Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Fury's VW LT50 2.4 turboD 1984

furyfury Livin' and Breathin' PPO
Nou mannen... gelijk maar weer een nwtje... Fury heeft zichzelf een nw speeltje:)

Heb de laatste tijd wat te vaak een oprijwagen moeten huren...en mn LT40 TurboD project duurt nog even..want die moet echt mooi strak en perfect worden.. Maar kwam dus wat leuks tegen voor een schijtprijsje.

Tis ook wel een beetje een schijtbak... haha.. maar wel doenbaar. Koets is hard.. wel overal deukjes en kwast geschilderd. Moet dus in Fury traditie beetje worden uitgedeukt...en dan.. mooi legergroen is nie lelijk:)

De details.. een LT50 met de zwaarste 2.4 turbo diesel erin (over de 100pk) en een dubbel verlengd chassis (3.65m wielbasis). Heeft ook nog een PTO aansluiting en trekhaak.
Motor loopt goed. Bak is bagger (sync op 3 weg en lagers)...

Wilde hem maandag gaan halen..nabij Karlsruhe. Had een bak meegenomen...en kisten gereedschap en vloeistoffen... daar gaan rijden..het geluid was TE erg... dus wilden we eigenlijk al de bak gaan steken...maar toen kwamen we erachter dat de aandrijf as een slag van bijna 180 graden kon maken in de diff achter zonder iets aan te drijven..... dus ook omzeep...wel balen... Motor vloeistoffen op peil gezet... papieren en sleutels mee.. en nu zien of ik alles ter plekke fix of transport kan regelen. Nog nie zo makkelijk voor een 6½meter lang voertuig dat een 2½ ton weegt. Is gelijk een grootrijbewijs truckie dan.

Heb een sloper staan....daar moet ik nu alles vanaf halen.. ook de laadbak van die moet op deze komen. Wel wat verbouwen want dat is de korte versie.

Uiteraard moet dit machien op PPO gaan lopen. Normaal zit de originele tank achterin net achter de achteras. Maar bij de LT40 zat er al een andere tank onder.. meer vooraan aan de zijkant. En dat komt bij deze nu ook.. Echter...aan de andere kant moet er een veel grotere tank komen. nog ff kijken welke. Heb mss wel wat op zolder.. maar die waren eigenlijk wel bedoeld voor de LT40... een tank van ca 100L en eentje van ca 150L en nog eentje van ca 50L ofzo. Nu wordt de LT40 tank..of die 50L tank de diesel tank..en die 150L tank (of evt een ander exemplaar wat ik mss scoor op de sloop... mss wel tot 200L ofzo) wordt dan de PPO tank.

De wagen komt nu op 3500kg te staan.. Als ik met de tijd mn groot roze papiertje heb...dan terug zetten op 5ton. toch lekker om 1500kg meer mee te kunnen nemen.

Hou jullie op de hoogte van het avontuur om ze op te halen! Zijn er nog mensen die vrachtwagens weten die mss nabij Karlsruhe moeten zijn..en leeg terug rijden.. liefst oprijwagen of open laadbak of diepladers natuurlijk...
Tis of ter plekke maken met een paar man..of met een lepelwagen..of op een vrachtwagen.

[ATTACH=CONFIG]184[/ATTACH] Hier is hij te zien dan:) Khoop dat de bijlage werkt... anders moek weer ff kijken hoe dat zat met de hostsite van mn foto's.

Greetz!

