Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

MB 207D van 3-1984 "Reimo Camper" met 112.000 op de teller

RogerRoger PPO Addict
edited April 2012 in Mercedes
Hallo Stokers,

Tja....het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

( Na een MB ( W210 ) E220CDI van 1999 waar GEEN PPO in kon )

Heb ik onlangs wederom een TAX FREE-PPO-Mercedes gekocht.

En wel een MB ( W601 ) 207D ( 2.4D , 4 cil. , 72 PK ) bus. Deze is verhoogd en verlengd.

Ding stond te koop in Kehl ( D. ) voor een "zacht" prijsje.

image

image

Ding heeft erg lang stilgestaan en heeft aantoonbaar maar net 112.000 klm. gelopen.

Bouwjaar is 3-1984. Binnenkort in Heerenveen ffff NL kenteken regelen. En hierna wat kleine dingen voor de APK doen.

Deze buscamper ga ik gebruiken om diverse events af te gaan binnen NL/D/BE t.b.v mijn hobby.

De bedoeling is hiermee zeker in de "warmere" maanden met alleen maar een WW gemonteerd op minimaal 85%

GPO/KZO te gaan rijden.

De benodigde olie zal uiteraard worden gekocht bij de 2N's ;-)

Deze MB buscamper wordt dus niet mijn daily-driver !

Groet,
Roger
«1

Comments

• Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    Sieht gut aus!

Met dit "witte wief" kun je mooi onthaasten (als je geen orkaan in de rug hebt)
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    Proficiat met je Kamper ouwe:)
    Best een leuk ding zo te zien.
    En inderdaad een ideaal ding om voor die andere hobby te gebruiken, kan je eens wat verder weg ook meedoen idd.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    Leuk ding Roger,

Let wel op roest, zijn ze berucht voor.

Herman
    300SD
    250D
    TDI
  • RogerRoger PPO Addict
    edited February 2012
    [QUOTE=pena;63922]Leuk ding Roger,

Let wel op roest, zijn ze berucht voor.

Herman
    300SD
    250D
    TDI

Yep daar staan ze om bekend. Deze is echter kneiterhard van onder.

Tuurlijk zit er echt wel iets hier en daar aan een wielrandje en hoekje van een deur.

Ding is dan ook al bijna 28 jaar oud...Dit wordt geen bling-bling ding maar een functionele rijdende schuur.

Met daarin een ruim bed en een kastje voor koud bier ;-)
  • NiekNiek Super Moderator
    edited February 2012
    Gefeliciteerd, echt een onversluitbaar ding !!
  • RogerRoger PPO Addict
    edited February 2012
    [QUOTE=Niek;63930]Gefeliciteerd, echt een onversluitbaar ding !!

Je bedoeld neem ik aan onverslijtbaar !
  • NiekNiek Super Moderator
    edited February 2012
    Inderdaad, te snel met het toetsenbord
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    Blijven idd wel de meest geweldige soorten bestelwagens.
    De Mercedes 207/208/210/307/308/310/4.... etc series zijn idd geweldig en vrijwel onverslijtbaar.
    Helaas wisten meer mensen dit..en zijn ze vrijwel allemaal voor export weg gegaan of afgereden door mensen die er echt zwaar werk mee deden en ze niet echt super onderhoud gaven.. oud ijzer boeren etc... Dit in combinatie met wa roest gevoeligheid...
    Heb het nu wel over de chassis/cabine modellen...waar mijn voorkeur ligt. Maar daarvan zijn de goeie wel ver verdwenen helaas.. en de busjes zitten nu wel veel al in Afrika enzo. Helaas..want kvind ze super!
    Maar gelukkig ben ik ook gek op de VW LT1 en daar is nog iets meer van te vinden... lekkere 6 pitter.. maar de benz motoren zijn wel sterker..en denk dat er ook nog meer delen van te vinden zijn:)

Gefeliciteerd met je aankoop..heb je zeker geen slechte aan! Denk nie dat er betere bussen echt zijn. Net ff de roest bijhouden:)

Greetz!
  • RogerRoger PPO Addict
    edited February 2012
    @ fury, thanks ben er ook erg blij mee. Moet wel het 1 en ander aan gebeuren maar dat komt wel goed.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    Kan me bijna niet voorstellen dat het onderstel niet keihard is...dit is volgens mij onverwoestbaar. De brandweerbus wordt nog steeds dagelijks gebruikt, zei het op diesel, en de carosserie begint hier en daar wat tekenen van ouderdom te vertonen maar motorisch rijdt ie nog prima. Geef toe het is geen snelheidswonder, maar met een caravan van 1200 kg wist ie nog menig colletje te beklimmen. Toen ik hem invoerde waren eigenlijk alleen de motorsteunen aan vervanging toe. Succes en vele onthaastte kilometer ermee!
  • RogerRoger PPO Addict
    edited February 2012
    Het 5-daagse Duitse tijdelijke kenteken is verlopen op 13-2-'12. Dus we gaan 6-3-'12 op een 1-daags NL kenteken naar de RDW.

