oid. Maar zo Democratisch is deze NDR niet. Daar zullen ze wel voor zorgen dat dat niet zo snel gebeurt.

Greetz!
    edited April 2013
    [QUOTE=Neo;67478]Schijtziek word ik van dit beleid en vooral de onzekerheid...

De Romeinen hebben dat uitgevonden, "Verdeel en heers" was de stelling. Vandaag de dag werkt dat nog steeds.

[QUOTE=fury;67508]...al gaat het volledige land erdoor naar de klote. De normale mens kan hun geen zak schelen...

Valt wel mee hoor. Rutte met zijn uitgestreken smoel vertelde ons van de week nog dat "we niet zo somber moesten zijn en meer moesten uitgeven". Die gast heeft geen enkel idee van de realiteit, eerst verhoogt hij de BTW zodat we geen cent meer in de knip overhouden en dan gaat ie vragen of we meer uit willen geven, wakker worden mafkees.
    edited April 2013
    Hieronder een bijdrage aan de discussie rond oldtimers. Ik heb het verhaaltje naar alle tweede kamer fracties gestuurd.

Oldtimers: een nieuwe bron van inkomsten voor de staat.
    Op advies van de Minister President heb ik zojuist wat geld uitgegeven: ik heb er een derde oldtimer bijgekocht. Jammer, dat ik zijn advies heb opgevolgd. Zijn kompaan , de Staatsecretaris van Financi
    edited April 2013
    Mooie brief Niek, geen speld tussen te krijgen, ben benieuwd wat de reactie gaat worden.

[QUOTE=Niek;67525]...Op advies van de Minister President heb ik zojuist wat geld uitgegeven: ik heb er een derde oldtimer bijgekocht. Jammer, dat ik zijn advies heb opgevolgd. Zijn kompaan , de Staatsecretaris van Financi
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2013
    De reactie zal zijn dat men dit compleet zal negeren en men zal gaan voor de inkomsten voor de staat.
    Kijk naar het verleden, ken de toekomst.
  • udoudo Super Moderator
    edited April 2013
    De hele 3 procent is onzin en ik wil graag met dijsselbloem en rutte in discussie. Zelfs ik *** ze 100% onderuit en kan ze betichten van WANbeleid, want ook dat is beleid.
    Zo ook de rest van de maatregels, waaronder het oldtimer verhaal.
    Ikzelf heb er geen last van kan kan dus wel onafhankelijker oordelen. :-)
    edited April 2013
    [QUOTE=udo;67536]...ik wil graag met dijsselbloem en rutte in discussie...

Ik zou helemaal niet met die beroepsleugenaars in discissie willen gaan. Ik wordt helemaal zout van die gasten en als ik ze op TV weer de boel bij elkaar zie liegen dan schakel ik snel over naar een andere zender. Ik ben helemaal klaar met die gasten en kan echt niet meer naar dat geneuzel kijken, ik wordt er gewoon misselijk van. Ik ben klaar met die lui.
  • udoudo Super Moderator
    edited April 2013
    Als je ze niet de kans geeft hun smoezen te vertellen maar hen verzoekt in jouw lingo uit te leggen waarom 3 procent goed is enzomeer dan is het best lachen denk ik.
    Dus geen journalistieke toestanden, gewoon rechttoerechtaan info vragen.

Waar blijft mijn 1000 euro?
    Waarom is 3 procent goed?
    Wat zijn de grenzen aan het schuldbedrag van de staat op dit moment?
    Wat als de rentekosten 1 procent hoger gaan liggen?
    Wat als de rentekosten 2 procent hoger gaan liggen?
    ....
    Wat als de rentekosten 9 procent hoger gaan liggen?
    Bent u bekend met exponentiele groei?
    Weet u wat dit betekent bij geldleningen?
    Weet u waarom u geen controle over de creatie van geld hebt?
    Etc.
    edited April 2013
    Wie kan mij helpen aan het email adres/faxnummer of postadres van Jan Kees de Jager ?? Hij gaat bemiddelen tussen Weekers en FEHAC. Nou is de FEHAC niet de juiste onderhandelingspartner, dus ik wil proberen om wat info aan de Jager te sturen.
    Ennuuuh, wanner gaan we naar Den Haag ??
    edited April 2013
    Te laat. Er is een accoord.

http://www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-autoshow/130339-1304/weekers-sluit-akkoord-met-oldtimerbranche

En daar gaat de kop er af van elke oldtimer liefhebber. de oltimer brance stort nu als een kaarten huis in elkaar (bedrijven gaan op de fles) en kan je voor een appel en en ei een oude diesel kopen en 1750 Euro neertellen per jaar voor wegen belasting. Stelletje eikels.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited April 2013
    In januari 800,- onderhoud uitgegeven aan m'n oldtimer. Afgelopen maand 500,-.

Brief dat hij na 25 jaar vrij is van wegenbelasting heb ik hier liggen, zonder die kennisgeving had ik er nooit zoveel geld in gestoken. Niet omdat ik geen liefhebber ben, maar omdat ik het niet kan betalen. Bedankt Den Haag.
    edited April 2013
    Wettelijk gezien is het zo dat als je een overeenkomst met iemand hebt en tussentijds worden de spelregels eenzijdig veranderd dan kan je onder het contract uit. Door de factuur te betalen gaat de tegenpartij ongetekend akkoord met de overeenkomst en is er dus sprake van een wettige overeenkomst. M.a.w. je hoeft de nieuwe spelregels niet te accepteren en kan je onder het contract uit.

Maar ga d'r maar eens wat aan doen, je gaat het gegarandeerd verliezen omdat een rechter je nooit gelijk gaat geven omdat je dan een gevalletje van precedentwerking krijgt en dan kan iedereen bezwaar gaan maken, gaat niet lukken dus.

Duidelijk is ook hier weer dat men zichzelf op dit onderwerp afhankelijk gemaakt heeft van de staat en men kan doen met jou wat ze willen.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2013
    Spelregels tussen partijen wel, omdat deze de basis zijn waarop de overeenkomst tot stand is gekomen. Maar als vigerende wetgeving, hierover zal ook een verwijzing naar zijn in de overeenkomst, verandert dan niet. Meestal uit oogpunt van coulance zal men zoals een BTW verhoging de mogelijkheid bieden om het kontrakt te ontbinden, maar wettelijk gezien hoeft dit niet.
    En tja je bent natuurlijk altijd vrij om het "kontrakt" met de belastingdienst voor de MRB te ontbinden...maar dan kun je ook geen gebruik meer maken van de rechten die je hebt op basis van dat kontrakt..en meer dan broem broem achter het stuur doen van je garage is er dan niet bij ;-)
Sign In or Register to comment.