Comments

• RaafRaaf Modding Member
    edited January 2012
    Schiet maar een beetje op met dat ding ik heb binnenkort een verhuizing :mozilla_innocent:
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2012
    Haja idd..ist wel een ideale bak voor h
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2012
    Leuke bak. Welke motor ligt er in? de DV, 1G of ACL. 'K weet namelijk dat die non-turbo's nokkenassen vreters waren, daarna werd het beter.
    edited January 2012
    Ik weet enkel dat het de 102 pk versie is volgens de papieren.
    5Bak met PTO aansluiting.. en dubbellucht uiteraard.
    Motorcode, bakcodes en diff codes weet ik nog niet.
    Hoop em snel te halen. Ben nog aan het piekeren hoe.
    Ga ik daar andere bak en andere diff steken... of haal ik em met vrachtwagen of lepelwagen.
    Alleen vr8wagen of lepelwagen is duur in huur en heb ik chauffeur nodig enzo..dus kostelijke zaak maar wel safe... iig zo snel mogelijk doen. Kheb em nodig:D
    Ervaring met LT's? :)

Greetz!
  • NiekNiek Super Moderator
    edited January 2012
    @Fury,
    Carlo (lang niet meer gezien) heeft ervaring met LT. Ik heb zelf een LT40 uit 1982. Inclusief werkplaats handboeken. Als je info nodig hebt, kan ik dat voor je opzoek. Je mag ze ook lenen en kopieren.
    Niek
  • carl PPO Addict
    edited January 2012
    Degelijk machien denk ik , daar kun je heeeeel wat mee versleuren;)

Grtjs carl
  • NiekNiek Super Moderator
    edited January 2012
    Valt tegen hoor. Mijn LT 45 moet het doen met 70 PK. harder dan 90 km/h kan ie niet en dan verga je van de herrie.
    edited January 2012
    Dit is iig al de 102pk versie ..volgens de papieren dan toch.. en tis idd een turbo. Dus das wel fijn:)
    Tzou dan normaal gezien een DV motor moeten zijn. Dus hij moet wel wat kunnen sleuren.
    Heeft het 5tons veren pakket en de dubbel verlengde wielbasis (MAXI uitvoering.. 3.65 wielbasis)..
    Dus leuk:D Snel is ie niet.. maar hoop dat ie flink wat kan versleuren. Krijgt noodgedwongen de diff van een non turbo met korte overbrenging.. *** is dat je dan nie fijn meer 100 rijdt vanwege de herrie.. maar wel mooi dat ie dan veel moet sleuren..en dat moet ie ook doen. Komt een extra lange oprijbak op.. zodat ik zelfs een lange amerikaan er op kan zetten. Nu mag dat niet ivm gewicht.. maar als ik em ooit weer op grootrijbewijs keur.. mag ie toch een 2500kg laden. En das dan toch al ongv een nie al te gestrechede limo zo:P En hij krijgt standaard een kar erachter te hangen:)... Als ik rij..dan liefst gelijk met 2 tegelijk. Daarom ook een grooooote PPO tank nodig. Alsk dan ff op en neer toer naar Polen ofzo.. wilk toch nie teveel diesel moeten tanken..en zeker nie in Duitsland.
    Maar das toekomst.. nu eerst keuren..kenteken.. en ff als verhuiswagen etc gebruiken. En dan mss zo na de zomer de oprijwagen bak van de schade LT40 die ik heb met wa aanpassingen en verlengingen erop lassen:P

Die manuals kopieer ik zeker graag! Heb net al een paar boeken origineel in de picture... maar zeker nie alles...en lees graag zulke dingen. Thnx!

Rij graag LT! Zelfs zonder stuurbekrachtiging nog

Greetz
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2012
    Hoi Fury,

Gewoon met een oprijwagen halen.
    Kost iets meer maar dat weet je zeker dan je na een hele dag ook weer thuis bent ;).

Over die tank:
    We hebben het daar al eens meer over gehad.
    Als je LKW wordt afgeleverd dan krijgt hij een 100L tak mee.
    Vaak wordt hij dan omgebouwd, met opbouw, en soms kiijgt hij dan pas zijn uiteindelijke tank.
    Ik zal eens kijken.
    Deze is 125L. Moet wel afgehaald worden (hier).

