Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

volvo 940 td

Eric de Vries PPO Newbie
edited April 2013 in Overige merken
Jaren lang ( ehh 2 ) en een ton gereden met een volvo 940 td etstate op slaolie/ zonnenbloem / etc wat er in de aanbieding was.'s Zomers 3/4 plantaardig en 's winters max 1/2 tenzij het kouder werd . Deed er welo altijd wat benzine bij ; litertje of 5 . Reed geweldig . De roet meting bij de apk was voor deze diesels een drama ; te veel roet. op slaolie....... top !!! vonden wel plots een frituur geur in de garage :cool: ik kon dan alleen wat verbaasd kijken lol

Ciao Eric

Comments

• Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    Welkom Eric,

Rij je nog steeds in de Zweedse stationcar bij uitstek (met VW 6cylinder) ?
    Je bent niet de enige PPO-rijder in Zeeland.

Ps. We hebben een speciaal topic waarin je jezelf wat nader voor kunt stellen.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    Hey Eric,

nog een PPO'er in zeeland:)

Das wel een bekende motor ja..de VW 6cylinder turbo motor... bedoeld voor de LT en idd ook in de volvo's gezet. In mijn LT40 komt ook een motor uit een volvo (hebben iets meer pk's als in de LT).
    Heb nu 3 LT's waarvan 1 sloop.
    Heb je em idd nog?

greetz!
  • Eric de Vries PPO Newbie
    edited February 2012
    Nee helaas niet meer ; is ook eigenlijk niet meer aan te komen en bere duur in de weenbelasting . En ...... veel achterstallig onderhoud . Lijkt of men het geld / passie niet meer voor heeft . Na 2 V70tigers ( niet te betalen onderhoud ) terug in een 940 lpt / lpi . Maar gaat er uit en zoek een grijskenteken auto ; Berlingo ofzo . Ja je leest het goed !! Terug naar diesel in grijs kent.met gustig belasting tarief. Geen zin in geklaag maar auto rijden is dure grap en rijdt ook de nodige km ( 45.000 pj). Maaeh die diesels reden geweldig !!!!

Ciao Eric
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited February 2012
    Hallo Reic, van harte welkom op het forum. is er echt niets goeds te vinden in volvo om op ppo te rijden? als je iets nieuwers gaat rijden google dan eerst even op problemen die het type met zich mee neemt. recente auto's lijken nu alleen maar computerproblemen te hebben.
    we hopen dat je snel weer een po karretje vindt.
    drivertje
    edited February 2012
    Mss een leuke wb vrije 740TD ofzo? Die kom je in het buitenland nog wel eens tegen in een redelijke staat. De uitbesparing kan dan evt achterstallig onderhoudt wel betalen.

Als je eens zoiets zoekt, wil ik mn ogen wel eens openhouden. Int afgelopen jaar ben ik er toch wel een paar tegen gekomen, zowel sedan als station.

Maar als je het zoekt vind je het mss niet..Lol.. maar ok. Hoor het wel.

Greetz!
    edited February 2012
    Ik zie heel af en toe 740 diesels maar meren deel is zonder turbo. Heb er 1 gehad en kon een lelijke niet bij houden lolZijn ook vaak te duur.Ciao Eric
    edited February 2012
    Mercedes lijkt mij een goed alternatief ;-)
    edited February 2012
    Lijkt mij wel interessant hier verder te praten over de 940 / 740 . Geloof ook direkt dat een 6 in lijn meer kans geeft op problemen . Zag een 940 td te koop met nieuwe cyl kop met 5 ton erop ; wie weet . Nog ff over het warm rijden. Toen Mitsubishi kwam met de Gatant td , heerlijk rijdende auto , kon men de cyl. koppen niet aanslepen. Men was niet gewend dat een diesel zo lekker vlot er vandoor ging. Warm rijden ????? nooit van gehoord. Men reed veel cyl. koppen kapot tijdens de garantie periode ; lekker he. Maar goed dwaal af.Ciao Eric
    edited February 2012
    Zo zijn er dan toch heel wa motoren geweest die gevoelige koppen hadden...
    Kon onlangs nog een wb vrije galant td kopen vh eerste model... was teveel werk aan.. mss maar goed dan dak em liet staan. En dat we in de celeste een 1.8TD hebben gelegd uit een latere galant ipv uit zo'n oude galant.