( TiP --> Via sluitsnel.nl kan je zo een 1-daags NL kenteken WA verzekeren voor 1 dag voor € 24,-- )
    edited February 2012
    [QUOTE=Roger;63988]( TiP --> Via sluitsnel.nl kan je zo een 1-daags NL kenteken WA verzekeren voor 1 dag voor € 24,-- )
    Nog een tip...via je (athans de mijne) huidige verzekeringsmaatschappij kan dit vaak ook....je kunt maar in een auto tegelijk rijden...gratis.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited February 2012
    [QUOTE=ingmar;63989]Nog een tip...via je (athans de mijne) huidige verzekeringsmaatschappij kan dit vaak ook....je kunt maar in een auto tegelijk rijden...gratis.

Yep...Alleen mijn andere 2 auto's heb ik ondergebracht bij Ditzo. En die doen dit dus niet...!
    edited February 2012
    Ja dan moet je ook maar bij Datzo zitten he ;-)
  • RogerRoger PPO Addict
    edited February 2012
    [QUOTE=ingmar;63992]Ja dan moet je ook maar bij Datzo zitten he ;-)

Tja...Laten we er het er maar op houden dat IK voor die € 24,-- geen gel*l wil riskeren.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited February 2012
    Zo even op het werk 2 aluminium plaatjes geknipt en 2 stickers gemaakt op de industri
  • RogerRoger PPO Addict
    edited February 2012
    Kwam nog een stukje "nostalgie" tegen in een burola..kan mooi nabij de tankdop op de bus ;-)

image
  • RogerRoger PPO Addict
    edited February 2012
    Net weer even aan het klooien geweest....Wat stickers geplakt. Gordijnen losgemaakt. Trekhaak kop gemonteerd.

Spatbordrandje ontroest gespoten. Tijdelijke platen gemonteerd.

image
  • RogerRoger PPO Addict
    edited February 2012
    Foto is puur als voorbeeld --> Zo een losse trekhaak kop dus.

image
    edited February 2012
    Ziet er van binnen ruim en licht uit.

Aan de bestuurders zijde zie ik een gele sticker met de letters LSANHN.
    Hebben deze letters een betekenis of is dit nog een erfstuk uit het verleden?
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
  • RogerRoger PPO Addict
    edited February 2012
    [QUOTE=Miglowie;64064]Google gaf me dit: http://www.luchtbuks.net/index.php?showtopic=60435

Heb ik niks aan toe te voegen ;-)

Op dat forum heet ik WiLLoW_TieN ! Net als op b.v tweakers.net
    edited February 2012
  • RogerRoger PPO Addict
    edited February 2012
    [QUOTE=Man@work;64069]Ah, "daar komen de schutters" :wink:

[OFFTOPIC]

Tja...Zoiets ;-) Echter het valt nog tegen een ( b.v ) 8 schots groepje van kleiner dan 3cm. te schieten op 100mtr !!

Zie b.v www.100mairgun.nl Zijn dan ook luchtgeweren van +/- € 1250,-- per stuk nieuw ( zonder de kijker ).

[/OFFTOPIC]
    edited February 2012
    [OFFTOPIC]

Jullie zijn de mannen en vrouwen van de vaste hand, gecontroleerde ademhaling en misschien wel de gecontroleerde hartslag.

Ik zit elke winter weer met verwondering naar de schietkunsten van de top-biathleten te kijken.

Heb je zoiets dergelijks ook als (dienstplichtig) professional gedaan?

[/OFFTOPIC]
  • NeoNeo PPO Addict
    edited February 2012
    Hele mooie bus. Als het een zacht prijsje was heb je zeker geluk want hij ziet er zo op het eerste gezicht heel netjes uit qua plaatwerk enzo.

Heb zelf ook zo'n ding, een 307d. Ik rij er zelf weinig mee dus nog geen ombouw gedaan.