Herman
    300SD
    250D
    TDI
    edited January 2012
    Op zich wel een mooie tank idd. Hou van staal...maar dat kunstof tankje heeft wel een mooi formaat. Leuk als diesel tank. Voor de PPO wil ik wel iets groter... of evt 2 van deze ofzo.
    Diesel een 70 tot 125liter idd.. en PPO zeker wel een 200L zo. Mn auto heeft al 180L+50L;)
    Deze tank staat een 140km verder als de LT...dus 280km om rijden.. zal er eens over brainstormen..heb nog 23uur geloof ik:P

Greetz!
    edited January 2012
    Hoi Fury,

Bestaat ook in metaal.
    Deze is misschien een beetje te groot ;). Wel ver weg.

Herman
    300SD
    250D
    TDI
    edited March 2012
    De LT is eindelijk aangekomen! Na 19uur rijden eindelijk hierzo..pffff...

Nu em zo snel mogelijk rijklaar maken en door de rdw doen!

Greetz![ATTACH=CONFIG]201[/ATTACH]
    edited March 2012
    Hoi Fury,

Dat ziet er netjes uit.
    Succes met de werkzaamheden en hou ons op de hoogte.

Herman
    300SD
    250D
    TDI
    edited March 2012
    Haha,,,nou hij is minder net als ie lijkt hoor... hij is niet echt rot...maar wel flink wa butsjes en met de kwast geschilderd.... Maar wel een leuke bak verder:)...Ik maak er nog wel wa van.

Laswerken... minimaal! Kokertje achter cabine begint een beetje.. en de bodemplaat waar de stoel aan bevestigd is, is gescheurd... Maar er komt toch een zgan luxe ford transit stoel in...dus daar las ik wel een mooi stuk 1.5mm staal in:)

Technisch:
    -versnellingsbak veranderen
    -achteras veranderen
    -alle riemen, filters en vloeistoffen vervangen
    -verlichting nalopen (viel me op dat knipperlichten achter nie werken)

Nu gedaan:

cardanas/tussenas er van tussen, schakelmechanisme los, koppelingskabel los, PTO bediening los,
    accu eruit, bedrading, kilometertellerkabel ed los....
    Enkel nog startmotor los en de bakbouten..en ik heb de bak al los.

Snel de sloper eens zien te halen. Dan kan ik die ook demonteren.

Greetz!
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2012
    [QUOTE=Niek;63574]Carlo (lang niet meer gezien) heeft ervaring met LT.Hier ben ik! :joyous:
    edited September 2012
    Hey Carlo, leuk dat je er weer bent!

Toevallig gisteren weer het een en ander aan de LT gedaan.

De donor staat nu nabij de LT50. Gister de achteras van de donor er van onder gehaald. Nu hetzelfde doen bij de 50...kan ie weer in mekaar:)

Greetz!
    edited September 2012
    As vd LT50 zelf ligt er nu ook los onder. Haha, het hele ding met een motortakel aan zn trekhaak omhoog getrokken...haha.. motortakeltje moest wel zwoegen ervoor!
    Wil wel het bladverenpakket vd LT50 gebruiken. Is zeker een cm dikker dan va de LT40. Maar heb al gemerkt dat de bouten ervan muuur vast zitten....angst dak ze breek (ook al is het dop 24).
    Dus eens goed laten weken.. evt wat warm maken.

Kan ie op zn pootjes. Bak eronder hangen.. starten..... en dan ff de muur eruit breken. Dan kan ie weer buiten:P

Greetz!
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2012
    [QUOTE=fury;65604]...heb al gemerkt dat de bouten ervan muuur vast zitten....angst dak ze breek (ook al is het dop 24). Dus eens goed laten weken.. evt wat warm maken!

Psies, even in de WD40 zetten, dagje wachten en dan een brander er op. 'K weet niet of je er bij kan komen maar de bout laten schrikken door hem in de lengte richting met een vuistje een vette klap op de kop te geven wil ook nog wel eens helpen.

