Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Citroen Xsara 1.9D PPO slurper

soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
edited August 2012 in Vraag en aanbod
De Xsara komt te koop... Met of zonder PPO kit.

-1.9D (DW8- met Bosch pomp) 51KW ongeblazen diesel
-Elekrische ramen
-Trekhaak
-Originele radio met stuurbediening
-Optioneel set winterbanden met velgen
-Optioneel Thule dakdrager

km-stand 210.000, Bouwjaar 12/2000

Grote werken geschiedenis:
-Distributieriem, V-riem, waterpomp 197.000 km (dankzij Fury)
-Gloeiers en vertsuivers (Elsbett, afgesteld door Nero) 180.000 km
-Nieuwe koppeling 170.000 km met factuur
- nieuwe achteras (perfect rechte wielen) + schokdempers (met factuur) 205.000 km

Voorophanging heeft aandacht nodig, maar niet problematisch. (rubbers), stabilisatiestangen zijn reeds vervangen.

Motor is in prima staat, verbruikt geen drup olie en start onmiddelijk (op diesel). Recent blanco keuring gehad, wordt gekeurd voor verkoop (indien gewenst)

PPO Ombouw:

E

Comments

• furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    Oeii..strax weer een oliestoker minder. En wie weet een nwe erbij als ze em met kit kopen.
    Je blijft de club hier wel volgen toch?:)

Mocht je hem zonder PPO installatie verkopen, heb ik mss wel intresse in wa delen.
    Die elsbett filter verwarmer is da type als klemband rond het standaard bosch filter? Die vind ik best wel mooi, dus daar sowiezo wel intresse in..en wel meer intressante dingen. Mocht het zover komen, dan geef je maar een gol!
    En als ik iemand zou weten voor je auto, dan geef ik uiteraard ook een gil!

Greetz!
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    Weinig reactie voorlopig... Als ik er niet vanaf raak voor een redelijke prijs, blijf ik natuurlijk gewoon KZO rijden. Net nog 4 vaatjes gehaald bij OokJan...
    Ik laat de auto online staan en wacht rustig af.
    Filterband is inderdaad van Elsbett, voor rond metalen filter. Ik hou em op zij als de auto zonder kit verkocht zou worden.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    Jammer dat ik net een andere Xsara gekocht heb. Wel dezelfde kleur, alleen een coupe HDi en een heleboel goedkoper.
    edited February 2012
    Ook een Xsara?...Dacht ff dat het een Xantia was..haha...Toch een ander model wagen..en minder geliefd. Hoewel zeker niet slecht:) Maar toch een Xsara zag ik..toevallig.
    HDI trekt wel leuk..maar kwil het NIET hebben... mjah..ben van de keep it simple stupid methode... mechanische diesels zijn zo fijn:) Maar op dino ist wel leuk om mee te rijden op zich.
    Mooiste fransoos is dan een station wagen met een XUD9 turbo intercooler met Bosch pomp erin... Da zijn toch wel hele fijne blokjes! Mjah... dan kom je mss snel uit op een BX en die vind ik nie echt DE auto. Hou het wel lekker op opeltjes:P Hoewel Xsara's toch zeker niet slecht zijn eigenlijk... beetje 306 achtig qua techniek...

Greetz!
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    :-) Fury, dat blok lag er bij een citroen Xsara coupe....een ZX uit 1996...een peugeot 306....en nu ook in een peugeot 205 van zwiep :-)))..met dank aan Soap destijds ...en niet te vergeten, in douwe zijn auto ligt er ook 1 in.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    yep, onze eerste Xantia, een rode Berline TurboD, uit 1995 had ook zo'n mooi blok met intercooler in het vooronder liggen.
    Verbruik van 92 paarden was1:16 bij vlotte rijstijl.

Dit blok liep mooier rond dan het 2.0 HDI blok van onze Xantia Break uit 2000.
    De HDI had 90 pk met een verbruik van 1:18 bij de zelfde rijstijl.

De HDI was wel pittiger maar de TurboD was minder rumoerig.
    edited March 2012
    Ja idd... ze liggen er wel in meer...
    Toch nog verbaast over een 2.0HDI deze week..... 306break.... 367000km erop en nog prima draaien!
    Aan de oude eigenaar gevraagd of ie wel eens serieus gedonderd ermee had gehad....nope.. enkel zn beurten etc..
    Toch petje af.... maar zal ook wel kwestie van geluk zijn wrs en er goed op passen.
    Maar heb toch liever de XUD... PPO geen probleem:)

Greetz!
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    Wat wil je trouwens voor de winterbanden op velg hebben? :mrgreen:

En natuurlijk de hamvraag, hoeveel profiel zit erop?
    edited August 2012
    Wegens aanhoudend succes: prijs verlaagd.
    €1500 zonder PPO ombouw en accessoires. Gekeurd met carpass.
    Met PPO-ombouw: €1700...
    Eénmaal, andermaal...
    edited August 2012
    Auto is verkocht... Zonder PPO ombouw helaas. Een PPO rijder minder.
    Binnenkort komen er wat onderdelen in de aanbieding.
  • Is de ppo kit te koop?
Sign In or Register to comment.