Heb voor mijn LT40 al een nwe kop liggen. Heb dus een 740TD estate blok liggen (de non-intercooler versie met ca 110pk) met een 3ton erop. Maar deze wil ik geheel reviseren. Ga er van uit dat de kop mss wel om zeep kan zijn... en heb toen eens een gloed nwe kop in doos gevonden:)..Dus das al fijn.
    Strax nwe zuigers, nwe lagerschalen, nwe pakkingen, keerringen, kop, gereviseerde pomp en wil er ook nog n intercooler op zetten:)

Ik hoop wel dat de oude kop nog goed is natuurlijk. Fijn om zoiets op reserve te kunnen leggen.
    Zou het helemaal nie erg vinden om er zo een paar op de plank te hebben hoor:)
    Hopenlijk niet nodig natuurlijk..mjah..strax met 2 LT's (de LT40 kort en de LT50 dubbel verlengd)...en de wens om er veel km's mee te draaien. Wel wil ik zelf rijden altijd.. met beleid blijven ze heel. Met lompigheid zo om zeep! En zo zijn er mensen die ik dus absoluut nooit de sleuteltjes wil geven;).... En nee die zitten hier nie op het forum:D Zit zelfs wel te denken om mn groot rijbewijs te halen en ze op groot te zetten. Zoveel makkelijker... meer laadvermogen...EN nooit gezeur (kan ik em lenen/huren?.... nee...is ook groot rijbewijs dus toch lastig;)) Maar we dwalen af.

Als er nog 740 liefhebbers dit lezen.. ik heb volgens mij nog op zolder wat delen liggen... als ik me nie vergis een trekhaak en wrs de kilometer teller unit nog. Kan zijn dak vd laatste de toerenteller hergebruik ofzo.. maar wie weet. PB sturen of hier iets kan altijd dan.

greetz!
  • HQRacingHQRacing PPO Burner
    edited February 2012
  • Dpeterbe PPO Newbie
    edited April 2013
    Ik rij ook met een Volvo 940 td. Ik wil het ook wel eens riskeren om op ppo te rijden. Het klinkt wel fantastisch dat die zonder ombouw tot 3/4 op ppo kan rijden .! Is het strikt noodzakelijk om er dat nog benzine bij te mengen en is dat dan 95 of 98 ?
  • udoudo Super Moderator
    edited April 2013
    Diesel is goedkoper om bij te mengen.
    Ook nog OvbP, is zeker betaalbaar in B.
  • Dpeterbe PPO Newbie
    edited April 2013
    Ik zou tot 3/4 ppo gaan en 1/4 diesel maar in het bericht van Jan De vries zei hij dat hij er nog extra benzine bijmengde.mijn vraag,was of dit wel noodzakelijk is en of je dan benzine 95 of benzine 98 neemt . Is petroleum ok goed want is ook goedkoper.
    Wat betekent de afkorting Ovbp. Sorry ik ben nieuw op deze site!
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2013
    Olie van boer peter, synoniem voor petroleum of peterolie:-)
    Grtz,
    Ingmar
  • Dpeterbe PPO Newbie
    edited April 2013
    Dank je wel voor de uitleg. Nog een vraagje ;ik zou willen rijden met mijn Volvo 940 td op gefilterde frietolie die gefilterd is tot op 5 micron .
    Dit mengen meteen verhouding 2/3 ppo en 1/3 diesel en een beetje Ovbp.in de zomer . Is dit voldoende om veilig te rijden?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2013
    Hoge percentages PPO rijden zonder WW is niet verstandig. Filteren op 5 Micron is ook geen goed idee, je zal naar 1 micron moeten anders zit zo je filter verstopt.
Sign In or Register to comment.