Vroeger had ik kruipolie van Valma, die was stukken beter dan WD40 maar ik kan ze nergens meer vinden.
    edited September 2012
    Ja idd... er zit helaas wel tectyl op...dus kruipt het wrs iets minder.
    Maar idd, morgen eens goed afborstelen en inspuiten.
    Zou liefst een luchtsleutel erop zetten...die trilling kan al veel doen. Los-vast-los.
    Maar heb daar niet zoveel gereedschap nog. Zo'n dubbellucht as is echt wel weer wa zwaar om mee te nemen naar de zaak... anders daar ff brander erop....luchtsleutel... dan is ie zo los.

Zal wel goed komen uiteindelijk:)

Greetz!
    edited September 2012
    [QUOTE=fury;65611].....morgen eens goed afborstelen......

Hoi Fury,

Wou ik net zeggen: heb je de draad al schoongemaakt?

[QUOTE=fury;65611]....luchtsleutel... dan is ie zo los.

Luchtsleutel kan je beter niet gebruiken.
    Beter een meter pijp en langzaam proberen (en terug - ruimte maken).

Succes

Herman
    300SD
    250D
    TDI
    edited September 2012
    Probeerde int begin al ff met een pijp... maar de moer zit aan het einde van een enorm lange U bout... die om de as heen gaat. Als ik er een pijp op zet..zie ik dat hele tapeind torderen..zonder dat de moer beweegt tov de draad... daarmee de angst dat ik het sloop. De luchtsleutel kan met zn kleine tikken hem mischien "lostrillen".
    Daarmmee. Heb het ook niet gelijk over mn grote 1" 2000Nm luchtsleutel.

Greetz!
    edited September 2012
    Hoi Fury,

Snap het :)

[QUOTE=fury;65624].....2000Nm luchtsleutel.

Dat bedoelde ik :biggrin-new:.

Herman
    300SD
    250D
    TDI
    edited September 2012
    Uiteindelijk met veel kruipolie en een buis van 2 meter! los gekregen. Uiteindelijk 1 dop en 1 zo'n T stuk (wist wel dat ratel het sowiezo nie zou houden) erop gebroken.
    Koste veel moeite.... en kameraad die hielp trok de buis een keer tegen zn knie en een keer tegen zn scheenbeen...auw! Maar het is los gelukkig. Bladveren van de LT50, die niet alleen dikker maar ook stuk langer bleken te zijn, zitten nu losjes op de nwe as van de LT40 sloper. En de as is al onder de LT50 gerolt...

Nu nog monteren...en hij staat weer op zn pootjes.

Volgende stap: bak van onder de LT40 halen, mischien gelijk de PTO al over zetten, en onder de LT50..tussenas er tussen en alles aansluiten. Dan de LT buiten zien te rijden..haha..stuk moeilijker nu want er staat nu een brug achter:P... of het gaat net...OF de wand gaat eruit. (komt toch een roldeur in:P)

Greetz!
    edited September 2012
    We vorderen goed! Ik moet wel...want alle vloer rondom de LT is al weg..haha. Dus hij moet gaan rijden.

De as hangt nu onder de LT. Haha..met een klein miezerig schaarkrikje....het arme ding boog helemaal krom. Maar redde het net.
    De versnellingsbak vd LT 40 is er vandaag van onder gegaan. Blijkt er een scheur in de baksteun (in de bak zelf) te zitten. Morgen ff zien te laten lassen (is Alu-anders deed ik het zelf).

Bijna rijdende LT:D:D:D

Greetz!
    edited September 2012
    De achteras zit nu, op de stabilisatorstang na, helemaal aangesloten. Bouten aangetrokken, remslang erop etc.
    Wel een stuk zwaarder spul als een auto allemaal..haha.
    Dop 24 op de bladveren, dop 22 op bijna alle overige, wielbouten met dop 27... Wordt nog een truck monteur zo..lol.

Hopenlijk is de bak vandaag gelast. Kan ie er morgen onder...bijna rijden!

Greetz!
    edited October 2012
    De LT rijdt!:)

Nog niet rijklaar hoor... remkrachtverdeler moet nog vast, achterremmen nog ontluchten, stabistang achter, wa verlichting, plaat onder stoel lassen en RDW en APK doen:)..Maar wel komen er iig!

