Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Gewijzigde vrijstelling wegenbelasting oldtimers.

tdibertje PPO Burner
edited February 2012 in Overige discussie
Hallo mede ppo-ers,
Ik las net een stukje op de site van de belastingdienst over de vrijstelling wegenbelasting oldtimers, waar ik in eerste instantie van schrok. Want ik heb net een oldtimer Golfje 2 gekocht.:
Gewijzigde vrijstelling oldtimers

Vanaf 1 januari 2012 geldt een vrijstelling voor motorrijtuigen die ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik zijn genomen. De datum 1e toelating bepaalt wanneer een motorrijtuig voor het eerst in gebruik is genomen.

Maar als je daaronder verder leest:

Overgangsregeling

In de volgende situaties krijgt u vrijstelling van belasting:[LIST=1]
[*]Het motorrijtuig is op 31 december 2011 ten minste 25 jaar oud.
[*]Het motorrijtuig is in 1987 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 26 jaar geleden.
[*]Het motorrijtuig is in 1988 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 27 jaar geleden.
[*]Het motorrijtuig is in 1989 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 28 jaar geleden.
[*]Het motorrijtuig is in 1990 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 29 jaar geleden.
[/LIST]Maar volgens mij is het wel ok en is mijn nieuwe aanwinst (nog) gewoon wegenbelastingvrij.
Hier de link naar deze pagina: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/motorrijtuigenbelasting

Groetjes tdibertje

Comments

• RaafRaaf Modding Member
    edited February 2012
    Mooi dan ga ik in 2015 weer met de 300TDT rijden
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    Er schijnt wel de maar te zijn...

wagens van na 1986 worden dus op een later moment wb vrij, maar wel voor het "benzine" deel. De opcenten voor gas of diesel moeten dus wel betaald worden.

Echter is het dan nog leuk... ik bedoel..een 300tdt waar je dan nu mss 300 per kwartaal voor betaald , wordt dan ca 150 euro zo... en das dan een stuk beter te overzien :)
    En wie weet wijzigt dit ook weer... Nederland is zo veranderlijk als een 14 jarige puber!
    Hopenlijk bij uitzondering ten positive voor ons.. dat die opcenten teveel gedoe blijken en afvallen...mjah... nu wensen we weer teveel vrees ik.

iig gister met mn maat weer een leuke oldtimer opgehaald... helaas geen diesel... hoewel er wel eentje in past:) Dikke bmw 633CSI uit 79 met leer etc...haha...die wordt zeker wb vrij! Zou toch mooi zijn zo'n TDS blok als ER heeft erin te leggen!

Greetz!
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    Zoals jij het zegt klopt het fury:)
    t/m86 100% belastingvrij
    vanaf 87 alleen voor het benzinedeel idd

staat al een ander topic over wat ik eerder gestart heb in subforum politiek.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited February 2012
    Binnenkort mogen we nog even schrikken.

Want het kabinet werkt aan een plan tegen de enorme import van oldtimers. Schijnt dat dit plan voor 1 maart 2012 klaar moet zijn. Wanneer de invoering precies is weet ik niet. Invoering zal waarschijnlijk wel zonder aankondiging en per direct zijn.

Dus grote kans dat je binnenkort niet meer goedkoop een oldtimer kan importeren. Alles wat er dat nu al in NL is is dan gelijk het laatste en daarna komt er dus niks nada noppes meer bij om 100% belastingvrij te rijden. Dat zullen dus cubaanse taferelen worden en torenhoge prijzen:)
Sign In or Register to comment.