Mocht je nog eens onderdelen nodig hebben dan kunnen we misschien de kosten delen ofzo van het ophalen. In Duitsland zit een grote sloop van deze bussen en daar is alles nog betaalbaar.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited February 2012
    [QUOTE=Neo;64079]Hele mooie bus. Als het een zacht prijsje was heb je zeker geluk want hij ziet er zo op het eerste gezicht heel netjes uit qua plaatwerk enzo.

Heb zelf ook zo'n ding, een 307d. Ik rij er zelf weinig mee dus nog geen ombouw gedaan.

Mocht je nog eens onderdelen nodig hebben dan kunnen we misschien de kosten delen ofzo van het ophalen. In Duitsland zit een grote sloop van deze bussen en daar is alles nog betaalbaar.

Ik heb al wat dingen laten komen via BOWI export uit Gronau Epe. Die is ook makkelijk te vinden

op marktplaats.nl Zoek maar eens op BOWI onder auto-onderdelen ;-)

Of bedoel je die ? ?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited February 2012
    Heeft wel een berg sterrenmeuk die BOWI zeg. Zo heb ik voor de beemer ook al een aantal leuke adressen waar ik zooi vandaan haal.

Ik koop al jaren niets meer nieuw maar alles 2e hands. Je wil niet weten hoeveel geld je jezelf kan besparen met 2e hands spul.
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited February 2012
    als je nog eens zoiets te koop weet ,.... laat me ff weten.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited February 2012
    [QUOTE=Roger;64080]Ik heb al wat dingen laten komen via BOWI export uit Gronau Epe. Die is ook makkelijk te vinden

op marktplaats.nl Zoek maar eens op BOWI onder auto-onderdelen ;-)

Of bedoel je die ? ?

Bowi Export bedoel ik ja:) Knap dat het je gelukt is om wat op te laten sturen want bij mij reageren ze traag of niet op mail.

Maar langsgaan werkt goed het zijn fijne kerels en de prijzen zijn ook schappelijk. Ze doen voor 90% alleen maar de T1/TN dus nooit risico op verkeerde onderdeel ofzo:)
  • RogerRoger PPO Addict
    edited February 2012
    [QUOTE=Neo;64090]Bowi Export bedoel ik ja :) Knap dat het je gelukt is om wat op te laten sturen want bij mij reageren ze traag of niet op mail.

Maar langsgaan werkt goed het zijn fijne kerels en de prijzen zijn ook schappelijk. Ze doen voor 90% alleen maar de T1/TN dus nooit risico op verkeerde onderdeel ofzo:)

Bij mij reageert ene Alex altijd heel vlot. Ik maak het over via MijnING.nl naar een NL banknummer.

Heb o.a al een nieuwe bestuurdersklink met slot laten komen. En zo een kop van een trekhaak.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited March 2012
    Zo vanmiddag nog even aan het knutselen geweest. Er zat een draadbreuk in de kabelboom onder de bus.

Want me knipperlicht links achter werkte niet. En lampje en zekering waren Ok. Spanning kwam echter niet aan.

Dus nieuwe draad getrokken afgetakt van linksvoor naar achter en opgelost.

Verder werkte de remlichten niet...Wat bleek de schakelaar bij de pendalen deed het wel. Echter deze kreeg geen voeding.

Dus ergens een vaste plus vandaan getoverd en hier een "zwevende" zekering ertussen. En viola we hadden weer remlichten.

Toch beter als ik er overmorgen mee naar de RDW moet.... ;-)
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    Toch al een geluk dat je tegenwoordig invoeren zonder keuren kunt doen...
    Mocht er dan een mankement zijn.,...dan is dat voor bij de apk..en nie voor bij de RDW.

Maar het staat idd slordig om met niet werkende verlichting er heen te rijden... dan heeft ie ineens wel een kenteken maar ook al een boete erbij,,haha,,,

Suc6 iig!

Greetz!
  • RogerRoger PPO Addict
    edited March 2012
    Zo ik sta voor het hek bij RDW in Heerenveen. So far so good ;-)

Ideale kruissnelheid is +/- 95 km/h
    edited March 2012
    Succes man!!!!!!!!
  • RogerRoger PPO Addict
    edited March 2012
    Was alweer alweer thuis om 09:55. Was allemaal maar een formaliteit.

image
  • RogerRoger PPO Addict
    edited March 2012
    Was wat aan het neuzen en een nieuw bandje voor me bussie kan ik via me maat Klaas die in Duitsland

woont al kopen voor € 54,30 incl. btw en incl. verzenden. En ja de loadindex is 102/100 !