Was wel een klusje om hem buiten te krijgen..haha.
    Binnenrijden was toen makkelijk..loods was leeg enzo.
    Nu stond er een brug achter de LT..recht voor de ingang. En wist al dat het heeeel krap ging worden... plan B was dan ook de wand voor de plek dat hij stond eruit rammen. Die moest er toch uit ivm de roldeur die daar moet komen. Mja..dan ist ook wel gelijk open en onbeschermt voor nu.

Dus langs de brug gemanouvreerd.. wel vermoeiend..tig keer steken zonder stuurbekrachtiging... naar het andere deel. Weer tig keer steken tot ie schuin stond voor de ingang langs de brug.... en proberen.
    Ging dus net niet:S....was ca 3 cm te breed zo denk ik. Rechterkant vd bak op 1 cm vd brug. Rechterkant van de neus tegen de rechter deur vd loods..en linkerkant vd bak tegen de linker deurpost van de loods....kraak kraak...duw duw..Tot....... midden in de bak zit een paal met 2 sluitingen voor de bak. Dat ging dus niet. Dus toen maar besloten de paal op te offeren. Gas geven! Paal een 30cm ontzet, maar LT was buiten. Was gelukkig toch maar een houten paal die geen deel maakt van de dragende constructie vd loods.. ook niet gebroken ofzo.Enkel los van andere balken..dus met een paar houtdraad bouten zit ie beter vast dan ooit. Waren nu spaanplaat schroefjes..haha.

Loopt toch lekker zo'n 6 pittertje turbo. Sloeg nog snel aan na een half jaar stilstaan.

Greetz!
    edited October 2012
    gister mn stabistang nog vast gezet. En verlichting ff nagelopen.
    Enkel nog een H4lampje RV, een ander ruitensproeierreservoir, handremkabels aanpassen(andere-LT40 kabels passen niet op LT50) En beetje laswerk aan plaat onder stoel... en ff de banden nalopen. Denk zomaar dat we dan al een end zijn voor apk.
    Komende week iig eens RDW zien te doen.
    Dan naast apk net nog distributie vervangen... en dan gaat ie gelijk een testritje maken.....naar zuiden van frankrijk zo:P

Greetz
    edited October 2012
    [QUOTE=fury;66010].....naar zuiden van frankrijk zo:P

ho iFury,

Staat daar een mooie auto :).

Herman
    300SD
    250D
    TDI
    edited October 2012
    Haha vast wel... maar moet de spullen van de vorige bewoner nog gaan brengen... wilde wel heeel graag nog 2 leuke auto´s mee terug brengen..maar vrees dat het budget dit momenteel niet gaan toestaan:(

Zonde wel...want er staat vaak best wel wa leuks in die regio! Baal baal baal. En de kosten werden toch al vergoed.

Vandaag nog ff de H4 lamp vervangen en onderdelen besteld.

Greetz!
    edited October 2012
    Hoi Fury,

Zal ik eens kijken of ik iets leuks kan vinden?

Herman
    300SD
    250D
    TDI
    edited October 2012
    Mag altijd. hij mag 2.5ton trekken hoor het wel. moet richting poitiers daar.

Greetz!
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2012
    [QUOTE=fury;66010]... en dan gaat ie gelijk een testritje maken.....naar zuiden van frankrijk zo :P
    op PPO neem ik aan?
    edited October 2012
    Gezien de spoed die ik heb met de rit (Meubels op open bak.,,en het weer wordt er nie beter op..,,,en daar ter plekke logeren in onverwarmde camper daar logeerkamers nog niet klaar zijn)...en de brandstofkosten toch vergoed worden...zal het helaas op Dino zijn:(

Daarna wel snel een mooie groote! PPO tank vinden en eronder hangen.
    300L ofzo lijkt me wel mooi.

Greetz!:)
Sign In or Register to comment.