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=395174.100.26627&typ=443120000&ranzahl=4&Breite=185&Felge=14&Speed=Q&weiter=0&kategorie=2&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&tyre_for=LLKW&dsco=100
    edited March 2012
    Lijkt mij geen probleem....dieser Reifen ist für Geschwindigkeiten bis 160 km/hzugelassen! :-)
  • RogerRoger PPO Addict
    edited March 2012
    [QUOTE=ingmar;64173]Lijkt mij geen probleem....dieser Reifen ist für Geschwindigkeiten bis 160 km/hzugelassen! :-)

Precies....kruissnelheid zal +/- 95 km/h zijn op de teller... ;-)
    edited March 2012
    Barum is een band uit Tjechie.
    Heb er vroeger veel crossbanden van gehad.
    Prijs/kwaliteit vehouding is heel goed.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited March 2012
    Vandaag even bezig geweest met het kapotte en dus lekke dakluik.

image

image

Er komt een hagelnieuw Fiamma creme 50x50cm dakluik in met hor en verduisteringsgordijn.

Eronder aan de binnenzijde een frame gemaakt van 18mm watervast multiplex.

E.e.a geplakt met originele witte Sikaflex. Morgennammidag verder en hierna meer foto's !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Er kwam nog 1 of andere OlieSjeik +/- 999 ltr. brengen voor de eigenaar van de loods ;-)
  • RogerRoger PPO Addict
    edited March 2012
    Zo bus is weer waterdicht ;-)

image

image
  • RogerRoger PPO Addict
    edited March 2012
    * NEWS FLASH * Het kenteken is net binnen van de RDW --> nummer nummer -TNX - nummer ;-)
    edited March 2012
    Donders wat is die bus wit zeg. Met welk wasmiddel heb je die gewassen? Ari
  • NeoNeo PPO Addict
    edited March 2012
    Zal wel OMO zijn geweest gezien er een gat in is gekomen;)
  • RogerRoger PPO Addict
    edited March 2012
    [QUOTE=Man@work;64230]Donders wat is die bus wit zeg. Met welk wasmiddel heb je die gewassen? Ari
  • RogerRoger PPO Addict
    edited March 2012
    Vandaag de NL kentekenplaten erop gezet. Ziet toch heel anders uit. Met zijn nu definitieve kenteken.

Verder heb ik drie nette banden gescoord 185R14C 102/100 Q 8PR.

Aankomende 2 weken heb ik weinig tijd om wat aan de bus te doen..helaas.

Het weekend van 17/18 Maart verblijven we in Friesland bij me schoonfamilie...

Bus inmiddels wel WA verzekerd als Oldtimer( -Camper ) tot 7500 klm./jaar. Dit voor € 9,34 per maand ;-)
  • RogerRoger PPO Addict
    edited March 2012
    Net weer 2 uurtjes zitten prutsen. Heb nu ook weer een werkende ruitensproeier. Pompje was overleden.

Verder heb ik nu weer 3 snelheden op me wissers te weten --> "Interval / Langzaam / Snel"

Dit was alleen "Snel" vanwege een draadbreuk nabij het motortje.

To do ;

1 ) Achteruitrij verlichting maken. Heb de schakelaar nabij de 5-bak al gelokaliseerd.

2 ) Claxon werkend maken.

3 ) Alle 5 de banden wisselen. Vandaag zijn de 2 nieuwe BARUM banden voor de vooras

binnengekomen van/via reifendirect.de ;-) had ze nog voor de "oude" prijs van

€ 54,30 per stuk. Raar genoeg kosten nu € 64,00 ??
    edited March 2012
    Roger,

Prijs van de banden worden vaak bepaald door de productiedatum...tzal dus wsl een nieuwere partij zijn die wordt aangeboden. Als je trouwens een fototje zou kunnen schieten van die achteruitrijschakelaar dan ken ik wel iemand die je er dankbaar voor zal zijn.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited March 2012
    [QUOTE=ingmar;64275]Roger,

Prijs van de banden worden vaak bepaald door de productiedatum...tzal dus wsl een nieuwere partij zijn die wordt aangeboden. Als je trouwens een fototje zou kunnen schieten van die achteruitrijschakelaar dan ken ik wel iemand die je er dankbaar voor zal zijn.

De nieuwe BARUM banden die ik heb gekregen heb een DOT-code van week 48 in 2011.

Zal Zaterdagochtend een foto maken van die achteruitschakelaar.

Deze wordt gecomandeerd door een metalen palletje in de 5-bak.
This discussion has been closed.